Purefun Group AB - Seksileluja ja koiranruokaa

En löytänyt vielä ketjua Purefun AB:n listautumisesta, joten ainoaksi vaihtoehdoksi jäi ottaa härkää sarvista ja lähteä itse tositoimiin.

“Purefun Group AB (“Purefun”, “Yhtiö”) on vuonna 2005 perustettu Purefun-verkkokauppakonsernin emoyhtiö. Yhtiö toimii pääasiassa Ruotsissa, Norjassa, Suomessa ja Tanskassa. Nykyään Yhtiö omistaa kaksi verkkokauppaa, Doggien ja Vuxenin. Vuxen on Ruotsin johtava seksuaaliterveyden verkkokauppabrändi, jolla on houkutteleva markkina-asema. Historiallisesti taantuma ei ole vaikuttanut seksuaaliterveyssegmenttiin ja tuotteiden tunnettuus kasvaa jatkuvasti esimerkiksi apteekkimyynnin kautta. Doggie on kasvava brändi koiriin keskittyvien verkkokauppojen mid-premium-segmentissä. Doggien kautta Purefun toimii markkinoilla, jotka ovat siirtymässä perinteisistä kaupoista verkkokauppaan, missä kasvuvauhti on kovempaa. Laaja tuotevalikoima ja nopeat toimitukset mahdollistavat nopean liikevaihdon kasvun ja asiakashankinnan. Vielä kesken olevan tilikauden 2020/21 aikana Yhtiön liikevaihto on ollut 142 milj. kruunua ja voitto noin 16 milj. kruunua. Vuosi 2021/22 on linjassa Yhtiön noin 170 miljoonan kruunun liikevaihto-odotusten kanssa.”

MIelestäni yritys ratsastaa jopa hieman koomisella tavalla, juurikin koronavoittaja -sekmentin tuotteilla. Pentuboomi on räjähtänyt ja ravintolarajoitukset ovat haitanneet himokkaiden Tinder -treffien toteuttamista. Moni onkin “joutunut” tyytymään omaan kivaan paineiden purkamiseksi, mistä Vuxenin tuotteet tekevät hieman mielenkiintoisempaa. Onko Purefun AB osunut kultasuoneen, vai onko tämä kenties putoava puukko, kun rajoitukset purkautuvat? Ennustaminen tuppaa olemaan hankalaa, joten se nähdään kaupankäynnin alettua…

EDIT: Listautumisannin merkintäaika on 27.1.-1.2. ja yhtiö listautuu Ruotsin First North Growth Market listalle.

12 tykkäystä

Yhtiön listautumisannin merkintäaika on siis 27.1.-1.2. ja yhtiö listautuu Ruotsin First North Growth Market listalle.

Mielenkiintoinen yhtiö! En tosin yhtään ymmärrä miksi tarvitsevat tuolla tuotekombolla kaksi eri verkkokauppabrändiä :slight_smile:

10 tykkäystä

Tuottaahan tuo epätavallinen liiketoiminta-alueiden yhdistelmä synergiaetuja hieman kinkymmissä piireissä.

Korona-aika on käsittääkseni lisännyt huomattavasti lemmikkien määrää, länsimaissa niiden hyvinvointiin satsataan paljon. Lemmikkien elinikä lienee keskimäärin vajaa kymmenen vuotta, joten koiranruoan kysyntä kasvanee jonkin verran. Empiiristen havaintojen perusteella mainonnasta uusia toimijoita on tullut alalle paljon, joten tuskinpa sillä sektorilla helppoa kasvua on näkyvissä.

Seksilelujen osalta tarjonta ja kysyntä on ollut ilmeisesti hulppeassa kasvussa ja niiden myynti on arkipäiväistynyt. Mainonnan perusteella, esimerkiksi radiossa ja tv’ssä, niistä on tullut lähes päivittäistavarana kaupattavia tuotteita. Kuitenkin toimijoita on suhteellisen runsaasti ja tuskinpa kysyntä jatkuvasti kasvaa, ainakaan samalla vauhdilla.

Koiranruoka on hyvin kilpailtu toimiala, joten ei sillä puolella helppoa tulee olemaan. Toinen toimiala on varmasti seksikäs, mutta kilpailu vaikuttaa silläkin kiristyvän.

2 tykkäystä

Ensimmäinen asia joka tässä ipossa pistää silmään on se, että kyseessä on 100% osakemyynti eli pääomistajan (osittainen) exit. Yhtiö ei saa kruunuakaan ipo-rahoja kassaan.

Toinen huomionarvoinen asia on arvostus, joka ei ole erityisen edullinen (tosin ei törkeän kalliskaan). Nythän saa monia mielenkiintoisia, mutta paljon isompia ja laadukkaampia firmoja samoilla kertoimilla pörssistä.

3 tykkäystä

Itsellä pisti äkkiseltään silmään laskevat marginaalit ja pääoman tuottoprosentit.

2 tykkäystä

Mitenköhän tuo doggie kauppa pärjäisi esimerkiksi suomessa mustille ja mirrille? Löysin vain ruotsinkieliset sivut hetken kaivamisen jälkeen🤔

1 tykkäys