Remedy - Suomen AAA-pelien ylpeys (Osa 2)

Kauan, jos gameplay looppi on kunnossa ja yllättävän vähän aikaa jos ei maistu. Minusta yksinpeleissä samoja tehtäviä ei jaksa montaa kertaa, mutta jotain Left 4 Dead 2 tuli aikanaan tahkottua kavereiden kanssa tolkuton määrä -niitä samoja karttoja.

Kyllähän noihin co-op peleihin sitte tuppaa tipahtelemaan uusia karttoja, pelimuotoja ja muuta lisäsisältöä jos vain suosiota ja pelaajia löytyy.

Pelaajien tekemät modit myös lisäävät uudelleenpeluuarvoa, tosin Remedyn peleihin näitä ei juuri ole näkynyt. Liekö oma Northlight engine syynä?

Tuntuu, että varsinkin co-op peleissä launchi on aivan käsittämättömän tärkeä. Sitä pelaajamassaa ja pelikavereita on löydyttävä tai peli kuopataan nopeasti vähin äänin. Menestyneitä sitten ostetaan, pelataan ja kehitetään vaikka vuosia.

Tästä vinkkelistä on hyvä juttu, että järjestävät näitä pelitestejä aikaisessa vaiheessa ja ottavat palautteen vastaan mikä toimii ja mikä ei toimi. Omalle tuotokselle on varmaan tietyssä määrin sokea, jos projektissa on vuoden pari puuhastellut.

12 tykkäystä