Revenio sijoituskohteena

Ei kai @Mikael_Rautanen ole tuupertunut Italian aurinkoon? :cold_sweat:

Pahoittelut viiveestä, ollut tässä vähän muuttujia ja en ole vielä päässyt tapaamaan uutta toimitusjohtajaa. Raportti on kyllä tulossa, kiitos kun laitatte painetta tältäkin suunnalta :slight_smile: Italiaan en ole valitettavasti päässyt :frowning:

14 tykkäystä

Aasinsillalla Miklun postiin; minkälaista pintaa missään muodossa on uuteen toimariin? Granon kautta tai mitä tahansa?

Verraten erilaiseen tilanteeseen kun OPS vaihtui Hildeniin. Olihan porukalla KL-palstalla todella epäuskoista kommenttia vaihdokseen liittyen.

Nyt en ole törmännyt äkkiseltään mietittyäni minkäänlaiseen. Kai mä sitten olen ainut joka on vähän niinku välimaastossa vähintään tän uuden nimityksen suhteen.

1 tykkäys

Aika niukasti kosketuspintaa. Panostaja-analyytikkomme ei ehtinyt kovin pitkään Granon kautta kosketuspintaa saamaan ja Amer-analyytikolla ei myöskään vahvaa tuntumaa. Timo teki Reveniossa erinomaista työtä, joten siinä mielessä itse pidin Timon lähtöä menetyksenä yhtiölle. Toisaalta Revenio loikkaa nyt vähän uuteen kategoriaan ja strategiavaiheeseen, mikä todennäköisesti vaatii vähän uutta perspektiiviä ja erilaista johtajuutta, joten ajoitus on luonteva. Timon siirtyminen vetämään integraatiota oli positiivista, hänellä on ainakin edellisen työnantajan osalta kokemusta lukuisten vastaavien integraatioiden tekemisestä.

3 tykkäystä

Kiitos vastauksesta!
Oisko hyvä vaihe (jos koskaan) ottaa Vernerille mies ”roastiin” jossain sopivammassa kohtaa&/saada haastikseen ensi osarissa? :pray:t2::v:

7 tykkäystä

Vahvasti kannatan. @Verneri_Pulkkinen tiedoksi

1 tykkäys

Noniin laaja raportti on valmistunut! Pahoittelut kun kesti, otin yhden viikonlopun tälle niin sai muiden töiden ohella alta pois :slight_smile: Ja Revenion omistajathan ovat pitkäjänteisiä ja kärsivällisiä :ok_hand:

Kommentteja ja keskustelua voi jatkaa tänne!

21 tykkäystä

Kiitos raportista Mikael!

Päätin tämän perusteella itse lisätä pottia, sillä se vahvisti luottamusta. Olen valmis kärsivällisesti istomaan omistuksen päällä useita vuosia. pikaisesti laskettuna jos 30% eps kasvua tulee, niin nyky hinnalla muutaman vuoden päästä P/E olisi jotain 14-15? eihän sellainen ole mahdollista jos hommat rullaa, joten eiköhän todisteiden mahdollisesti ilmaantuessa myös osake jatka matkaa ylöpäin.

Ainakin analyytikko vaikutti varsin luottavaiselta.
Minun pääsijoitusten P/E alkavatkin olla aika korkeita… Talenom, Revenio, QT group etenkin.

1 tykkäys

mulle jäi ainakin mieleen miten mieluusti instituutiot oli annissa mukana.

1 tykkäys

Laaja raportti, paljon tietoa ja hyvä. Lieneekö s.36 taulukossa osakemäärässä kirjoitusvirhe kun 2019e on lukuarvo 25.4 ja osakkeitahan on 26.4 milj (ja se luku onkin taulukossa oikein myöhemmissä vuosissa).

Laajarapsa lukaistu.

