Salkkujen tuotto-%

Joo myin ne pois. Olin mukana het alusta lähtien. Katsotaan jos jossain vaiheessa vielä mukaan mutta epäilen. Muutenkin nämä jenkki EV eet tulee poistumaan salkusta alkuperäisen suunnitelman mukaisesti.

2 tykkäystä

10 tykkäystä

Nousua pukkaa…hyvä moovi jatkuu edellisen postauksen jatkeeksi :sunglasses:

6 tykkäystä

Salkun tuotto Torstai 26.11
OMX Helsinki 25 Index -0,16%
Oma +2,95%

Parhaat nousijat salkussa.
Everfuel+14,67%
McPhy Energy+12,01%
Impact Coatings+6.26%
NEL+5,69%

Päivän huonoin
BP-1,51%

6 tykkäystä

Jokos Meri on liittynyt Sharevilleen? :laughing:

3 tykkäystä

Postailin juuri salkun sisällön omaan ketjuunsa, niin päivitellään nyt samalla sen tuototkin esille :smile:

Paluuni sijoitusmaailmaan tapahtui 15.4. pikkutalletuksella Superrahastoihin ja melkein heti perään Sampoon. Vaikka tässä on päästy komeaan tuottoprosentiin, niin alkuosa tuotoista on kohdistunut oikein vaatimattomaan pääomaan, eikä prosentit juurikaan lompakkoa pulskista. Jatkuvasta tasaisesta kuukausisäästämisestä (ja siis kunkin talletuksen isosta vaikutuksesta salkun kokoon), huolimatta salkkuni nykyisestä nettovarallisuudesta 25% koostuu pelkästä tuotosta → korkoa korolle ilmiö näkyy jo :muscle:

Pienistä pääomista johtuen olen hyödyntänyt kesäkuusta lähtien surutta myös superluottoa, osakepaino ei ole laskenut sen jälkeen alle 100%. Suurin osa sijoituksista on kuitenkin OSTilla, joten vipua ei niin paljoa käytetty kuin olisi pelkän AOTin käyttämisellä ollut mahdollista. Yllättävää kyllä OST:n, jolle poimin pienimmän downsiden laput, tuotto on kovempi kuin vivutetun AOT:n. Sharevillekin laskee OST:n Sharpen luvuksi 2,41 ja AOT:n luvuksi 1,22. Korkeamman riskikorjatun ja prosentuaalisen tuoton kiitos kuulunee eritoten Kamuxille ja Qt:lle.

Lisäksi n. 14% kaikista osakeomistuksistani on Nordean puolella, missä kikkailen ulkomaisten osakkeiden kanssa. Excelöimäni TWR-tuotto kyseiselle osiolle ei yllättäen (vieläkään) eroa kuin prosenttiyksiköitä Nordnetin tuotosta.

image

Sanoisin että näillä kokemuksilla osakepoiminnasta uskallan jo kohta nostaa vuotuisen tuottotavoitteeni 8% → 9% :beers:

21 tykkäystä

Eipä ole ei :slightly_smiling_face:

1 tykkäys

OST:n kehitys YTD - salkusta 30% Harviaa, 18% Kamuxia ja pienempiä, n. 10%:n osuuksia Qt, Solteq, Innofactor, Fiskars ja Marimekko.

Myönnetään: postauspäivään vaikutti Harvian tavoitehinnan nosto 22 euroon ja kova kurssipomppu :grin:

20 tykkäystä

Joku vois laittaa sellaisen Äänestyksen, että kuinka moni saisi laitettua Min 100% tuoton jollain salkuistaan tai ainoalla. Saa laittaa myös vaihtoehdot +200% ja +300%…

2 tykkäystä

Tästä tulee kyl monelle masentava äänestys :smiley:

Kuinka paljon salkku on noussut tänä vuonna? (YTD-tuotto?)
  • Salkku miinuksella
  • 0-10%
  • 11-30%
  • 31-50%
  • 51-70%
  • 71-90%
  • 91-110%
  • Yli 111%
  • Yli 200%
  • Yli 300%

0 voters

42 tykkäystä

Oisko useampi vaihtoehto vielä, vastaan euroissa ehkä kun tuo aika painotettu antaa niin hulvattomat tuotot…

Ihan rehellisesti rahassa mitattuna minun paras salkku on tuottanut n. 153,68% eli 73k eur, mutta olen nostanut pois 15k josta oletettavasti voittoa on siitäkin kirjautunut, liekkö sisältyy tuohon.

Ost tilillä saldo on reippaat 68k, ja sinne otettu mandatumiin isoimmat korona tappiot n. 10k verran.

