Remedy Entertainment Oyj -ketju (Osa 1)

Kun kerran sinäkin pelikorttisi Remedyn suhteen olet paljastanut, niin kerrotaanpa myös oma “historia” yksinkertaistettuna. Viimeaikoina palstalle tulleet ei ole juuri kommentteja minulta saaneet lukea mutta “alussa” olin myös itse jatkuvasti äänessä, joten nyt kerrottakoon miltä pohjalta…

Alussa oli suo kuokka ja… Remedy? Eikun siis… Siinä 6-7€ tein annin jälkeen isoimmat ostot, ja osuipa pieni osa myös < 6 €. Sanotaan vaikka että parhaimmillaan tässä firmassa on ollut kivitalon verran kiinni ja hankitut osakkeet pantattuna ostettu lisää. Oman korkeimman sijoituksen top100 listalla kun tiedän, niin todennäköisyysperusteisesti olin palstalla pitkän aikaa suurin omistaja (jos ei firman sisältä sitten joku iso kala salanimellä kirjoittele…?) Sijoitetun pääoman suuruuden myötä kaikki mahdolliset tiedonmuruset on tutkittu todella tarkkaan, ja voi sanoa että todellakin olen tietänyt mihin sijoitan. (HUOM samaan aikaan Rovio ja Next games romahtaneet, ja joihin en sijoittanut euroakaan.) Kh keskimäärin jossain 6 € pintaan.
Matkan varrella on kumminkin tullut isoja pakollisia hankintoja ja osakemäärä sitämyöden kutistunut. Nyt on voitot napsittu pääosin talteen ja odottelen millaisia ostopaikkoja tulevaisuus tarjoaa. Jos nyt kriisin keskellä hinta painetaan reilusti alas (mitä epäilen), niin olen ehdottomasti mukana taas sillä “kivitalolla” mutta toistaiseksi monet muut firmat tarjoavat suurempia tuotto-odotuksia. (mm. vety/energiasektorin kohteita).

Silti, kaikista omistamistani osakkeista Remedyssä on ollut kaikkein eniten tunnetta mukana. Aidosti ihailen heidän saavutuksiaan ja haluaisin omistaa ison siivun ihan vain omistamisen ilosta. Fanitan heitä jopa niin paljon, että vaikka olen toiselta puolen Suomea kotoisin niin pk seudulla käydessäni oli pakko myös Remedyn toimistoa käydä ihailemassa. Harmi vaan että ujostuttaa niin paljon ettei uskaltanut käydä aulassa kysymässä onko Sami paikalla jos olis nimmarin saanut :grin::grin: Jouduin perisuomalaiseen tapaan vaan kävelemään ohi, ja kun pihalla joku liikkui, niin tietenkin painoin katseen maahan ettei vaan huomaa että katselen…

Uskon erittäin vahvasti Remedyn menestykseen myös jatkossa, ja erityisesti jos/kun AW2 joskus putkahtaa ullos. “Köyhä” kun olen, niin minulle ei ole suotu luksusta että voisin omistaa Remedyä omistamisen ilosta, joten olen pakotettu etsimään isompia tuottoja muualta. Olen kumminkinn suunnitellut että kun saavutan tietyn tason, niin ostan Remedyä kaikilla liikenevillä rahoilla ja silloin ihan vain siitä omistamisen ilosta (vaikka tuottoakin varmasti tulee.)

Ja loppuun kun/jos joku jaksoi lukea tänne asti, niin knoppitietoutena sanottakoon että nimeni löytyy myös Controlin crediteistä, ja se tuntuu kyllä mukavalta :relaxed: Harmittaa vaan että nimi on pykälän väärässä kohtaa mutta sitä ei luultavasti edes Remedyllä tiedetä… :thinking:

Edit: Selvennän vielä että minkäänlaista sisäpiiritietoutta minulla ei ole koskaan ollut vaan sijoitukset on tehty täysin julkisen tiedon varassa. Koodarikaan en ole, eli en ole peliä ollut varsinaisesti tekemässä.

46 tykkäystä

En oo pelannu, mutta saanko arvata: kävit testipelaamassa peliä silloin ennen julkaisua kun sitä hiottiin?

1 tykkäys

Nope :slightly_smiling_face:

3 tykkäystä

Tällä viikolla oli paikallislehdessä koko sivun juttu tästä Espoon ylpeydestä. Työntekijät olivat tietysti positiivisessa hengessä jutun keskiössä. Meille ei tuossa jutussa varsinaisesti uusia asioita.

5 tykkäystä

Herramunjee. Remedy on aina mennyt diskontolla verrokkeihin, ja nytkin varmasti suurella osalla arvostukset laskeneet, mutta nyt oikeasti.

Alennukset verrokkeihin -30% - -50% kauttaaltaan tunnusluvuissa (tämä vielä ennen kurssilaskua, lähde Inderesin raportti). Kokoluokka tietenkin selittää jotain. Toisaalta remedyn osakekurssi tullut alas n.30% ja joidenkin peliyhtiöiden ei samassa mittakaavassa.

Mitä uutta? Ei mitään varsinaisesti, kunhan tutustuin Paradox interactiveen, @Verneri_Pulkkinen välillä esiin nostamaan Ruotsilafkaan. Noin ylimalkaisesti treidaa helposti yli tuplilla kertoimilla eikä riitäkään kurssilaskulla höystettynä. Sielläkin tase näytti äkkiseltään vahvalta. Ja toki marginaali nätti.

