Salkkujen tuotto-%

Wau! Hatunnosto upeista tuotoista ja jo melko ‘pitkästä’ träkistä. :ok_hand:t3::smiling_face:

Siellä on Indeksi saanut kyytiä.

8 tykkäystä

Mites tämän löytää?

Viestin on oltava vähintään 50 merkkiä pitkä.

Etusivun yläreunassa valikoista “Analytiikka” löytyy linkki “Kehitys” :white_check_mark:

1 tykkäys

@ChuckPeddle Päivittämällä löytyy Nordnet-sovelluksesta

2 tykkäystä

Helppo

18 tykkäystä

Apinapuolelta kyselen miten olet päässyt yli 61Kiloprosentin vuosituottoon viime vuonna? :money_mouth_face:
Ei tuon pitäisi olla mahdollista mutta minä tosiaan kirjoittelenkin apinapuolelta :see_no_evil:

1 tykkäys

Niinpä, sitä vähän ihmettelen itsekin. Sanoisin, että kannattaa ottaa suolalla nämä tänne postatut salkkujen tuottoprosentit. :smiley:

Luulen, että tuo jotenkin liittyy suureen kertasummaan, jonka noihin aikoihin talletin Nordnetiin. Se tuotti tuona vuonna maksimissaan joitain kymmeniä prosentteja, ei todellakaan 61-kiloprosenttia!

12 tykkäystä

2020 will neva förget

13 tykkäystä

Juu, kiitos selvennyksestä…itsekin ihmettelin tuota omaa kovaa tuottoa 2013, vaikka olin avannut Nordnet-tilin vasta keskikesällä ja se siis selittääkin tuon kovan tuottoprosentin Nordnetin osalta kun olen tallettanut 12,5K EUR Stonesoftin tuottoja, joka oli siis tenbaggeri minulle eli vaikka tuo tuottoprossa on valheellinen…vuoden 2013 todellinen tuotto oli huomattavan paljon kovempi kun siitä puuttuu yli 100K EUR (Nordean puolelta) myyntivoittoa.

Edit: Porukoiden pitäisikin postailla alla olevan kaltainen talletukset/nostot salkusta koko ajalta jos yrittää päteä niin kuin minä :flushed:

2 tykkäystä

Nämä ei taida tosiaan koko totuutta kertoa, mutta niillä on helppo huijata itseään ja muita sijoittajia omasta neroudesta :smiley:

3 tykkäystä

Viime vuosina meno mennyt volatiiliksi, mutta olen tyytyväinen.

17 tykkäystä

2022 oli omalla kohdalla suhteellisen rankka. Usko tekemiseen oli koetuksella, mutta onneksi on hieman helpottanut sen jälkeen.

Kun vertaa SP500 kehitykseen, niin 3/5 vuosista on indeksi tullut voitettua ja aloitusvuotena 2020 oltiin hyvin lähellä. 2022 painaa vuosituoton niin alas että melkein olisi indeksi ollut parempi vaihtoehto osakepoiminnalle.

11 tykkäystä


Mielenkiintoinen kyllä tämä uusi analytiikka Nordnetillä. Paljastaa vaan turhan karusti, kuinka osakepoiminnassa ei juurikaan järkeä omalla kohdalla ole, mutta onhan se harrastuksena parasta. Toki tuohon vuosittaiseen tuottoon olen tyytyväinen, yli 10% tuotto on aivan hyvä.

15 tykkäystä

Pystyttekö tosiaan luottamaan näihin lukuihin vertaikulpeoisina indeksiä vastaan? Ks. tuo minun screen shotti.

Tärkeintä ei ole onko luvut oikein - tärkeintä on että postaukset näyttää kovia tuottoja…eihän tänne kuin harvat postaa negatiivisia tuottoja. Ei se mitä olet vaan se miltä näytät…no, ripauksella suolaa tämäkin viesti.

Sen verran vielä että olisi kiva nähdä Mikko Mäkisen CAGR-postaus…kaveri kun tekee aamupäivässä samat tuotot mihin minulla parhaimmillaan menee vuosikausia :money_mouth_face:

4 tykkäystä

Itse ainakin annan sisäisesti täältä ruudun takaa kovimmat respectit noille huonompien lukujen postauksille. Eli lisää niitä vaan rohkeasti! :smiley:

3 tykkäystä

Noita tuottoja voi varmaan vahingossakin manipuloida, jos tekee jotain tilin kokoon nähden suuria nostoja tai talletuksia. Esimerkiksi myy ja nostaa salkun lähes tyhjäksi sen jälkeen, kun osinko jostain omistuksesta on irronnut. Jos sulla on vaikka euro salkussa, kun kahdensadan euron osinko kilahtaa tilille, niin sehän näyttäisi +20000%. Samoin, jos tekee ison talletuksen ja ostaa saman tien jotain, en tiedä lasketaanko tuotto päivän aloitus- vai lopetussaldolle, sekin varmaan voi aiheuttaa outoja lopputulemia. Jos ei ole mitään massiivisia nostoja tai talletuksia suhteessa tilin kokoon, niin varmaan tuota voi pitää aika luotettavana, en ainakaan itse mitään muita epäkohtia ole havainnut.

edit: jos sulla oli tuolla aiemmin joku omituinen nousu yhtenä vuonna, niin esimerkiksi salkkuraportista tutkimalla saattaa selvitä mitä siellä on silloin käynyt.

5 tykkäystä

3,2% CAGR vuodesta 2009 lähtien. Toki suurin osa sijoituksistani ei ole pitkään aikaan ollut Nordnetissa, kokonaistulos vähän parempi, mutta toimikoot tämä varoittavana esimerkkinä :grin:

Mainitsin jossain että EUNL etf aloitti myös 2009 ja tuotto 12 %.

15 tykkäystä

No tässä teille vähän huonompaakin kehitystä. @TomPettynyt @Powi. Toivotaan kirkkaampaa tulevaisuutta ja opetellaan sitä kohti. Aloitus 2019 ostaen indeksejä sekä pieniä osakekikkailuja. Nyt viime vuodesta olen alkanut poiminaan isompia siivuja salkkuuni yksittäisiä osakkeita kun uskon omaan kehitykseeni sijoittajana. Jatkossa n. 60/40 jaolla osakkeet vs. indeksit. Jenkkipainoni on alle prosentin tällä hetkellä.

12 tykkäystä

Ilarion kyllä asian selvitti viestissään aiemmin kun sitä kysyin eli jos luet muutamia ketjun aiempia viestejä, niin sieltä se selviää. :+1::white_check_mark:

1 tykkäys