Hetkinen? Eikös tämän tiedotteen pitänyt lykkääntyä?
Kohokohtia:
- yhtiö odottaa, että Maskun kunnan uhkasakko ei realisoidu
- kauden 2024 COR-ennakkomyynti 1,452 miljoonaa euroa
- Saksan myynti vahvaa. Suomessa ja Ranskassa sujuu myös kelvollisesti. Ruotsi ja Englanti hiljaisempia markkinoita
- Maskun kiinteistön “mahdollisella myynnillä saattaa olla merkittävä vaikutus yhtiön näkymiin”
Osaatko @Thomas_Westerholm kertoa, mitä tämä tarkoittaa?
Pääomistajan Niemelän Markka & Ropo Oy kanssa on käynnissä neuvottelut oman pääoman ehtoisten lainojen konvertoinnista SVOP-rahastoon. Konvertointi on tarkoitus tuoda varsinaisen yhtiökokouksen päätettäväksi.
Sitten muita huomioita.
TJ Metsämäki kommentoi COR-konseptin iästä ja vetovoimasta:
Color Obstacle Rush -konseptilla on ikää jo kymmenen vuotta ja moni onkin jo ehtinyt pohtia kyseisen konseptin elinikää. Olemme testanneet vuosien aikana monta erilaista muutosta konseptiin, mutta päätyneet kuitenkin takaisin lähtöpisteeseen. Itse tapahtuma on edelleen viihdyttävä ja kymmenessä vuodessa on tullut jo uusi sukupolvi jos toinenkin tapahtuman kohderyhmään.
Tästä on vaikeaa olla eri mieltä. Markkina-alue on niin laaja, että uusia asiakkaita aina löytyy, eikä aika ole mielestäni ajanut ohi CORista. Se toimii samojen syiden vuoksi nytkin kuin 10 vuotta sitten.
Sitten tarkemmin maiden välisestä vaihtelusta:
Maiden välillä on tänä vuonna normaalia suurempaa vaihtelua, Saksan ja Itävallan myydessä hyvin ja Englannin ja Ruotsin takkuillessa enemmän. Selityksiä tälle saattaa toki olla useampia, mutta yhtenä vaihtoehtona ainakin tulevaan on pitää huonommin myyvissä maissa tai kaupungeissa välivuosi joka on usein nostanut myyntiä seuraavalle vuodelle. Itse emme usko konseptin olevan vielä menneen talven lumia sillä esimerkiksi Wienin tapahtuma on myynyt tänä vuonna paremmin kuin koskaan aiempina vuosina.
Nyt, kun on laajempi kiertue, on joitain tapahtumia helpompi pudottaa pois vuoden ajaksi.
Surkeaa tiedotteessa oli itse tulos, joka painui nollaan. Eipä saatu kassatilanteeseen mitään helpotusta tällä välivuodella 2023. H2 tulos oli lähes 100 000 euroa tappiolla. Onhan se kurjaa, jos 3,2 miljoonan euron liikevaihto ei riitä siihen, että saataisiin tulosta tehtyä.
Tiedotteessa oli myös yksi kauneusvirhe: Tammikuun perinteisessä hintaporraskampanjassa myytiin 0,460 eurolla lippuja Color Obstacle Rush -tapahtumiin. Olettaisin, että on myyty 0,46 miljoonalla eurolla eikä vajaalla 50 sentillä.