Qt Group - Eeppinen matka teknojätiksi

Kummastellen olen seurannut tätä ketjua tovin aikaa. Ensin kauhea hype ja nyt ei mitään. Väki tyhjää pitkän ajan tarinaansa hetkessä pois salkustaan. Yhtiö julkaisee pitkän ajan tavoitteensa, joka käsittääkseni pitäisi luoda ennemmin vakautta tai tukea sille, että ei olla pelkän hypen varassa. Vaikka olen täysi maallikko, niin kannustaisin miettimään, onko Qt:n pitkän ajan tarina näin merkittävästi vaarassa, jos sen tulevia tuottoja siirretään puolella vuodella eteenpäin? Tuskin niitä Qt näyttöisiä autoja yms. nyt ihan mahdottomasti olisi puskenut uunista ulos ihan vielä suhteessa tulevaan potentiaaliin, joten siirtyvätkö tuotot edes niin paljoa eteenpäin, mitä kriisi tulee kestämään.

5 tykkäystä

Väliaikaistahan tämä on :wink:

Trend is your friend, sanoi Saarion Sepi aikanaan opuksessaan… mitäpä sitä vastaan taistelemaan jos merkit olivat nähtävissä… Vuosien kuluessa Qt on varmasti ylempänä hinnoittelussa kuin esim nyt

3 tykkäystä

Tämän kuvaajan luvut pitää päivittää seuraavassa laajassa, mutta sen tarina ei ole muuttunut: päin vastoin.

Sulautettujenjärjestelmien määrä tulee räjähtämään seuraavina vuosina ja vuosikymmeninä.

Ja Qt on yksi, oletettavasti parhaita, ratkaisuja tästä syntyvään tarpeeseen.

Sinänsä kaunista, että tämän sijoitustapauksen voi tiivistää tähän. :smiley: Yleensä mitä pidempi pitch ja vaikeemmat selitykset, sitä hatarampi sijoituskohde ja enemmän riskejä. :smiley:

31 tykkäystä

Osut kyllä täysin oikeaan, sama ilmiö toistuu eri foorumeilla näissä hype-osakkeissa. Ensin hehkutetaan jatkuvaa nousua ja firman hyvyyttä. Kerrotaan esim. kuinka QT on vielä hyvä ostos 24€ hintaan, mutta sitten kun firmasta riippumattomista syistä kurssi onkin 18€, niin myydäänkin kaikki pois ja spekuloidaan lyhyen aikavälin kurssiliikkeillä.

Kannattaa suodattaa juttuja aika rankalla kädellä, niitä tuntuu ohjaavan kirjoittajan oma osaketilanne aika rankasti.

Itsekin olen ostanut kolme kertaa aika lailla eri hinnoilla. Enkä nyt tämän kanssa ala panikoimaan, vaan sijoitan pitkällä tähtäimellä ja korkeintaan harkitsen lisäostoa.

17 tykkäystä

Ei välttämättä. Nyt sitä qt-herkkua saa 16 eerolla kipale :ok_hand:

Josko nyt vielä kannattaa lähteä mukaan… Sedällä välipäivä, kun Masse-Muori vei ostoverkkarit pesuun :slight_smile:

Masse-setä, FA, putoaa aina jaloilleen (Masse-kissa opetti, toim.huom) :smile_cat:

3 tykkäystä

Pörssi vetää kaikki laput mukanaan alas, ei tässä mitään uutta pitäisi olla.

Itse katson kiltisti vierestä ja kohta voidaankin laittaa panoksia sisään. Katsotaan n. kahden viikon päästä :blush:

2 tykkäystä

Ostin kun hinta oli 24€, ostan kun hinta on 15€. Yhtiö tuli uudella strategialla ja minun mukaan ei ole tullut mitään kauhu skenaariota firmalta. Istun mukana ja hyvillä yöunilla vaikka nyt on turbolenssia ilmassa mutta hei nyt saadaan tätä herkkua halvemmalla kun sitä on moni odottanutkin ja tullaan hakemaan ne mukaan kyytiin ketkä voivottelivat posarin yhteydessä ettei kerennyt mukaan!

