Pörssin päiväliikkeet ja korjaukset (Karhunpesä & Härkätaisteluareena)

Okei, no nyt jäi myös kynttilä(?) alle. Voisin alkaa itse kutsumaan kynttiilää ruumiiks

1 tykkäys

Kuulin eilen serkun ystävän kaverilta jolla on yhteyksiä Spede Pasaseen että huomenna helsingissä on laskupäivä :wink:

3 tykkäystä

Äläs nyt, kuulin että osakkeet menee aina vaan ylöspäin. Eli eihän meillä nyt laskupäiviä voi olla.

2 tykkäystä

Elä vielä sano…
Jos olet pohdintojen jälkeen tullut lopputulemaan, että markkinoilla ei kannata täydellä painolla tämän uhan takia olla, kannattanee toimia parhaimman näkemänsä ratkaisun mukaan, aika sen lopulta näyttää oliko ratkaisu hyvä vai paha. Se olisi paha että tietää riskien olevan liian merkittäviä, muttei silti tee asian eteen mitään salkussa ja yhtäkkiä rytiseekin? Lisäksi ylsityissijoittajina voimme tehdä mitä vain suunnanvaihtoja eikä kukaan estele, ei olisi kivaa jollain rahastonhoitajalla selittää tuhannelle asiakkaalle miksi rahastossa on ykskaks 50% käteistä…

Ja jos skippaat tosiaan esim 10% nousut mutta nukut yösi rauhassa niin periaatteessa, so what?

Jos tämä virus todellakin on syy kurssien laskulle, kyllä ne kurssit tulee alas jossain kohtaa. Itse olen semi painavalla osakepainolla liikkeellä enkä tiedä tuleeko näpeille pahemman kerran, ehkä ehkä ei. Suunnitelmastani yritän silti pitää kiinni. - Mutta jos sijoittaja laittaa kaikki lihoiksi ainoastaan sen laskun takia hetken mielijohteesta, silloin on vielä paljon opittavaa, tämän jokainen tietää.


Ei tämä varmaan koskaan turha ketju ole :d kuitenkin pörssi romahtaa jonain päivänä, ehkä koronan tai jonkin muun takia. Sen jälkeen se romahtaa todennäköisesti vielä uudestaan.

7 tykkäystä

Kohta -4 % taulussa jenkeissä… se on menoa nyt…

3 tykkäystä

Jees. Kiitos kannustuksesta. Päivän heittoni oli tosiaan vahvan sarkastinen …”unohdetaan nyt korona”…

Omassa riskianalyysissä tulin johtopäätökseen, että esim 20% tuottojen missaaminen tänä vuonna on hyväksyttävää jos on kohtalaisen hyvä todennäköisyys kymmenien prosenttien dropille. Lisäksi kun viime vuonna tuli kovat tuotot niin mulla ei oo mikään kiire tässä lähivuosina.

Tällaisilla ratkaisuilla ei nousumarkkinassa tietenkään taputella täällä selkään.

:+1:

12 tykkäystä

Näyttäisi että 2970 SP500 on päivän pohjamuuri… tosin tässä on vielä puolitoista tuntia aikaa ottaa uusi yritys, mutta itse veikkaan että closeaa 3000n yläpuolelle. Selvä laskupäivä, koronlasku ei ihan mennyt niinkuin elokuvissa, muttei täydellinen romahdus.

2 tykkäystä

Eikä kuulu taputellakaan, kun omaa rahaa sijoitetaan, sijoittamispäätökset on aina henkilökohtaisia ja kaikissa valinnoissa on “riskiä”. Monelle sopii olla aina edes osittain markkinoille ja toisten ajatusmaailmaan paremmin kokonaan pois hyppääminen.

2 tykkäystä

Taas alkaa vola nousta ja tasot pettää. Alkaakohan tästä loppuviikon laskut? Huomenna euroopassa taitaa kissan loikka loppua ja karhujen juhlat jatkuu

1 tykkäys

Musta maanantai vaihtuu kauhu-keskiviikkoon…? :-1:

3 tykkäystä

Itse vähän epäilen semmoista parin viikon jatkosarjaa jossa välillä härät keulii päivän ja kaikki on taas hyvin ja sitten on kaiken maailman kauhutarina-päiviä kun karhulaumat popsii kaiken.

Luisu kuitenkin todennäköisesti vähän hidastuu, ei kellään peppu kestä useampia -5% päiviä putkeen.

5 tykkäystä

…ja tuhoisaan torstaihin sekä p…n :cold_face: perjantaihin, LOL?

2 tykkäystä

Aikas volatiilia menoa nykyään tämä. Ei jaksaisi mennä joka päivä kolme-neljä prosenttia johonkin suuntaan. Tulee mieleen ihan intervallijuoksu kouluajoilta ja henkeen ottaa.

Viime viikollahan meillä oli kaikki nämä, turskatiistaita unohtamatta.

9 tykkäystä

Voi, siitähän on jo niin kauan, viime viikosta :wink:

1 tykkäys

Supertiistaillakin lienee osansa turbulenssissa?

1 tykkäys

Lukusuositus

2 tykkäystä

No, jenkit voi opiskella pandemioiden hallintaa silleen tosielämässä kantapään kautta. Eiköhän tuo opeta aika nopeasti mitkä käytännöt ovat huonoja.

Vaikka hiukan pelottaa lasku siitä että suomessa KELA maksaa täyden liksan jos istut lääkärin määräämässä karateenissa - jos näitä siis tulee paljon - on se silti 100x fiksumpaa kuin tehdä mahdollisesta karanteeniin joutumisesta taloudellinen konkka joka takaa sen että jokainen vähävarainen pyrkii piilottelemaan sairauttaan ja painamaan duunia kunnes ei enää pysty.

4 tykkäystä

Täällä oli tutkittu, miten pörssit yleensä käyttäytyy korjausten jälkeen:

Summa summarum: keskimäärin pysytään noin sata päivää suht kapeaa väliä sahaten.

2 tykkäystä

Tilanne menee sen verran mielenkiintoseksi että tää mun tori.fi löytö vois tulla kohta tarpeelliseksi.

12 tykkäystä

Hieno juttu, mulla ei ainakaan ole mitään syytä epäillä tätä vaikka en voikaan asiaa mistään varmistaa. Minkä takia joku työkaveri kertois kahvitauolla ihan ohimennen moista, jos sillä ei olis mitään totuuspohjaa?

Edit: Keskusteltiin kyllä koronaviruksesta ja mahd. vaikutuksista esim. täällä Välimerellä. Lähinnä hän pohdiskeli sitä, että kuinka pitkään rahtialuksella mahtaa riittää ruokaa miehistölle ja miten sitä saa alukselle lisää jos on lekassa viikkotolkulla (ja Kiinalaisen sataman ankkurointialueella).

2 tykkäystä