Salkkujen tuotto-%

Taas näyttää Nordnetin OST punaista vaikka markkinat on kiinni. Onko kukaan saanut näiltä mitään vastauksia viesteihin,että mistä toi johtuu ja tehdäänkö asialle mitään? Mulle ei ainakaan kukaan oo vastannut. Luulisi että laittais vaikka jonkun ilmoituksen nettisivuille tjms jos nää ei jaksa rahvaalle yksi kerrallaan vastata.

2 tykkäystä

Onko sinulla ulkomaisia osakkeita? Valuuttakurssien muutokset saattaa vaikuttaa :thinking:

Sama täällä, eiköhän siellä taas kerran valuuttalaskuri sekoile.

1 tykkäys

Muutaman euron heittelyt ovat normaalia “valuuttakurssit elävät aina”. Ongelmasta pääsee eroon pitämällä salkun puhtaasti EUR-noteeratuissa lapuissa :slight_smile:

Isommat heittelyt niinkuin tuo SEK-ongelma jokin aika sitten ovat sitten Nordnetin kompetenssiongelmia, mutta varmaan korjaavat kunhan sinne kitisee.

Tässä viime vuoden saldo, hienosti hävisin indeksille, mut olen itse kohtuu tyytyväinen siihen nähden että ostin ensimmäisen osakkeeni maaliskuussa 2020 :hugs:

kljfijer_crop

12 tykkäystä

Jep. Eipä tuolla nyt sinänsä väliä ole,kun laput on pitkässä holdissa,eikä niitä tarvitse myydä mihinkään päin helvettiä oleviin kursseihin. Lähinnä toi Nordnetin surkea infoaminen näistä asioista rassaa ja vähentää luottoa koko puljuun.

mandatumissa esinm näkyy ruotsalaisista jne. osakkeista voitto % ja voitto euroissa ja niissähän on usein eroja kruunun kurssin ansiosta. sitten tulee valuutan vaihtokulutkin päälle kun taas myy. Jos ei avaa valuuttatiliä, olisi se kyllä mahdollista mandatumissa ainakin. mandatun Traderissa.

Ei kun eipäs näykkään, kuin voitto/tappio kruunuissa ja Euroissa ja sitten voitto %, joskus on ollut joku tappiolla ja voitolla yhtäaikaa kun eri valuutat.

Tuolta nordetin faq osiosta löytyy kyllä vastaus:

"Miksi salkkuni arvo elää, vaikka pörssit ovat kiinni?

Jos omistat muussa valuutassa kuin eurossa noteerattuja osakkeita tai muita instrumentteja, niin valuuttakurssien muutokset selittävät salkkusi arvon heilahtelut pörssien aukioloajan ulkopuolella."

Helposti löytyi vastaus, mutta kai ton tiedon voisi kiinnittää suoraan Nordnetin etusivulle, niin ei tarvitse porukan joka vklp ja arkipyhä täältä tätä kysellä :thinking:

2 tykkäystä

Juuh. Esim viime viikolla osalla jengistä noi ”valuuttakurssin” heittelyt oli muutamaa prosenttia samaan aikaan,kun oikea valuuttakurssi meni flättinä.

6 tykkäystä

Viime viikolla oli kohtuullinen droppi, jonka mukaan hinnat vaihtelivat. Ei ollut korjaantunut vain heti, kun pomppu ylös tuli.
Mutta tästä aiheesta mahdollinen jatkuva keskustelu siirretään keskustelua välittäjistä -ketjuun.

Moni on täällä saanut huomattavasti parempia tuotta kuin itse, mutta muutaman vuoden taustalla olen tyytyväinen myös omaan suoritukseeni.

Viime vuodelta 15,47% tuottoa. Enemmänkin olisi voittoa tullut, jos olisi ollut laittaa rahaa yhtään kiinni koronadipissä. Nyt ensimmäiset ostot olivat Revenion lisäykset kesällä. Tänä vuonna tavoite on päästä samaan tai lähemmäs 20%, mutta se taitaa olla aika haastavaa… Toisaalta, salkkuun on lisätty Attanaa ja Smart Eye, joten nousua voi tulla.

6 tykkäystä

Aloitin sijoittamaan touko-kesäkuun vaihteessa indekseihin noin 1000e kuukaudessa ja tuottoprosentti viime vuodelta 10,32%. Olen tyytyväinen tulokseen ja katsotaan josko tänä vuonna saisi rikottua tämän tuloksen.

Mielenkiintoinen harrastus ja on ollut antoisaa seurata foorumin hyviä analyyseja.

7 tykkäystä

Minäkin tein ensimmäisen ostokseni maaliskuussa 2020 (13.3.). Mulla tällä hetkellä +37,9%. Vain kotimaisia yhtiöitä melko perinteisellä hajautuksella, taitaapi olla 16 eri lappua tällä hetkellä. Olen itsekin enemmän kuin tyytyväinen, toki helposti syödessä nälkä kasvaa :smiley:

6 tykkäystä

Pakko tehdä yksi ultimaattisen turha nollapostaus lisää tänne, tietysti sen takia, että maaliskuussa perustettu OST rikkoi tänään 100% tuoton. Näitä three-digit vuosituottoja katsellut jo toista vuotta joita ihmeelliset tuottoveijarit kuten @Aston_Livingstone:t , @Verneri_Pulkkinen :set ja muut vastaavat säännöllisesti ynnäilee lähes rutiininomaisesti. Vihdoin tämä tarunhohtoinen, lähes mahdottomalta tuntuva myytti on toteutunut omassa salkussa. JES, JES, JES mä tein sen!! :smiley: :smiling_face_with_three_hearts: :rofl:

67 tykkäystä

Näin kaunis tuotto käyrä muodostui uusimmalla salkulla lokakuun 8 alkaen 2020 loppuun.