12 tykkäystä

Kannattaa olla varovainen. QT:n kurssi on lupausten varassa ja sellaisia yhtiöitä ei kohdella nyt silkkihansikkain. Iso suomalaisomistus saattaa olla hyvä asia kurssin kannalta… mutta voidaan vielä hyvinkin päätyä paljon alemmas, vaikka mikään ei ole muuttunut itse yhtiön suhteen.

10 tykkäystä

Ei kai kurssilaskun pitäisi mikään yllätys olla, kun yhtiön arvostus nojaa käytännössä kokonaan tulevan kasvun varaan ja nyt markkinoilla kukaan ei nää edes tämän vuoden Q1:sen yli saati vuosien päässä mahdollisesti makaavalle hillotolpalle. Tuohon päälle vielä ennen laskun laskua aistittavissa oleva hype pienivaihtoisen lapun ympärillä niin kyllä ainekset isolle korjaukselle oli olemassa. Toisaalta ainekset kasassa isolle comebackille mikäli tulevaisuuden ennusteet pitävät yli nyt markkinoilla vallitsevan epävarmuuden.

3 tykkäystä

Älyttömältähän tämä tilanne vaikuttaa niiden näkökulmasta, jotka ajattelevat pidemmällä tähtäimellä. Pitää vaa nyt hyötyä tästä, jos näkee keissin olevan hyvä :slight_smile: mukava tilanne :+1:

11 tykkäystä

Juuri noin pitää ajatella. Ja jos QT on ollut tähtäimessä tästä tilanteesta pitää olla iloinen. Voin vakuuttaa useamman romahduksen nähneenä, että nousu koittaa aikanaan. Ja jos nousu jää tällä kertaa tulematta ei kenenkään osakeomistuksilla tai käteisellä ole mitään arvoa. :slight_smile:

20 tykkäystä

16.5 äyriä korkattu. Huphei!!

2 tykkäystä

Kohta pääsee jo laskemaan keskihankintahintaa, luulin etten pääsisi sitä Qt:n kohdalla tekemään. :grin:

2 tykkäystä

Maailma on hurja paikka. :slight_smile: oi että kymmenen vuoden päästä hymyilyttää nämä tankkaukset mitä päästään tekemään… ollappa vaan enemmän rahaa :sweat_smile: onneksi korona vaan työllistää enemmän omalla työpaikalla niin ylitöitä pukkaa…

5 tykkäystä

Olen kyllä aika varma, että QTlta tulee vielä negaria jossain muodossa. Pakkohan tämän on vaikuttaa hurjasti lisenssi maksujen toteutumiseen

1 tykkäys

Olenko ainoa ketä hirvittää ajatus siitä että nykytilanne mahdollistaa tämän yrityksen ostamisen? :sweat_smile:
Niille joilla massia on, on kohta enemmän.

4 tykkäystä

Tuli aamulla myytyä omistus 17,45 eurolla, tuntuu hullulta ajatukselta. Alkuviikosta tuntui vielä pahalta miettiä myymistä parilla kympillä. Tuli siitä silti muutaman kymmenen prosentin voitto kotiin ja alempaa otetaan takaisin.

1 tykkäys

Hienosti tapahtumia pörssissä. Ekaa kertaa tänään avaan kännykän, kun ollut työ kiireitä. Nothing To see here😦 kait sitä qt vois kohta lisäillä😎

4 tykkäystä

yhtään kpl en ole myynyt, enkä myy. 200eur per osake odotella.

Odottavan aika on riemukasta, vai miten se sanonta menikään?

10 tykkäystä

Olen eri mieltä. Kurssi on

a) todennetun trendin
b) pidettyjen lupausten
c) erittäin realististen tavoitteiden
d) edit: erittäin kilpailukykyisen tuotteen ja tarjonnan

jne. varassa.

12 tykkäystä