OP:n arvo-osuustili, jossa sijoituksista 26% Suurin sijoitus on OP-Aasia indeksi. Tämä on Suomi-salkku aasialaisin maustein. Titanium on suurin osakepoiminta.
YTD tuotto on +8,86. Täytyy tähän olla tyytyväinen. Kaupankäyntikulut ovat olleet 1 prosenttia myynneistä ja ostoista. Olen hajauttanut kaupat hyvin pieniin osiin.
Tässä vielä kolmen vuoden käppyrä:
Innostuin IPO:sta vuonna 2021. Siihen nähden tämä on jonkinmoinen torjuntavoitto.
Nordnetin arvo-osuustili, jossa sijoituksista 26%. Suurin sijoitus on Mandatum, vaikka joka pörssipäivä suoritetaan kylläkin arvonta Mandatumin, Tokmannin ja Sammon välillä.
Jonkinmoisena saavutuksena voi pitää, että voin käyttää SP500:sta vertailuindeksinä, vaikka sille hieman häviänkin. YTD on siis +22,6 %. Suurimpana harmituksen aiheena voin pitää kulupuolta. Lapion Nordnetiin kaupankäyntikuluina 36 euroa ja se on kyllä aivan liikaa. Olen puolentoista vuoden ajan muokannut salkkua luottokelpoiseksi, mutta Nordnet ei myöntänyt luottoa. Turhia kuluja siis, mutta onneksi olen salkun sisältöön tyytyväinen. Tulenkin tiukasti pitämään kiinni siitä, ettei Nordnet enää minua toiste rahasta.
Tässä vielä kolmen vuoden käppyrä:
Nordnetin osakesäästötili, jossa sijoituksista 3%. Ainoa sijoitus on Tesla.
YTD on +95,64 %. Kulut olivat nollassa, kun en mitään tälle tehnyt. Suunnittelin kyllä monenmoista.
Tässä vielä max-käppyrä:
Olen käyttänyt OSTia siihen, että verotuksen realisoiminen on tuupattu mahdollisimman kauas.
DEGIROn arvo-osuustili, jossa sijoituksista 8%. Suurin sijoitus on Grafton Group.
Kaupankäyntikulut olivat 16,12 euroa. Tuotto taitaa olla +8,7 %. Avasin DEGIROn toukokuussa 2023.
Tässä on salkkukatsaus vuodelta 2023.