Pörssin päiväliikkeet ja korjaukset (Karhunpesä & Härkätaisteluareena)

Itse olen ainakin niin ulkona, etten osaa kunnolla pohtia skenaarioille enää todennäköisyyksiä.

1 tykkäys

Mun mielestä ainakin nämä onelinerit lietsonnasta kertoo aika paljon. Jokainen tekee sijoitus-, myynti sekä ostopäätöksensä itse, mutta tietty lievä ilakointi pörssien laskusta yhdistettynä salkun myyntiisi ei ole hirveän korrektia.

Tämä vain mun mielipide ja mikä mulle paistaa viesteistä läpi. Kuten toistan itseäni, jokainen vastaa omasta sijoitustoiminnastaan, mutta täälläkin moni on aloitteleva sijoittaja ja mun mielestä esimerkin antamisen sijaan edes vahingossa keskittyisin aiheen ketjussa objektiivisuuteen.

Ei muuta. :v:

9 tykkäystä

Lyhyellä aikavälillä = pari tuntia. Keskipitkällä aikavälillä = päivä. Pitkällä aikavälillä = viikko. Termien selitykset uusiksi pörssimaailmassa.

8 tykkäystä

Yöllä ei futuureissa mitään erityisen dramaattista, ovat kivunneet siitä mihin jenkkilä sulkeutui mutta ovat alempana kuin mihin Euroopassa päätettiin eilen. Povaisi siis juuri nyt euroopassa avausta hieman eilistä alempaa mutta suuntaa on kuitenkin turha edes yrittää arvata ennenkuin ollaan lähempänä kymmentä.

Edit: No arvataan nyt kuitenkin kun vähän aikaa on edennyt… juuri nyt futuurit povaavat alempaa tai samanlaista lähtötasoa, ja suunta on lievästi ylöspäin. Pulkkamäen jatko-osa peruttu, sivuttaisliikettä tai lievää nousua?

Ei tässä oikeasti ole tarkoitus ilakoida vahingoniloisesti. Olen henkeen ja vereen huumorimiehiä. Jos jossain haluan repiä huumoria laskupäivistä, niin tässä ketjussa se suotakoon? Jos tyyli ei sovi palstalle, niin voin seurata keskustelua ihan vain lukijanakin.

Kannattaa myös suhtautua kommentteihini melko kevyesti tällaisella anonyymilla palstalla. Ei oikeasti kannata täällä mieltänsä pahoittaa :man_shrugging:

Ajoittain pimeänkin huumorini ongelmana on, että foorumilla noin 90% kokonaisilmaisusta jää pois ja kirjallisen viestin voi ymmärtää myös ihan väärin…

En tiedä mitä terapeuttini asiasta sanoisi… mutta minulla on selvästi vaikeuksia irrottaa huumoria ajattelutavastani ja persoonastani.

kuva

32 tykkäystä
4 tykkäystä

Kiitos jakamisesta, erittäin helppolukuinen, kun oli väliotsikoita

Sitä oon miettiny miksi hinta, kun tunti vaihtuu olisi yhtään merkitsevämpi kuin jonkin muun hetken hinta intradayn aikana.

Olen tullut siihen tulokseen ettei se ole, joten katson kynttilöiden avaus ja sulkuhintoja vain päivä- ja viikkotasolla. Intraday treidaamisessa tunnin vaihde on vain keinotekoinen rajapyykki uudelle kynttilälle, joten hännätkin lasketaan.

3 tykkäystä

Kynttilät näkyvät samalla tavalla kaikille. Siksi niillä on psykologinen/tekninen vaikutus ihmisille ja tekninen vaikutus roboteille. Siksi päätös- ja avaushinnat ovat merkitseviä aikajakson pituudesta riippumatta ja merkitsevyys kasvaa aikajakson pidetessä. Eli päivän päätös on merkittävämpi kuin minuutin päätös.