Remedyn hinta on sitä luokkaa että päädyn jatkamaan ostoja vaikka alkuun vaikutti mielenkiintoiselta ja onkin ko. verrokki. Remedy treidaa tällä hetkellä ev ebit ysillä ja runsaalla ev sales 2,6.

GSI tänään…
tenor-1

15 tykkäystä

Tietyt PS4-pelit pääsevät myös hyödyntämään ”tehostettua tilaa” uuden sukupolven konsolilla.

Sonyn julkaisemat tiedot PS5-konsolista

CPU : x86-64-AMD Ryzen “Zen 2”, 8 ydintä, vaihteleva kellotaajuus aina 3.5 GHz asti

GPU : AMD Radeon RDNA 2 -grafiikkaprosessori, säteenseurantakiihdytys, vaihteleva kellotaajuus aina 2.23 GHz asti (10.3 TFLOPS)

Käyttömuisti : GDDR6 16 GB, 448 GB/s

SSD : 825 GB, 5.5 GB/s (raw)

PS5 fyysiset levyt : Ultra HD Blu-ray, 100 GB/levy

Video : Tukee 4K 120 Hz ja 8K televisioita, VRR (HDMI ver.2.1)

Ääni : “Tempest” 3D AudioTech

12 tykkäystä
12 tykkäystä

En tiennyt, että SEB seuraa Remedyä. Suositus vaikuttaa tässä tilanteessa perustellulta, jos tähtäin on lyhyehkö.

8 tykkäystä

Tällä tahdilla kun mennään ylös vielä reilu pari kuukautta, niin alkaa miltsi paukkumaan.

http://gamstat.com/games/Control

Sitten vaan toivotaan, että mahdollisimman moni löytää Foundation DLC:n perjantaina :wink:

9 tykkäystä

Komea kulmakerroin, muilla peleillä ei vastaavaa nousua näytä olevan niin lienee täysin PS Now ansiota ja Covid gamerit ei vielä näy statistiikassa :slight_smile:

8 tykkäystä

Peli nyt myös isolla alennuksella PlayStation Storesta mikäli ei Now:n kautta halua pelata.

https://store.playstation.com/fi-fi/product/EP4040-CUSA11454_00-CONTROLBUNDLESTN

7 tykkäystä

Perjantai jälleen vapaapäivä töistä (ja emännästä!) tätä varten. Kuulemma 4-5h DLC:n kesto, varsin sopivasti kerkeää päivän aikana pelaamaan, eikä emäntäkään kotiin palattuaan tiedä että nördeilty koko päivä :sunglasses:

19 tykkäystä

“mitä olet kulta touhunnut tänään? :)”

“Krhm… onhan tässä kaiken näköistä… :sweat_smile:

8 tykkäystä

“Sijoitustutkimusta tehnyt ahkerasti koko päivän” :wink:

7 tykkäystä
19 tykkäystä

Itsellä oli käsitys että huomenna vasta tulisi Foundation julki, mutta itse ainankin pääsin jo nyt pelaamaan. Eipähän tarvi miettiä mitä neljän seinän sisällä tekisi loppu päivän. :grinning:

15 tykkäystä

Remedy Entertainment sopimukseen kahden pelin monialustajulkaisusta

Remedy Entertainment - vuoden pelinä moninkertaisesti palkitun Controlin kehittäjä - on solminut merkittävän julkaisijan kanssa julkaisusopimukset Remedyn seuraavalle kahdelle julkistamattomalle pelille. Sopimusten mukaan julkaisija rahoittaa pelien kehityskulut täysin ja Remedy on oikeutettu 50 % osuuteen pelien nettomyyntituloista. Remedy myös säilyttää pelien immateriaalioikeudet.

Ensimmäinen projekti on jo esituotannossa oleva, useammalle alustalle julkaistava suuren kokoluokan peli, josta yhtiö on aikaisemmin puhunut julkistamattomana kolmantena projektina. Toinen, pienemmän kokoluokan projekti pohjautuu samaan pelisarjaan. Molemmissa projekteissa käytetään Remedyn omaa Northlight-pelimoottoria ja pelinkehitystyökaluja.

Lisätietoja julkaisusopimuksista on luvassa tänään myöhemmin lehdistötiedotteena. Yhteistyö julkaisijan kanssa on osa Remedyn strategiaa, jossa yhtiön tavoitteena on luoda ja kehittää omia pelibrändejä pitkäaikaisiksi pelisarjoiksi. Molemmat pelit julkaistaan seuraavan sukupolven pelikonsoleille ja PC:lle lähivuosina.

Remedyn taloudelliset näkymät ja ohjeistus säilyvät ennallaan. Yhtiö odottaa liikevaihtonsa ja liikevoittonsa kasvavan vuoden 2020 aikana. Liikevaihdon ja liikevoiton kasvusta valtaosan odotetaan tapahtuvan jälkimmäisen vuosipuoliskon aikana.

41 tykkäystä

Ei pidä juhlia, ennen kuin pelit ovat ulkona, mutta huh huh näyttää hyviltä sopimuksilta!

Asymmetriaa kauneimmillaan: Remedylla hallitut riskit, potentiaali tuottoihin teoriassa rajaton* :smiley:

*Käytännössä maksimi pelimyynti on pelaajien määrä maailmassa…

32 tykkäystä

36 tykkäystä

Olisipa Sony+Alan Wake :crossed_fingers:

4 tykkäystä