Isoin tuotto euroissa on sitten toisaalla säästöpankissa, mutta sieltä en saa laskettua summaa. Ja OP sisältää lähinnä qt nii sielläkin qt tuotto vuoden alusta, varmaan hyvä?

3 tykkäystä

On kyllä hurjia tuottoja ihmisillä, Helsingin pörssi (OMXHPI) YTD +8,4% niin ylivoimaisesti suurin osa porukasta on voittanut indeksin, vieläpä ihan älyttömällä ylituotolla. Itse kuulun +31% YTD-tuotolla selvästi alle foorumin keskiarvon, ehkä joku reilu 2/3 foorumilaisista on pärjännyt paremmin. On tämä hullu vuosi :smiley:

13 tykkäystä

Ei huolta Viljo, tiedämme kaikki täällä että olet tänä vuonna tehnyt massiiviset tuotot niin prosentuaalisesti kuin euromääräisestikin :slight_smile:

66 tykkäystä

Hurjat tosiaan! Itsellä myös 31% YTD ja olen todella tyytyväinen salkkuuni ja verenpaineeni pysyy terveellisellä tasolla, vaikka vähän heilahtelisikin.

4 tykkäystä

Vastataanko kyselyyn salkun tuotot vivut huomioon ottaen vai ilman? Ihan vaan että vastauksia voidaan vertailla.

2 tykkäystä

Se tuotto, minkä salkku näyttää. :slight_smile: Jos vipua on ni sehän huomioi sen, ja jos vipu on nostettu muualta niin sitten voi itse laskea.

2 tykkäystä

Jos pystyisin ylläpitämään tämän vuoden tuottotasoa olisi minulla parinkymmenen vuoden päästä yli sadan miljoonan euron salkku. :smiley: Sikäli hyvä laittaa jäitä hattuun - tämä oli poikkeuksellisen hyvä vuosi ja tällaisia ei monesti ole. Mutta tuotot ovat ihan todellisia, että kyllä niitä voi pikkuisen juhlistaa nyt.

5 tykkäystä

Ei kun ajattelin, että olisin voinut laittaa monta vaihtoehtoa… :pray:. Ihan mielenkiinnosta ajattelin, että olis hauska tietää foorumin suorituksia. Aika monella kovat prosentit.

1 tykkäys

Pistetääs kuva tästä virstanpylväästä. Kuten kuvasta näkyy, aloitin osakkeiden kanssa pelaamisen ihan hyvään aikaan. Tässä ei ole takana juuri muuta kuin moukan tuuria ja fiksumpien peesailua, kiitos foorumille siitä.


Loka-marraskuun vaihteessa vähän hikoilutti.

2 tykkäystä

On tämä kyllä melkoista ralliaikaa.

Oma sijoitusstrategia on pääasiassa mallia osta-ja-pidä, sillä tarkennuksella, että ostan lisää nouseviin kursseihin voittajia ja pyrin myymään heikoksi osoittautuvat yhtiöt salkusta vikkelästi pois. Koska salkussa on vain noin 10 yhtiötä ja vaihtuvuus on ehkä keskimäärin 0-2 yhtiötä vuodessa, niin melko mummomaista on liikenne salkun sisään- ja uloskäynnissä. Kuukausiostoilla sitten aina lisää niitä salkun yhtiöitä, jotka ovat esimerkiksi edellisten osarien muodossa vakuuttaneet eniten tai niitä, jotka ovat mielestäni perusteettoman edullisia. Koronakuopassakin meno oli aikalailla tätä. Vain yksi pieni myynti ja kuukausittain lisää salkun kivijalkoja.

Tällaisella mummo-strategiallakin on tullut ihan käsittämättömiä tuottoja viimeisten vuosien aikana. Muistelisin, että viime vuosi oli niukasti vajaa 80 prosenttia ja tämä vuosi näyttää olenan YTD hieman yli 100 prosenttia. Toisaalta, kun salkussa on mun kymmenen parasta sijoitusideaa (yhtä lukuun ottamatta kaikki Helsingin pörssistä), enkä pidä itseäni kummoisenakaan ajoittajana, on helppo istua näiden kyydissä markkinatilanteesta riippumatta ja jatkaa kuukausittaisia ostoja salkun kivijalkoihin myös jatkossa.

Tosin tunnustan, että viimeiset vajaa 2 kuukautta olen laittanut osan ansiotulovirrasta sivuun sijotusasuntoa varten, mutta tämäkin johtuu enemmän asuntosijoituskiinnostuksesta kuin pörssin kuumuudesta.

10 tykkäystä