3 tykkäystä

Hyvä juttu, mutta ennen kuin pääsee piikille, kuluu vielä pakolliset 5-6 kk, luulen.

Eduskunta tiedotti tänään kiireellisestä muutoksesta päivän ohjelmaan. Tiedotteen mukaan Eduskunnan puhemies Matti Vanhanen on median tavattavissa koronavirukseen liittyen.

Ennen tiedotustilaisuutta eduskunnan puhemiesneuvosto keskustelee koronavirukseen liittyvistä toimista.

Tiedotustilaisuus alkaa kello 15 ja IS näyttää sen suorana lähetyksenä.

Mielenkiintoista nähdä, mitä tilaisuus pitää sisällään. Sivuhuomautuksena todettakoon, että eduskunnassakin varmaan melko monta henkilöä, jotka ikänsä ja/tai perussairauksiensa vuoksi kuuluvat ryhmään, jossa kuolleisuus virukseen on keskimääräistä suurempaa.

1 tykkäys

Jos pää ei kerta kestä riskiä, niin sinulla on sitten liikaa osakkeissa kiinni rahaa. Toisekseni, muistutan kertaamaan sijoitusstrategiaasi - jos ei ole sellaista niin ehkä olisi nyt paikka tehdä sellainen välttääksesi virheet mahdollisten paniikkikohtausten aikana. Sen sitten asetat tietokoneen taustakuvaksi ja teippaat jääkaapin eteen.

Kannattaa myös muistaa tämä:

10 tykkäystä

Ajattelin että poliitikot olisivat jotenkin huolissaan kansan terveydestä, mutta tämä olikin ilmoitus siitä että eduskuntatalossa on nyt käsidesiä saatavilla (“EI, Teuvo, ei!”).

8 tykkäystä

Melkein lähtisin veikkaamaan, että jollain eduskunnassa nyt vähintään epäillään olevan tartunta. Se selittäisi, miksi näin kiireellä piti tällainen tiedotustilaisuus järjestää.

EDIT. Tiedotustilaisuuden antihan siis oli, että kansanedustajan sairastuessa mahdollisesta karanteenista päättää edustaja itse, ei kukaan muu.

1 tykkäys

Mistäköhän nyt tuulee. DAX ryskyi alas melkein koko päivän nousut hetkessä…? Oliko syynä se että italia ilmoitti pistävänsä koulut ja yliopistot säppiin, vai mitä olen missannut?

No eduskunnan puhemiehistö on juurikin vastuussa eduskunnan protokollasta. Ministeriöt vastaavat sitten oman hallinnonalansa toimista. Iltapäivälehdet kyllä yrittävät lypsää kaiken mahdollisen irti, kun striimiä pukkaa jokaisesta tiedotustilaisuudesta, jonka ingressissä on maininta koronasta.

Miten markkinat rapakon takana näyttävät suhtautuvan Bidenin odotettua parempaan menestykseen supertiistain esivaaleissa? Vedonlyöntikertoimien mukaan hän on nyt selvä suosikki demokraattien presidenttiehdokkaaksi.

Purkaantuuko kolmiosta päälle vai alle? Pidemmässä kuvassa Dax päätti juuri 01/2019 alkaneen nousutrendin alle.

Nousevia pohjia, ja 2.3. pohjiin jo jonkin verran matkaa. Tilanteet vaihtelevat luultavasti edelleenkin nopealla vauhdilla.

2 tykkäystä

Sen verran jatkan että odotan siis huomenna isohkoa liikettä - suunta vain on epäselvä! :eyes:

1 tykkäys

Tänään tuli alihankkijalta viestiä että viivästyy huhtikuun toimitukset jopa elokuulle (koronan aiheuttamana). Mukavasti viivästyy kesän projektit. Alkaa näkymään vähän joka paikassa.

3 tykkäystä

Hyvää shorttipaikkaa pedataan tällä hetkellä…