Rush Factory - Tuplaako uusi tapahtumakonsepti tuloksen?

Mukavaa, että täällä on taas hieman enemmän keskustelua! Olen täysin samaa mieltä, että potentiaali yrityksessä on mielestäni kova, parhaimmillaan jopa todella kova nykyisiin arvostuskertoimiin suhtautettuna. Mielestäni yhtiö on todellinen high risk/high reward kohde. Sanoisin, että sille on siis ihan syynsä, miksi yhtiö on arvostuskertoinpohjaisesti niin halpa kuin se tällä hetkellä on.

Houkutus poimia tätä omaankin salkkuun on ollut jopa kiusallisen suuri. Valitettavasti on kuitenkin olemassa myös painavia syitä, miksi en ole ainakaan vielä pystynyt yhtiön kelkkaan mukaan hyppäämään.

Mielestäni yksi suuri (ja se itselleni tällä hetkellä ylivoimaisin) riski on uskoakseni merkittävä henkilöriski, joka liittyy yhtiöön. Yhtiö vaikuttaisi näin sijoittajan näkökulmasta olevan hyvin pitkälti muutaman avainhenkilön varassa, jotka vastaavat operatiivisesta toiminnasta ja käytännössä myös omistavat yhtiön (Markus Niemelä yhtiöineen omistaa yli 50 prosenttia viimeisimmän tiedon mukaan). Jokainen voi itse pohtia, mitä tälle yhtiölle mahdollisesti käy, jos näiden muutaman henkilön motivaatio hiipuu tai he päättävät lyödä kokonaan pillit pussiin.

Tästä päästäänkin isoimpaan kysymykseen, joka askarruttaa minua paljon. Mikä on nykyjohdon sitoutuneisuus ja into? Yhtiö tuli aikoinaan todella kovilla puheilla pörssiin. Suosittelen kaikkia katsomaan tuon aiemmin linkatun videon lisäksi myös tämän videon:

Jokainen voi miettiä, miten puheet ovat kohdanneet numeroiden ja tekojen suhteen. Korona hankaloittaa toki tässä asiaa paljon, koska se on luonnollisesti vaikuttanut yhtiön liiketoimintaan selvästi negatiivisesti. Onkin ulkopuolisena vaikea arvioida, mikä on ollut koronan todellinen vaikutus yhtiön suorittamiseen. Itselleni kuitenkin tämä Projekti2020:n jatkuva viivästyminen antaa epämääräisen ja suoraan sanottuna jopa nolon kuvan yhtiön viestinnän suhteen, joka on jo monesti kertonut julkaisun olevan “lähellä”. Mitään kovin itseäni vakuuttavaa selitystä ei ole viivästymiselle kuitenkaan annettu missään vaiheessa.

Suhtaudun myös varauksella siihen, missä mennään COR-projektin elinkaareen suhteen. Jos käy yhtään lukemassa somea, niin huomaa sen olevan täynnä vihaista palautetta ihmisiltä, jotka ovat pettyneet Rush Factoryn tapaan olla palauttamatta asiakkaille rahojaan siirretyistä tapahtumista. Mielestäni COR-brändi on siis ottanut valitettavaa osumaa, sillä en usko vihaisen somepalautteen houkuttelevan uusia asiakkaita parhaalla mahdollisella tavalla tapahtumien pariin. Siksi olisi mielestäni ensiarvoisen tärkeää, että 2020-konsepti saadaan pian julkaisukuntoon ja se osoittautuu menestyväksi.

Summasummarum: mielestäni tässä keississä on yksinkertaistettuna lopulta kyse siitä, että uskooko nykyjohdolla olevan motivaatiota ja osaamista viedä yhtiö kohti sitä, mitä he IPO:n aikaan maalailivat. Sijoittajaviestintä on mielestäni tosiaankin iso ongelma, sillä sen olemattomuus ei itsessään herätä suurta luottamusta.

Haluaisinkin nähdä ehdottomasti @Metsamika:n ja Markus Niemelän Inderesin Roastissa :slightly_smiling_face: Yhtiö voi nimittäin olla todella loistava sijoitus näillä hinnoilla, mutta itselläni ei tosiaaan valitettavasti riitä vielä tarpeeksi uskoa tähän tarinaan.

16 tykkäystä