Hyvä tarkennus verkko/konsolipuolen ongelmista. Itse PC:llä, niin vain redditin varassa mitä tulee konsolipuolen haasteisiin. Hyvä, jos ongelmat kuitenkin rajoittuneet. Pelottelu ei ollut tarkoitus, eikä tähän pitkäaikaisena hodlaajana insentiiviä. Olisi siis nykytiedoin siis varsinainen musta joutsen, jos B2B rahat jäisivät saamatta.
Vaikka Remedy kuinka vielä keräisi dataa ja pelaajapalautetta, niin se ei maksa mitään laittaa yleinen tiedote, että “we are gathering feedback”, vaikka mitään spesifimpää ei tiedotettaisi. Radiohiljaisuus vahvistaa vain “dead on arrival” -narratiivia, jota on vaikeampi muuttaa mitä pidempään menee.
Yhtiöllä on valitettavasti pelisuunnittelun ja laadunhallinnan lisäksi myös kriisiviestinnän perusteet täysin hukassa. On kolmas päivä launchista, eikä ole minkäänlaista pelaajiin tai potentiaalisiin ostajiin kohdistuvaa viestintää tehty.
Kriisiviestinnän perusteet liittyvät viestintään, joka kohdistuu äkillisiin, yllättäviin ja epämiellyttäviin tilanteisiin, joissa tieto voi olla epäselvää ja muuttua nopeasti. Hyvä kriisiviestintä on avointa, nopeaa, johdonmukaista ja vuorovaikutteista. Se pyrkii minimoimaan vahingot ja palauttamaan luottamuksen