Pörssin päiväliikkeet ja korjaukset (Karhunpesä & Härkätaisteluareena)

Huomenna tulee mielenkiintoista dataa siitä onko Kiinassa lähteny tehtaiden piipuista savua tulemaan. Klo 04:00 Kiinan teollisuuden ostopäällikkindeksi julkaistaan.

4 tykkäystä

Pörssiromahduksen seurantahuone on oudosti hiljentynyt :thinking:

2 tykkäystä

Odottava tunnelma suorastaan.

Minkälaisen vaikutuksen näette olevan kuunvaihde-ilmiöllä tällä viikolla / lähiaikoina? Voiko sillä heittää vesilintua näinä päivinä?
Vai voiko olettaa, että nostaa hieman kursseja ja perjantaina / ensi viikolla sitten ostopaine hellittää ja tullaan ennemmin alas kuin ylös?

Ei ole hirveästi reviteltävää jos ei edes -5%/+5% pauku päivässä. Uneliasta. Odottelevaa.

7 tykkäystä

Kaikki myytiin ensimmäisestä pompusta, ja nyt pidätellään henkeä käteis- ja turboshorttikasan päällä istuen, ja murehditaan, että eikö se enää putoakkaan :cold_face:

Futuuritkin vain kiipeävät ja kiipeävät… uhhuh.

Riskiä on - jenkkiavaus voi mennä suoraan sanoen minne vaan ja vauhdilla. Itse istuskelen ja odottelen sitä…

1 tykkäys

vähän tällaista, että puolet käteisenä, mutta ei uskalla lyödä niitä markkinaankaan… pitää kai vaan odotella.

2 tykkäystä

Warren Buffettin kultainen sääntö 47. Toimi, kun muut kakkaa pöksyyn

4 tykkäystä

Noniin, kakkailkaas nyt pöksyyn. PANIC, sell all the things.

:stuck_out_tongue:

2 tykkäystä

Onhan tässä panikoitu viimeinen kuukausi aika urakalla. Itse pyrin lisäämään osakepainoa pienillä ostoilla nyt lähes päivittäin kohti 100%.

Eli Buffetin säännön mukaan mennään :slight_smile:

10 tykkäystä

Moneltas nyt nyse aukeaa kun siirrettiin kelloja… 16.30?

https://twitter.com/igsquawk/status/1244599489459032065?s=21

Investing näyttää mulle vähän eri pistemääriä futuille… :man_shrugging:

Edit

Pörssiromahdus pilalla,
Kevään yhtiökokoukset pilalla,
Reaaliosingot pilalla,
Vappu pilalla,
Uusimaa pilalla,
Pelkkää epätietoa tilalla

53 tykkäystä

mutta etkö sitä oivalla,
kohta syöksytään voimalla,
on tuloksenteko kuralla,
ja seurannaiskriisi tuloilla

25 tykkäystä

Mutta onneksi on vessapaperia tässä kakkamyrskyssä. Tosin ei ole ihan sellainen olo, että asleltaa eteenpäin ja sitä itseään sataa vastaan ja palsta lisää kierroksia tuulettimeen. Yrittänyt katella Jonhsnon&Johnson ja Abbvie, mutta ne menossa jo ihan perushinnoissa pian.

3 tykkäystä

tuli pomppu, het kaiken möin,
vaan yhä nousee, jo kynnet söin
shortit taskussa, saumat repee
mun oppirahat, jonkun autuaaks tekee
vaan yhä toivon, kuin musta korppi
et romahtais pörssi, muuttuis kullaks mun shortti

44 tykkäystä

Eiköhän tässäkin vielä pestä pyykkiä pari vuotta. Eli kaippa niitä mahdollisuuksia tulee poimia alempaa. Itse olen toki ostamisen aloittanut, mutta ajattelin niitä nyt vuoden tai pari jatkaakkin.

Piti ihan katella tuota teknokuplaa ja finanssikriisiä näin niinkuin ajallisesti huipuista pohjiin niin kai siinä se pari vuotta menee. Ehkä tällä nykymeiningillä nopeammin. Mutta vaikka shorttia saa nopeampaa joka poika sisään kuin 2000 -luvun taitteessa, tuskin se reaalitalous sen nopeampaa nousee kuin silloinkaan.

Se on se perinteinen euro jonka se pois potkittu henkilö olisi tienannut, ja laittanut sen kauppaan, joka ois laittanu sen tuottajalle, joka ois laittanu sen konekauppaan, joka ois laittanu sen työntekijälle, joka ois laittanu sen leffalippuun, joka ois laittanu sen jne jne… Yhden euron menetys jollekkin, on aika monen euron menetys kokonaistaloudessa. Toki verottaja ois niistäny nenät joka välissä, eli ei se vaikutus nyt ihan niin suuri ole (vaikka suuri onkin). Sitten kun joku keksii jotaki hienoa ja palkkaa yhden työntekijän niin saadaan uusi euro kiertämään taloudessa, ja hiljaa alkaa taas iso pyörä pyöriä ja talous kasvaa.

Vai onko “this time its different” ajatuksia voimissaan, kuten joka kriisissä ja nousussa? :wink:

2 tykkäystä

Cash on king sanotaan, mut jo sijoittaa mua jo haluttaa, jaksais en enää odottaa, mitä jos kurssit nousee vaan…

Kelpais edelliset pohjatkin, huokaan, kolmas osa kassasta kaatuis tuohon kuoppaan.

7 tykkäystä

Tarkoittaako tämä, että ajattelit vuoden parin päästä lopettaa ostamisen? Älä nyt hulluja puhu.

Mutta yllättävän yllättynyttä sakkia foorumi täynnä kun ei 40% laskun jälkeen paukutellakaan enää 10% päivälaskuja seuraavanakin kuukautena :smiley:

Tekee mieli kysyä, että mitä te odotitte? 40% on kuitenkin jo keskimääräistä syvempää karhumarkkinointia ja osakekohtaisesti on voitu nähdä helposti yli 50%. Nyt me vain aaltoillaan kuukausitolkulla tässä näin ylös alas, todennäköisimmin jollain vuoden parin tähtäimellä keskimäärin ylöspäin.

EDIT!

18 tykkäystä

Sosiaalista mediaa ei ollut olemassa teknokuplan ja finassikriisin aikaan. Sillä lienee jokin vaikutus tiedonkulun nopeuteen ja mahdollisesti myös reaalitalouteen. Leviää nopeammin tieto siitä, että uusi euro on laitettu kiertämään.

4 tykkäystä