Sectra, huippuosaamista lääketieteellisessä kuvantamisessa ja salattujen viestintäjärjestelmien parissa

Hei,

Päätin aloittaa Sectra AB:lle oman ketjun. Olen firmaa muutaman kerran kommentoinut kyberturvallisuusfoorumilla, mutta itse näen tämän profiloituvan ennen kaikkea lääketieteellisen kuvantamisen huippuosaajana ja koskapa firmalla näyttää menevän hyvin toivoisin kommentteja ja analyysejä Sectran tilasta ja tulevaisuudesta itseäni fiksummilta foorumislaisilta.

Itse olen ollut itseltäni salaa Sectran kyydissä jo useita vuosia. Aluksi täysin älyttömäksi osoittatuneen Nordean Selecta vakuutusrahaston :scream: kautta, johon säästin vuosituhannen vaihteessa ja joka myytiin minulle hiukan väkisin pankin tiskillä (silloin kun vielä asioitiin konttoreissa :grinning_face_with_smiling_eyes:). Tästä virheestä oli kuitenkin se hyöty, että tulin siten tutustuneeksi tarkemmin rahaston sisältämiin yhtiöihin ja mm. tähän Sectraan :heart_eyes: Se kun rahaston vuosiraporteissa toistuvasti oli mukana aina vaan suuremalla ja suuremmalla osuudella ja myöhemmin sitä jopa ihan kehuttiin erikseen rahasto-esitteessä. Itsenäistä osaketta ostin ekan kerran pari-kolme vuotta sitten ja sitä on tullut tankattua muutaman kerran, viimeksi tämän kevään dipistä, mistä kurssi on jo lähes tuplaantunut. En ole katunut. Kun kurssi tämä vuonna läheni 1000 SEK niin se splitattiin äskettäin 5:1. Sectra on perustettu vuonna 1978 ja listattu Nasdac Stocholm 2014. En tiedä tarkalleen milloin rahasto otettiin Nordean Nordic Small Cap -rahastoon, jota minun on pakko omistaa eläkkeelle saakka. Viimeiset viisi vuotta kurssi ollut pääosin ylämäkeä ja tänään firman markkina-arvo oli jo 39 373,05 MSEK

Löysin jotain suomeksikin, tuoreehkon esityksen firmasta, missä myös Nordea Innovation Starsin Salkunhoitaja Carl Mattiassonin tuo esille näkemyksiään Sectrasta (ja yrittää myydä kyseistä rahastoa eli kriitisellä silmällä pitää tuota faktaa lukea)

Itse olen sijoittelija vähän fiilispohjalla enkä aina tutki ja kääntele kaikkia kiviä. Jospa joku teistä osaa minua tässä auttaa? Miltä vaikuttaa ja onko muilla tätä firmaa salkussa? (Omistajia Nordnetissä
1 803, lienevätkö kaikki muut ruotsalaisia vai löytyykö joku suomalainen omistaja minun lisäksi?)

Lisäsin vielä tämän. Linkki tuoreimpaan videoon osavuosikatsauksesta.

12 tykkäystä
1 tykkäys

Norway orders Sectra Tiger solution for sharing classified information

Nov 17, 2021 | Secure Communication Systems | Norway

Linköping – November 17, 2021 – The Norwegian Defence Materiel Agency has ordered additional units of the approved mobile encryption system Sectra Tiger/S from international cybersecurity and medical imaging IT company Sectra (STO: SECT B). The solution enables officials in the Norwegian defense and civil authorities to communicate securely and efficiently, preventing the risk of eavesdropping or information leakage. The new order encompasses the latest version of Sectra Tiger/S, which also guarantees the user higher availability from anywhere and at any time.

Sectra AB on lisätty MSCI Global Small Cap - indexiin 11.11.2021 (tiedotteen sivulla 8). Samana päivänä osakkeen hinta nousi noin 9%.

Alankomaiden puolustusministeriö jatkaa yhteistyötä Sectran kanssa:

@Maunotellervon_poika pystytkö / viitsitkö ihan lyhykäisyydessään vastaamaan pariin juttuun niin tietää että viitsiikö alkaa penkomaan enemmän:

  • Mitä osa-alueita liiketoiminnassa on?
  • Mikä on liiketoimintamalli, mistä raha tulee?
  • P/E Nordnetin mukaan ennustetuilla tämän vuoden luvuilla 125 ja P/S 25. Ajatuksia näistä?
  • Johdon omistukset?