Tähän kallistun itsekin että tuottaminen suomessa on kallista ja me tarvittaisiin nyt noita tulevaisuuden investointeja. Meillä on onneksi maailman paras raaka-aine, puun kuitu. Lisäksi meillä on osaaminen, nyt oli ranskassa uusinnan jälkeen startti niin suomalaisia paperimiehiä oli siellä apuna. Viime lakot oli kikyn poistolakkoja, meillä kiky säilyi siten että tuli 24h lisää työaikaa juhannukselle. En nää että paperiliitto olisi tapellut meille huippu sopparin, päin vastoin. Itse sijoitan umppiin koska se investoi tulevaisuuteen, en nää sitä tulevaisuudessa enään ns paperijättinä vaan yhtiönä jolla on muutoksen jälkeen kannattava tulevaisuus bio,energia ja sellupuolella. Itse työskentelen alalla ja tuotteemme takaa kyllä minulle töitä joten ongelma ei ole kaikkien laatujen kanssa sama vaan tiettyjen lajien. Yhen ongelman nään siinä että ala ja varsinkin 3 vuorotyö ei enää kiinnosta nuorisoa ja ammattitaitoista työvoimaa ei enää kouluteta ennen työhön siirtymistä kuten ennen. Mutta uskon että asioilla on tapana järjestyä, nyt vaan tapahtuu pakollinen muutos.
8 tykkäystä