Well, they did not specifically say that they were looking for a publisher.
They said they were in a strong financial position and didn’t need to rush into an agreement. And they said that they up to now had chosen to use external publishers for their projects (that’s at least what i could gather from the article.I didn’t see the whole presentatio so i might be wrong). A very vauge statement, but if someone comes along with a very very good offer, they will obviously not just turn their backs.
But at this point Remedy has all the cards. They a capable of producing GOTY games, strong IPs, and are financially strong, so i wouldn’t be surprised if the hold out for a Epic style deal, even though that’s unlikely.
IMO self publishing this game might be a good route. It’s a touted as a small project, which means that the cost of failing shouldn’t be that bad. Also, a game like this might be hurt by a cashgrab publisher who wants to maximize income from day one, ramping up the monetization, and infuriating the playerbase/community. I.e 505 and the nextgen upgrade debacle.
A publisher might also choose to give up on a game and close it prematurely if it doesn’t prove an instant success.
Case and point:
Cracks in the Bungie-Activision relationship have been showing for quite some time, with fans long suspecting the publisher was behind decisions to make Destiny 2 more palatable and accessible to mainstream players. That decision almost killed the game and forced Bungie to substantially rework the sequel when its first large expansion, Forsaken , launched back in September 2018. It’s also believed that Activision was behind Bungie’s increased focus on cosmetic items in Destiny 2 that can be bought with real money and not obtained easily by just playing the game, another source of contention between the studio and its community of players.
Hey! I agree. When reading Teros sentences then in fact both ways are possible and open. Tero often comments on some things in a very circular way. Hopefully we will have 9.12. answers and more profoundly information.
Koska Gamstat valitettavasti lopetti toimintansa 19.11.2020 (ei enää aktiivisesti kerää tietoa, toimii arkistona kuitenkin), kasasin viimeisimmät tiedot 15.11 päiväyksellä Gamstatista.
Konservatiivisella spekulaatiolla ostajamäärä nousee n. 1.5 milj., kun lisätään EPIC sekä pienimuotoinen myynti Nintendolta ja GOG.comista, kun taas omistajat n. 2.5 milj. kpl.
Läpinäkyvyyden vuoksi todettakoon, että yllä olevat spekulaatiot ovat ovat edellistä 1 vuoden omistajakpl-spekulointejani konservatiivisemmat. Tässä keississä en oleta että PS Now aikana myytiin ainuttakaan PS4 kopiota ja oletan, että EGS myyntmäärät vain puolet konsolienversioiden kappalemyynnistä.
Myös Remedyn liikevaihdon arviossa käytän myös matalaa pelin keskihintaa €35, kun pelin häntämyynti kuitenkin tulee pitkälti alelaarista, mutta toisaalta arvioin (mutulla) year 1 DLC-myynnin hieman keskihintaa nostavan, kun en DLC myyntiä muualla arvioi (toisaalta DLC myyntiä ei voi enää Ultimate Editionin jälkeen ajatella erillisenä kokonaisuutena)
All in all, tällä (mielestäni) superkonservatiivisella skenaariollakin break-even todennäköisesti ohitettu.
You need to up the price or the units sold in that example
From Digital bros we know that Control made 43.847MEUR revenue as of 30.06.20. With steam and nintendo launch it’s likely passed 50MEUR by this point. And this is after VAT and Distributor cut is deducted.
VAT is never booked/included in revenue numbers, it’s purely a balance booking, and distributor cut is also removed from revenue, and I have confirmed this with DB IR specifically.
Yli 50 tuhannen euron omistukset on ilmoitettava tutkimusraportissa.
Analyytikko ei voi käydä kauppaa omaa tai kollegan suositusta vastaan. Jos ostaa osaketta, on sitä oltava valmis pitämään salkussa niin kauan, kunnes suositus kääntyy vähennä- tai myy-tasolle.
En löytänyt yhdestäkään tämän vuoden tutkimusraportista vastuuvapauslauseke ja suositushistoria -osiosta tuota ilmoitusta yli 50 tuhannen euron omistuksesta. Koska kurssi on noiden liputusten jälkeen noussut reilusti ja osakkeessa on ollut jatkuvasti lisää/osto-suositus, niin oman ymmärrykseni mukaan ilmoitus olisi pitänyt laittaa, ellei analyytikko ole myynyt suositusta vastaan. Ensimmäinen vähennä-suositus annettiin 16.8.2020 julkaistussa raportissa, jossa ei siinäkään ole ilmoitusta yli 50 tuhannen euron omistuksista.
Toivoisinkin hieman selvyyttä että mitä tässä nyt on käynyt ja onko teillä yli 50 000€ omistuksia Remedyssä vai ei? Pahoittelen että tämä kysymys tuli näin perjantai-iltapäivälle, mutta viikonloppu on yksityissijoittajalle parasta aikaa tehdä funda-analyysiä
Moi! Tässä on käynyt pieni sisäinen prosessi/viestintäepäselvyys. Eli osa meistä on olettanut, että 50k omistuksen liputtaminen nettisivujen disclaimerissa riittää, koska PDF:ssä on linkki noihin liputuksiin. Osa taas on tämän lisäksi laittanut itse raporttiin tuon liputuksen. Yhtenäistämme tämän käytännön.
Itse omistan 4000kpl ja olen tänä vuonna myynyt 100kpl sinä aikana, kun suositus oli vähennä-tasolla (ei ole vitsi mutta mulla on talovanhuksessa tosi iso remontti menossa ). Remedy on salkkuni suurin. Atte on ottanut analyysistä vastuun, mutta läpinäkyvyyden nimissä tämä kerrottakoon.
Kommentoin H1-tuloksen jälkeen omaa positiotani tuossa elokuussa, kun ensimmäistä kertaa käännyttiin vähennä-puolelle. Omat 2250 Remedyn osaketta ovat edelleen salkussa tallella
Kiitos täsmennyksestä! Tarkoitus ei ollut tässä vihjata mitään, vaan huomasin tuon eroavaisuuden sattumalta vanhoja raportteja lukiessani. Toivotan oikein kaunista alkavaa viikonloppua myös sinne Inderesin toimistolle
Hyvin näyttää Control uppoavan Steamissa uusille pelaajille Mukava nähdä, että PC-pelaajilla ei teknisiä ongelmia samalla tavalla kuin vanhalla Xbox ja PS4 raudalla.
Hieman Controlin tämän hetken listasijoituksia näin mustana perjantaina:
Steam: 19
Xbox USA: 34
Xbox UK: 31
Xbox Suomi: 6
Ihan kohtalaisesti näyttäisi menevän kaupaksi.
Vähän tässä miettinyt että Controlin osalta alkaa pian olemaan toissijaista millä hinnalla peliä menee, kun aletaan jo rakentamaan asiakaskuntaa seuraavalle pelille on se sitten Control 2 tai AW 2 tai joku näiden hybridi.
Pistin itsekin tukiostoiksi Controlin osalta - alkaakin olemaan jo kaikki versiot ostettuna pl. Xboxin versiot.
Vihdoin ja viimein se Quantum Break on laitettu aleen, ja pääsen pelaamaan sen läpi. Myös Max Paynet alessa Steamissa niinikään. Sitten ei olekaan enää kauaa 9.12. järjestettävään CMDihin kun nämä on pelailtu.