Tämä on vain yksi peli muiden joukossa. Ja jos nyt sattuu tuurilla onnistumaan, niin ei se mitään tarkoita.
Remedyn monipelimalli on susi ja mikään ei toimi. Hillotolppia siirrellään ja peliala on muutenkin huonoa sijoitusbisnestä.
Todella lupaavalta näyttää arvostelut, vaikka kovaa myyntidataa saadaan odotella vielä kuukausikaupalla ellei yhtiö jotain luikauta ulos Q4:sen yhteydessä, riippunee Epicistä myös.
Tässä on vielä laajasta rapsasta lähivuosien ennusteet muistutuksena, että peli saakin myydä.
Eli Inderes ennustaa 1,1 miljoonan kopion myyntiä tälle vuodelle? Näillä arvosteluilla sanon että tuo ei riitä mitenkään, pls fix
(mutta myönnettäköön että ennustaminen on vaikeaa, oma karkea arvio on että tällaisilla arvosteluilla tämän luulisi myyvän tänä vuonna yli 2 miljoonaa kappaletta, mutta kuinka paljon yli sen on sitten ihan )
Jos tuo yli 2 miljoonaa 2023 aikana toteutuisi, rojalteja alkaisi valumaan jo Q1 alkaen.
Ja kenties Epic store “haitta” PC ei ole niin suuri kuin odotettin, koska:
Inderesin ennusteessa keskihinta tippuu jo Q4’23 aikana 50€. Mikäli keskihinta 50€ niin sittenhän loppuvuodesta peliä saisi jo kunnolla alelaarista kun iso osa kuitenkin myyty heti alkuun 60€ hintaan. Antaakohan hyvät arvostelut mahdollisuuden pitää peliä myynnissä täydellä hinnalla pidempään? Jos vaikka peliä menisi tänä vuonna kaupaksi Jarniksen odotuksen mukaisesti 2miljoonaa kappaletta keskihintaan 55€ niin siitä tulee jo 110miljoonaa. Tällä hetkellä odotuksena saada 113miljoonaa täyteen Q1’25 Noooo nyt oli aika härkäistä näkemystä, mutta onhan tuo ihan mahdollinen skenaario.
Joo ja Atte on räikeästi aliarvioinut 23 myyntimääriä ja niiden piikikkyyttä, jolloin Inderes ja markkina innostuu taas sietämättömän paljon kun tänä vuonna myydään se odotuksiin menevät 2 miljoonaa peliä. Sitten sitä hehkutetaan seuraavat 3 kuukautta kunnes huomataankin että myynti romahtaa rajusti vuonna 2024. Ensimmäinen DLC luo tietysti ensi vuoteen sen seuraavan myyntipiikin.
Mä voin syödä jonkun hatunmuotoisen kakun, jos noi Atten myyntimäärät toteutuu tuolla tavalla.
Jengi ostaa Q4 ja jouluksi hirmuiset määrät pelejä ja Q1 on ihan kuollut myynnillisesti, kun pelaajilla on liikaa pelattavaa. Remedy-karhuna 1 miljoonaa kpl menee heittämällä ja odotan pikemminkin 2 miljoonan pelin myyntiä tälle vuodelle.
Keskihinta q4 ei missään nimessä tule olemaan 50e. En ymmärrä logiikkaa tuon takana. Vaatisi, että peli menisi nopeasti isoon alennusmyyntiin. Valtaosa tämän vuoden myynneistä on takuulla konsolien 60 euron versioita.
Hyvä uutinen: Mesh shaderit eivät ole “blokkeri” vaan peliä pystyy pelaamaan ilman, mutta tulee varoitus:
…mutta sillä varauksella että suorituskyky alle minimin olevalla kortilla (videolla 1070) oli täysin kura. 15fps esimerkissä. Eikä yllätä jos tuo oikeasti on tehty niin että vain Mesh Shader-koodipolkuun on nähty vaivaa.
Valtaosa on itseasiassa Deluxe editionia Tällä hetkellä jenkkien PS5 storessa Deluxe edition (79.90) sija 15 ja perusversio sija 28 (59.90), eli todellakin 50 euron keskihinta pitäis olla tän vuoden osalta aika helppo. Nyt jännittää miten korkealta nuo löytyy huomenna.
Remedyn kannattaisi laittaa tuo deluxe versio +20 - 30€ lisähintaan normiversion ostaneille. Itse ostin ennakkoon EGS heti, kuin mahdollista hintaan 49.90€… Nyt kaduttaa, että en ottanut deluxe versiota ja voisin maksaa siitä tuon normi version ja deluxe version erotuksen, jos se olisi vain mahdollista. Toista kertaa en viitsi peliä ostaa
Ennustan muuten että se fyysinen painos konsoliversioista tehdään näiden arvosteluiden jälkeen ihan 100% varmasti. Mahdollisesti tietty vasta DLCiden jälkeen “Ultimate Editionina”, mutta ihan varmaa on että sellainen tulee. Muuten jätetään liikaa rahaa pöydälle.