Sijoitusfoorumin liputuskeskustelu ja liputusten jälkipuinti

Jos “täysin toistaitoinen pelle” hyväksytään, sääntöjä pitänee muuttaa muotoon:

  1. Jokaista saa mollata.
4 tykkäystä

Eli kaikki viestit joissa toimitusjohtajia haukutaan kädettömiksi, surkeiksi jne pitäisi poistaa? Really?

14 tykkäystä

Usein kuulee valitusta, että Inderesin foorumin ketjujen moderoinnin on liian tiukkaa ja edes asiallisia laatuviestejä ei voi kirjoittaa ilman että ne poistetaan. Valittajille haluan nyt näyttää tätä kuvaa ja todeta, että osaripäivinä keskusteluihin voi kyllä osallistua myös pelkästään hähmäisten muistikuvien pohjalta :smiley:

24 tykkäystä

Miten täällä voi vastata johonkin kysymykseen jos se on kysytty jossakin yhtiöketjussa ja jos vastaus on väistämättä sellainen että se ei jonkun mielestä sovi ketjuun? Tällöin se joutuu näköjään liputetuksi. Voisiko vaikka @Sijoittaja-alokas vastata tähän? Voinko siis kääntää vastatessani johonkin kysymykseen vastaukseni suoraan esim kahvihuoneeseen? Jos voin niin miten? Ja mistä tiedän, että onko vastaus jonkun muun mielestä ohi aiheesta kun omasta mielestä se ei ollut?

3 tykkäystä

Voit ja näin pitääkin. Ala kirjoittaa vastausta ja sitten vaihda sivu kahvihuoneeseen. Kun painat “Vastaa” sivusto kysyy että minnes laitetaan, alkup. ketjuun vai kahvihuoneeseen.

9 tykkäystä

Moikka!

Tässä on ohjeet:

Tästä ketjusta löytyy muitakin ohjeita, kannattaa katsoa. :slight_smile:

9 tykkäystä

Siinä on minusta merkittävä ero, käytetäänkö nimitystä “täysin toistaitoinen pelle” foorumin keskusteluihin osallistujasta vaiko julkisessa virassa toimivasta poliitikosta / toimitusjohtajasta. Mielestäni ok jälkimmäisessä tapauksessa, ei ok edellisessä.

Toki särmää kannattaa käyttää harkiten. Jos kaikki viestit keskittyvät täysin toistaitoisten pellejen haukkumiseen, ei viesti ehkä mene läpi silloin kun kyseessä oikeasti on tapaus joka ei kuuluisi virkaansa.

10 tykkäystä

Yllättyisin jos asiallisen keskustelufoorumin linjauksena olisi tuollaisen nälvimisen hyväksyminen yhtään ketään kohtaan. Jos tuota räksytystä haluaa lukea tai siihen osallistua niin kannattaa seurata esimerkiksi minkä tahansa Sanna Marinin twiitin tai hänestä kertovan uutisen kommenttiosastoa.

10 tykkäystä

Ymmärrätkö että sinä haluat palstan jossa vaikka pörssifirman toimaria ei voi kutsua epäpäteväksi, epäonnistujaksi, surkeaksi jne? Uskomatonta, on vaikea ymmärtää miten tällainen ylisensitiivinen “korrektismi” houkuttelee niin monia. Ja taas kerran, esittäjänä taho jonka kontribuutio palstalle kahvihuoneen ja tämän ketjun lisäksi on varsin alhainen.

7 tykkäystä

En halua tuollaista palstaa. Kyseessä oli ilmaus: “täysin toistaitoinen pelle”. Mielestäni tuo eroaa aika paljon siitä, että Haavistoa oltaisiin sanottu epäpäteväksi.

Tämähän meinasi jo unohtua. Kiitos kun muistutit noin seitsemännen kerran. Valitettavasti henkilökohtainen kuittaaminen takaisin ei kiinnosta minua vieläkään. :slight_smile:

24 tykkäystä

Eli Haavistoa tai toimaria voi kutsua surkeaksi, epäpäteväksi jne mutta ei toistaitoseksi pelleksi? Tämä selvä, ilmeisesti sinulla on kristallinkirkkaana näiden nimitysten erot, minulle ei ole.

Ei kestä, tulen varmasti jatkossakin muistuttamaan. Kuulut siihen pieneen mutta äänekkääseen kirjoittajien ryhmään joilla “do as I say, not as I do” motto on otettu kirjaimellisesti. Kun ei itse tarjoa mitään kontribuutiota niin voi keskittyä muiden arvosteluun.

6 tykkäystä

On siinä minun mielestäni kyllä melko iso ero sanotaanko, epäpäteväksi vai pelleksi.

