Nordentin salkussani YTD on -2,97 ja vertailuindeksini on −12,44%
Mielestäni tämä vuosi on mennyt todella hyvin, toki monilla on mennyt paremmin, mutta tykkään verrata tuohon OMXHGI:hin. En tosin sano, että tarttis verrata, mutta on tavallaan kiva verrata johonkin, että miten on mennyt.
Mulla on hyvin vähän kryptoja ja ne ovat suorituneet hyvin tänä vuonna, mutta tulee muistaa, että olen laittanut aikanani niihin rahaa osissa 4500 euroa ja muistaakseni niiden arvo on nyt joku 1500.
PYN Elitessä YTD on jees vs Suomi-indeksit, mutta olen tähän rahastoon laittanut noin 14k ja arvo on nyt päälle 12k.
Minulla on ollut sijoittamisessa enemmän hyvää tuuria kuin huonoa tuuria. Olen tehnyt paljon isoja todella hölmöjä mokia ja toistanut niitä, eli olisin ansainnut huonommatkin tuotot.
Sijoittamisesta stressaisin enemmän ellei omaisuudestani olisi kiinni asunnossani noin 70 pinnaa, lisäksi saan tehdä paljon töitä (kaksi työtä ja välil saan tehdä ylitöitä päätyös) ja säästöaste on todella korkea. Niin… stressaan silti muihin sijoittajiin verrattuna silti aika paljon, koska olen stressaavaista sorttia eli normaali about keski-ikäinen sijoittamies eli uhridraamakuningas.
Nyt olen aika positiivisella mielellä sijoituksistani ja valinnoistani, mutta huomenna, kun salkku tippuu -3% niin olen täysin toista mieltä.
Tämä Foorumi on oikein mukava paikka, koska täältä saa paljon hyviä ajatuksia, paljon hyvää tietoa ja apuakin, jos vain kysyy. Täällä on myös mukava tunnelma jne. Jokainen viesti omalta osaltaan vie Foorumin laatua ja henkeä eteenpäin (tai taaksepäin), joten yritetään parhaamme.
Kiitoksia kaikille ja hyviä sijoituksia!