Pääasiassa digi hommilla.tuotto 36%.

14 tykkäystä

Pakko nyt hehkuttaa sellaistaa asiaa näin vuodenvaihteessa, että mun kokoniaissalkku joka sisältää yli 60% pohjoismaisia osakkeita (suuruusjärjestykessä Norja, Suomi ja Ruotsi) sekä 20% rahastoja on tuottanut vuoden aikana 58,81% kun taas Nasdaq Comp-indeksi 39,98%. Tarkoitus ei ollut lyödä Nasdaqia turpaan mut oikeilla osakevalinnoilla se vaan tapahtui. En ole myynyt mitään koko vuotena, ainoastaan ostanut. Ostot sijoittuvat maalis-huhtikuulle sekä loppusyksylle. Kesän aikana en ostanut yhtään mitään. Marraskuussa ostin sitten pari REIT-yhtiötä jenkeistä osinkotarkoituksessa ja siinä on ainoat jenkkipörssin suorat osinko-omistukset mun salkussa tälle kuluneelle vuodelle. Pakko olla tyytyväinen omaan strategiaan kun ei maailmasta löydy yhtään indeksiä mitä en olisi voittanut… Vai olisko First North 25 ollut parempi ehkä?

9 tykkäystä

Huhuu, kävin äsken kattoo salkkua ja Bioremmillä ja Clear Bluella täsmälleen identtiset rivit. Ei oo vissiin meikälle koskaan käyny näin. :sweat_smile: Laitetaas tästä sit kello käymään, et kummalla runi on parempi vaik kesään mennessä.

26 tykkäystä


Salkun yksi suurempi merkkipaalu on saavutettu. Kulmakerroin alkaa jo pelottamaan, mutta nyt pidetään reunasta kiinni ja tehdään päätökset rauhassa.

19 tykkäystä

Pahoittelut ehkä vähän turhastakin viestistä (liputtakaa jos mieli tekee), mutta jotenkin nauratti kun muistaakseni jossain ketjussa ilmoitettiin, että Bidenin voittoa toivova sijoittaja on lähinnä moraaliposettaja tai vähintäänkin hullu.

Screenshot 2021-01-07 at 10.35.53

13 tykkäystä

Vuoden 2020 tuotto karvan päälle 60%. Paras tuotto oli Greenlane Renewables Inc; osto 0,44CAD ja myynti joululahjaksi 2.49CAD. Teki mieli holdata, mutta tuolle hinnalle en kokenut olevan perusteita. Tarkoitus olisi ottaa siivu salkkuun takaisin vielä jossain vaiheessa.

Tämä vuosi tässä vaiheessa himpun yli +7% - eiköhän meno tästä tasaannu ja tilanne korjaannu toiseenkin suuntaan :slight_smile:

Historiaa, kun olen täällä uusi kirjoittaja… aktiivista sijoittamista tai ylipäänsä osakkeiden seurantaa takana reilu 5v. Välillä aktiivisemmin ja välillä passiivisemmin. Ensimmäinen osakesijoitus oli 1000e summalla v.2015. Se oli Seadrill. Se tonni oli oppirahoja ja ne sijoitukset tuotti aikalailla sen -100% heh :smiley:. Toisen tonnin siivun ostin Terveystaloa 2019. Sen lopulta myin viime vuonna pienellä muutaman satkun voitolla.

Säästin ensiasuntoa varten käytännössä kaiken ylimääräisen v.2015-2019. Ensiasunnon osto 12/2019. Tämän jälkeen pari kolme kuukautta sisustusta kuntoon jne. Sitten tulikin Covid19 ryminällä sekoittamaan pakkaa. Voisin sanoa, että ei olisi parempi tsägä voinut käydä. Oli siis alkuperäinen tarkoitus aloittaa aktiivinen sijoittaminen heti ensiasunnon ostamisen jälkeen. Muuten tuo sana tsägä ei kaiketi ole kovin hieno sana Covid19:n kanssa puhuttaessa…

Tällä hetkellä kuukausisijoitukset pyörii 1000-1500e hujakoilla.

Salkussa pelkkiä suoria osakkeita ja itse sanoisin salkun riskiprofiilin olevan korkea eli sisältää paljon koronakärsijöitä kuten Scandic, TUI, Finnair sekä vetyosakkeita kuten Plug Power. Turvasatamana isoimpana pottina Fortum 15% painolla.

Sijoittajana olen itseni tunnistanut aika rohkeaksi ja toisaalta myös uskallan holdata mennään ylös tai alas nopeastikin. Riskitasoa ajattelin laskea lisäämällä rahastoja salkkuun.

Osittain tai ehkä paljonkin offtopic, mutta kirjoinpas silti :wink:

25 tykkäystä