Sampo - Vakuuttava vakuuttaja

Juu, Sampo varma. Sitten täytyy vähän pinnistellä: Titanium, Aktia, Hoivatilat, Atria, Neste, Noksu Rinkulat jne. Kyllähän näitä riittää. Toivottavasti ovat seurakuntalaisten salkussa :slight_smile:

Masse-setä, FA, osinkoguruksikin joskus kehuttu

1 tykkäys

Nyt lähti dominot kaatumaan

Sampo leikkaa osinkoa

11 tykkäystä

no niin! 2,1/36 + nordean osakkeet.

Ehdin juuri keventämään Sampoa Nordean tulosjulkkarin sulateltuani reiluun 36€:n hintaan, verottajakin kompensoi asiaa, kiitos fifon. Nyt on taas tilaa ottaa takaisin alemmalla hinnalla sopivassa kohtaa :slight_smile:

2 tykkäystä

Hetken itseäni ehti harmittamaan kevennys jo aamuhuutokaupan(35,66)hinnoilla, mutta ei enää harmitakaan!

Lisäys: Olin jo ennakoinut osingon 2,30 e huonoimmillaan, nähtävästi olin hieman optimistinen, koska alaraja 2,10 e.

Osinko% minun hinnoillani 5,8-6,4%.

2 tykkäystä

Eikös siihen ollu tälle vuodelle 2,1-2,3 ja jo jaetut Nordea?

Ei tarkoittaa ei🙂

Saulin kommentit videolla nopeasti → Sampo leikkaa osinkoa | Inderes: Osakeanalyysit, mallisalkku, osakevertailu & aamukatsaus

Lisäys: yksi analyytikko oli leikannut viime viikolla Sammon osinkoennusteensa 2,20 euroon mikä laski konsensuksen keskiarvoa. Joskus valtavirrasta poikkeaminen kannattaa :smiley:

4 tykkäystä

Johto aikoo ehdottaa hallitukselle 2,10–2,30 euron suuruista osinkoa osaketta kohden vuodelta 2019. Tähän ei sisälly kuluneen vuoden elokuussa Nordean osakkeina maksettu ylimääräinen osinko.

siis aatiin tänä vuonna nordean osinko ja tältä vuodelta saadaan 2020 maksuun 2,1-2,3 = paljonko se nordea oli + tuo?

Minäkin pääsen todistamaan historiallisia tapahtumia liittyen Sammon osinkoon. Olenko pettynyt? Olen. Olenko yllättynyt? En välttämättä.

Ok, markkinat ja konsesus olikin odottanut tätä. Markkinat ovat sittenkin tehokkaat. Nyt osinkoa leikataan, thats it, yksi epävarmuus vähemmän pöydällä. Jos Sammon johto näkee parhaakseen leikata osinkoa, kannatan kyllä, Sampo (jos jokin) ajattelee omistajiaan.

8 tykkäystä

Itse olen pettynyt ainoastaan siihen, ettei kurssi dipannut 34 pintaan, josta olisin ostanut lisää ja reilusti.
Hyvä yhtiö ja sen johto toimii jokaisessa markkinatilanteessa optimaalisella tavalla eikä jämähdä poteroon harmittelemaan.

7 tykkäystä

mitä väliä tuolla nyt on oikeesti, jos siitä olisi apua jatkossa.

1 tykkäys

Hyvin korjailee ainakin toistaiseksi tästäkin päivityksestä, mutta sama kuin yllä: olisipa ollut hiukkasen jyrkempi ‘shokki’ :smiley:

1 tykkäys

Vähän katselin Sampoa Sillä Silmällä aamupäivällä, mutta jätin väliin koska hitusen pelotti että jotain tämmöistä voi tulla. No, satuinpa juuri olemaan poissa koneelta eikä ollut pilkkiä sisällä kun oli hieman vaikea arvioida miten iso markkinareaktio olisi joten kuoppa tuli missattua ja nyt sitten näyttää markkina toteavan että “joo, oikeastaan me jo tiedettiin tämä aamun jälkeen mutta kiva että kerroitte” ja dippi meni sivu suun.

1 tykkäys

Käyttäytyy ihan niinku markkinat nykypäivänä. Alussa pikanen lasku, josta sitten korjaillaan ja melko nopeesti kolkutellaan uusia huippuja.

1 tykkäys

en nyt oo varma paljonko mulla oli sampoa, mutta Sammon antamat Nordeat on nyt n. 400 eur arvoiset se + tuo 2,1-2,3 eur 2019 vuodeltahan on ihan kelpo osinko…?

2 tykkäystä

Eli sun mielestä markkinat ei toimi oikein?

2 tykkäystä

Markkina toimii oikein, mutta markkinan toimintaan vaikuttaa se, ettei ole mitään muuta mahdollisuutta tässä rahapoliittisessa ympäristössä.

Indeksitkin vaan nousee, vaikka taloudessa suunta alaspäin.

2 tykkäystä

Muistelen että Stadigh aika voimakkaasti linjasi vielä kvartaali sitten että osinko nousee, eikä kannustanut Nordeaa omien osakkeiden ostoon. Nyt ollaan tässä tilanteessa että raju leikkaus osinkoon. Toki olen tyytyväinen että tilanteeseen reagoidaan ja tehdään omistajan parhaaksi jos se edellyttää leikkaamista mutta voisi puhua asioista varmoina vasta kun ne sitä ovat.

Eikö tämä Nordean omien oston ilmoitus ole vähän Sampolle/Stadighille slap in the face?

6 tykkäystä

Rahalla ei ole muuta kohdetta kuin hyvät osakkeet tällä hetkellä. Tilanne voi tästä muuttua, mutta näin se vaan on toistaiseksi.

3 tykkäystä