Jäin vähän miettimään revenion mielestäni kapeahkoa tuoteportfoliota. Icaren tämänhetkisen liikevaihdon hyvinkin suuressa osassa on käytännössä yksi tuote ic200, sekä kertakäyttöiset anturit tuotteeseen. Home tuote vahvana mahdollisena / todennäköisenä ajurina tulevaisuudessa, mutta mielestäni tämäkin tuote nojaa ainakin osittain ic200 menestykseen. Kilpailevia valmistajia ei vielä ole RBT-teknologian saralla, mutta mitä jos / kun tälläisiä tulee patenttien rauettua muuallakin kuin yhdysvalloissa. Tätä riskiä ei ole osakekurssiin mielestäni hinnoiteltu, eikä analyttikot myöskään asiaa kovin painota.CenterVue kaupat tosin hajautti riskiä.

Voihan nämä olla vain tälläisen aloittelevan sijoittajan höpinöitä, mutta tälläisiä mietteitä jäin pyörittelemään. :grin:

Ps Koitin jotain hyvää vertauskuvaa asialle pähkäillä mutta eipä muuta tullut mieleen kuin, että eihän Toyotakaan valmista pelkkää Corollaa. Ehkäpä autoteollisuutta ei kannata lähteä sotkemaan terveysteknologiaan. Autopuolella kilpailu on ehkä HITUSEN verran verisenpää :rofl:

Kyydissä myöskin istutaan melko väkevällä positiolla omassa portfoliossa.

Revenio se vaan porskuttaa. Ilo olla omistajana ja tätä aion jatkossakin tankkailla aina silloin tällöin lisää salkkuun, kunhan tilille kertyy sopivasti tuoretta pääomaa. Pitää lukaista raportti ajan kanssa jossakin välissä, mutta kurssireaktio on ainakin kova. Tämä on sulosointuja korvalle, koska niin usein huonoilla yrityskaupoilla saadaan vedeltyä firma pitkäksi aikaa kuralle: “Yhtiön mukaan CenterVue-kaupan integraatiotyö on edennyt erittäin hyvin kaikilla tasoilla.”

Sieltähän tulikin heti video tarjolle. Pitääkin tässä kahvipaussin kuluksi katsoa:

8 tykkäystä

Kylläpä se kurssi innostui ja ihan ansaitusti. Itsellä vain pieni positio ja olisi mukava lisäillä, mutta taidan odotella kurssin tasaantumista ja palautumista. Ainakin aikaisemmin Revenion kurssilla on viimeisen vuoden aikana tapana lasketella ja sitten taas nousta. Pidän siis :crossed_fingers:

2 tykkäystä

Mikael nostaa vähän ennusteita päivän päätteeksi, niin huomenna mennään vielä pari prosenttia koilliseen. :slight_smile:

Itsellä tämä on sen verran pitkän tähtäimen positio, että olen tankkaillut ilman sen kummempia ostopaikkoja odottamatta. Aina sitä mukaan kun tarina etenee ja luottamus vahvistuu.

3 tykkäystä

hyvä, että siirsin Nokioita tänne :slight_smile:

1 tykkäys

Näinhän se varmasti on ja viime viestistäni kurssi onkin jo jatkanut kiipiämistään. Omaan ostamattomuuteeni vaikuttaa myös se, ettei enää ole pätäkkää, mitä laittaa sijoitukseen. Pitikin laittaa eilen Outoteciin pieni panostus toiveena huomenna hyvä tulos ja kurssinousu. Tästä olisi saanut varmemman ja tod.näk. paremman lyhyen (sekä pidemmän) ajan tuoton.

Tuliko Revenioltakin rapsa tänään ulos? Olen Lontoossa lomamatkalla, niin en ole kauhean aktiivisesti markkinoita nyt seurannut :smiley:

osari, hyvä sellainen. Kaikki valtakunnassa erittäin mukavasti.

1 tykkäys

Melkoista fomoa ilmassa. Kaikki Nokiasta ja Nordeasta pelastetut rahat Reveniolle?

2 tykkäystä

laajassa raportissa mielestäni Rautasella oli jotain 8% kasvu odotuksia CenterVuelle… ilmeisesti odotetaan nyt, että vähän paremminkin voisi mennä.