Salkkujen tuotto-%

Oli kyllä kova ralli tammikuussa omassa salkussa ja samalla luisuttiin kunnolla ATL-lukemiin. :face_with_spiral_eyes: Tuli sekä myytyä että ostettua viikon pohjiin eli kuitenkin ihan hyvistä asemista uuteen nousuun. Nousuahan tässä on nyt näkyvissä, eh? :upside_down_face:

image

26 tykkäystä

Meillä on ilmeisesti identtiset omistukset, aika lailla yksi yhteen nuo luvut :wink:

2 tykkäystä

YTD -4,33%.

kuva

17 tykkäystä

Melkoista vuoristorataa ollut tammikuu. Käyty syvällä pohjalla ja noustu takaisin.

13 tykkäystä

Viimeisen 3kk (-12,8%) aikana hävinnyt selkeästi indekseille. Suurimpana syypäinä on Evo, Kamux, Harvia. Sinällään yhtiöissä ei mitään erityisemmin ole tapahtunut. Kamuxin kohdalla markkina on hieman huolissaan heikentyneestä kasvusta+marginaalista, mutta yleensä ottaen kyse enemmän suuremmasta vaaditusta riskipreemiosta. Isossa kuvassa näkisin, että tuotto-odotus on kasvanut näiden kuukausien aikana enkä ole erityisen huolissani. Ennemmin ostamassa kuin myymässä.

Muistan kun vielä elokuussa 1v. tuotto kolkutteli 100%:n tasoa :smiley:. Oli kyllä nähtävissä, että ei juhlat voineet ikuisesti jatkua, vaikka minun portfolio ei ihan pahinta butsibumia edustanut. Pidemmällä tarkastelujaksolla olen reilusti indeksi edellä.


11 tykkäystä

Kyllä itsepetos on sijoittamisessa mukavaa. Silmä melkein lepää YTD käyrässä ja voi paukutella vähän henkseleitä sillä, että kohta vuoden tavoite kasassa ja indeksikin hakattu kunnolla. Sitten zoomaa aikajännettä vähän suuremmaksi, niin totuus paljastuukin Marraskuun alusta, jolloin rytinä alkoi salkussa :smiley:

23 tykkäystä

Viime vuosi meni loppuviimein ihan hyvin, tuotto 28,83 % OST+AOT ja indeksi tuli hienoisesti peitottua. Suurimmat kiitokset tuosta Harvialle ja Qt:lle. Salkkujen suurin omistus Remedy polki aikalailla paikallaan, kuin myös Smart Eye.

Mitään isompia liikkeitä ei suurimpien omistusten kanssa tullut vuoden aikana tehtyä. Remedyä tuli loppuvuodesta hieman lisäiltyä dipeistä, mutta kuten tänä vuonna on nähty, alempaakin olisi vielä saanut. Voi olla, että Remedyn lisäilyt jatkuvat, jos hinta pyörii 35 euron tienoilla.

Veivailua ja warrantejakin tuli viime vuonnakin taas jonkin verran harrastettua. Nämä leikit nopealla laskulla jäivät hieman miinukselle, mutta pitäähän se mieli jotenkin pitää virkeänä :wink:

Ytd onkin sitten ehtinyt tammikuun aikana jo -18% tienoille, ja alempanakin käytiin. Jännityksellä on siis vuosi käynnistynyt, ja ensimmäisen kuukauden jälkeen aikamoiselta takamatkalta lähdetään indeksiä jahtaamaan :slight_smile:

image

6 tykkäystä

Pirullisen hyvin pyyhkii :smiling_imp:

7 tykkäystä

YTD omaksi yllätyksekseni +5.8%. Sisältää ison veivin Solteqilla ja perussalkun kokoonpanon:

Harvia
BHG Sweden
Orthex
Nexstim
Tokmanni

USA/Canada:

Myin 31.12 Vistagen Therapeutics hyvällä voitolla ja ostin takaisin helmikuun ensimmäisinä päivinä, luulen että II/ 2022 Heinolassa jyrähtää jos FDA ei torppaa.

Voxtur
Vistagen Therapeutics
HYZON (usein veivailtu vastoin omia periaatteita positiivisesti, nyt jäi pitoon suo tai kuokka)
Oroco
Porch Group (ostettu isosti tammikuun lopussa)

Salkku on kärsinyt paljon muutoksia, olen luopio ja eriydyin periaatteistani.

Käteistä 35%.

12 tykkäystä

Olen vasta tammikuussa 8.1. avannut osakesäästötilin - ja melkoiseen aikaan tämä mun aloitus osuikin. Perehdyin ennen tilin avaamista yhtiöihin ja päätin aluksi ostaa neljää yritystä, joihin uskon pidemmällä aikavälillä. Olen ostanut nyt noin tuhannella eurolla jokaista näistä ja salkku on ollut muutaman päivän koko aikana vihreällä. On tullut opittua, mitä tarkoitetaan putoavalla puukolla…

Mutta siis, minkä välittäjän kautta saatte noita hienoja käppyröitä? Olen käyttänyt vain OP:n mobiiliappia…

19 tykkäystä

OP mobiilista saa tämän näköisen käppyrän arvo-osuustilistä näkyviin. Käsittääkseni osakesäästötilistä ei vielä saa näkyviin käppyrää.

Tuottokäyräni ei ole kaunista katsottavaa, mutta odottelen suurimpien omistusten tilinpäätöksiä ensin ennen, kun alan toimenpiteisiin.

6 tykkäystä

Tänään -6% koko salkku alas, taitaa olla uusi ennätys.

Kokonaistuotto vielä +45%, viime vuoden lopulla oli +70%

Toki tuo vääristää koska tehty lisäostoja joka laskee kokonaistuotto-prosenttia…

7 tykkäystä

Nordnetin salkku tänään, tuossa oli vielä eilen puolet koko sijoitusvarallisuudestani, nyt vähän vähemmän :smiley:

image

21 tykkäystä

Sellainen alkuvuosi.

Salkusta sulanut 3x enemmän rahaa, kuin mitä ansiotuloja tullut tilille :smile:

Toisaalta netto-ostajanahan tämä on ilon ja onnen päivä, kun saa samoja osakkeita halvemmalla salkkuun. Onhan tavoite vasta reilun 20 vuoden päässä…

23 tykkäystä

Älä huoli. Se mikä menee alas…

…voi mennä vielä lisääkin alas.

Samassa Harvia veneessä ollaan. Oma salkku vähän enemmän hajautettu, -3.55% näyttää seisovan. Muutama tunti takaperin oli lähellä -5%, joten tämä on pelkkää voittoa.

1 tykkäys

Sie vaihdoit ne osinkohevoset kuumiin riskilappuihin…

Täällä mennään tasaisen tappavaa kyytiin osinkopapereilla…

11 tykkäystä

Niin tein, valitettavasti… :smile:

8 tykkäystä

Loistava linkki muuten foorumilasiten salkkuihin, jos Nordnet käytössä: Shareville

6 tykkäystä

Onko niin, että Shareville näyttää automaattisesti Nordnetin salkun/salkut eikä mitään muuta? Eli jos omaisuus on hajautettuna ympäriinsä, ei tuosta muodostu kokonaiskuvaa?

Siispä jätän väliin tämän kiinnostavan ajatuksen.

1 tykkäys

Pelkästään Nordnetin salkut.

1 tykkäys