Ketjun aloitusviesti:
Suppilovahvero:
Otsikon mukaista kysymystä olen pohtinut ja nyt rohkenin avata aiheesta ketjun.
Olen lueskellut paljon foorumin ketjuja ja ihmetellyt. Monella on euromääräisesti mahottoman suuret salkut. Kymmenistä aina satoihin tuhansiin. Hieno juttu sinänsä ja onnea teille!
Se mitä ihmettelen on se, että mistä olette alkupääomanne saaneet? Tarinoita on varmasti monenlaista. Joku on laittanut palkastaan sivuun vuosien, vuosikymmenten ajan. Joku laittanut varmaan perintörahat poikimaan? Onko täällä ketään, joka on onnistunut kasvattamaan salkkunsa kymmeniintuhansiin vaikkapa kuukausisäästäjänä rahastoihin? Vai onko käynyt niin satumainen tuuri (taito), että tonnin sijoitus onkin raketoinut kymppitonniksi.
Oma salkkuni on 8kk:ssa kasvanut nollasta pariin tonniin. Eli jos jatkan samaan malliin olisi mullakin 3-5v:n kuluttua kymppitonni salkku, JOS hommat menee edes sinnepäin. Silti ihmettelen esim. Ostin/myin ketjun postauksia, joissa porukat kertovat ostaneensa ja myyneensä tonneilla. Toki nettiin voi jokainen kirjoitella mitä sattuu. -Ostin Nokiaa 5000kpl. En tosin usko, että monikaan jaksaa huviksensa höpistä, vaan eiköhän nuo pääsääntöisesti totta ole.
Ite pelaan kympeillä ja satasilla. Niillä, mitä saan palkasta laitettua sivuun.
Älkää ymmärtäkö väärin. En ole sillä tavoin kateellinen, tai koe että asiat ovat jotenkin väärin, epäreilua tms. Ei. Tästä ei ole kyse. Kyse on aidosta uteliaisuudesta ja ihmettelystä.
Miten juuri sinä teit kymppitonnien, tai miljoonan salkun? Aloitiko nollasta? Otitko sijoituslainan? Pelasitko perinnöllä?
KERRO TARINASI🙂
Hiljalleen ehkä enemmän voisi kertoa ketjun avauksen mukaisia tarinoita .
Jotkut jutut saattavat sopia tänne:
Sitten on Kahvihuone:
https://keskustelut.inderes.fi/t/inderesin-kahvihuone-osa-9/
Säästämisvinkit:
Olen itse tarkka taloudenpitäjä arkielämässä. Tiedän tarkalleen mistä kotitalouden kulut aiheutuvat ja minkä suuruisina. Nyt loppukesästä olemme saaneet todeta kuitenkin monia tulevia muutoksia koskien arkielämän hintojen nousuja. Raaka-aineet, korot ja energian hinta. Linkattu lööppi kiteyttää hyvin aihetta. Pahin on vasta edessä. Oletko jo miettinyt miten maksat vaikka vuoden vaihteessa erääntyvän 3kk sähkölaskun? Se ei välttämättä ole sillä hehetaarilla mihin on vuosien saatossa totuttu…
Ja sitten on olemassa muitakin ketjuja.
Eli enemmän tarinoita tai viestejä ketjun aloitusviestin mukaisessa hengessä. Toki jotkut jutut ja viestit sopivat luonnollisesti tarinoiden ympärille, mutta välillä täällä mennään jo liian kauas ketjun aloitusviestin kysymyksistä.
34 tykkäystä