En ole koskaan ymmärtänyt miksi joidenkin on aina pakko kääntää palstakeskustelu toisen henkilökohtaiseksi haukkumiseksi. Kannattaisi joskus katsoa peiliin ja minkä tasoista “kontribuutiota” siellä näkee.

17 tykkäystä

Jotenkin toivoisin, että ylläpidon tässä ottamaa linjaa sovellettaisiin tasapuolisesti ihan kaikkiin keskustelijoihin.

Selvästikin joidenkin mielestä säännöt eivät koske heitä. Ja sitten kun ei enää muuta sanottavaa ole, niin hyökätään ja solvataan kanssakeskustelijoiden henkilöä - ei edes yritetä puhua argumentteja vastaan (tunnetaan myös nimellä ad hominem). Valitettavasti tämän annetaan jatkua, nähtävästi vuodesta toiseen. Kukahan tästä nyt ottaisi vastuun? @Verneri_Pulkkinen ?

14 tykkäystä

Ihan ensinnäkin, on todella raukkamaista muokata toisen lainauksia itselleen tarkoituksenmukaisesti, olisit nyt lainannut koko lauseen ja jättänyt muuttamatta pilkun pisteeksi.

Ehkä se peiliin katsominen tulisi alkaa omasta kodista?

Toisekseen, kuten aikaisemmin kirjoitin mutta jonka jätit lainaamatta niin kuinka suuren eron näet että kutsun näkyvää poliitikkoa “surkean epäpäteväksi” tai “toistaitoiseksi pelleksi”?

Se että minä tuon esiin täällä olevan tiettyjä kirjoittajia joiden kontribuutio on varsin alhainen itse sijoituskeskusteluissa mutta jotka ovat suurimpaan ääneen vaatimassa sitä ja tätä moderoinnista ja linjanvedosta ei tee siitä “henkilökohtaista haukkumista”, se on heidän toiminnan alleviivaamista ja oman näkemykseni esiin tuomista.

Minä en arvosta näitä kirjoittajia juuri yhtään, kuuluvat samaan joukkoon kun ne juniori-ikäisten urheilijoiden vanhemmat jotka ovat huutamassa tuomareille, valmentajille ja muille pelaajille mutta eivät itse ole missään roolissa joukkueessa, kiikuttavat vain oman kullannuppunsa tapahtumiin.

Itse ei olla rakentamassa mitään vaan huudellaan muille rakentajille, oli sitten rakentajat hyviä tai huonoja.

4 tykkäystä

Juuri näin. Joissakin tilanteissa olisi parempi kun nimimerkkejä ei olisi ollenkaan. Voisi keskittyä pelkästään asiaan eikä toisen kirjoitushistoriaan/kontribuutioon.

Niinpä. Onneksi lähes kaikki niistä, jotka tuovat sitä kuuluisaa kontribuutiota palstalle, kunnioittavat myös sääntöjä ja muita keskustelijoita (jopa liputtajia, niitä pirusta seuraavia).

En jaksanut edes tarttua enempää tuohon. Kieltämättä hieman kummastelin, että heitetään tiskiin läjäpäin miedompia ilmauksia ja kerrotaan minun haluavan, että nekin kiellettäisiin. Jos ymmärrän nykyajan termejä oikein niin tuo on juuri sitä whataboutismia. Kun olen sitä mieltä, että ketään ei saa sanoa täysin toistaitoiseksi pelleksi niin siitä vedetään johtopäätös, että minun mielestä ketään ei saa sanoa edes epäpäteväksi.

Noh, aivan sama, jokainen tehkööt omat tulkintansa näistä jatkuvista kuittailuista kontribuutioista juniorijoukkueisiin. Palataan asiaan sitten, kun tulee uusia liputustapauksia jälkipuitavaksi. :smiley:

4 tykkäystä

Melko rohkeaa tekstiä kirjoittajalta, joka juuri yllä väänsi toisen kanssakeskustelijan viestin täysin tunnistamattomaan muotoon.

8 tykkäystä

Anteeksi, missä olen vääntänyt toisen kanssakeskustelijan viestin, laitatko viestin jota olin vääntänyt “täysin tunnistamattomaan muotoon”?

Laita suorat lainaukset kiitos

Varmaan suurin ongelma näissä on, etteivät ole kovin tarkkoja ilmauksia. Ne kuvaavat ainoastaan kirjoittajan omaa turhautumista, eivätkä oikein puhuttavaa itseään.

Kuvaavampia ilmaisuja toimarista saattaisi olla, että ”palkkasi liiketoiminnan johtajaksi henkilön, joka sai aikaan lähinnä irtisanoutumisaallon” tai ”tiedotti tulosvaroituksesta vasta osarin yhteydessä, vaikka tieto on ollut johdolla jo pitkään. Tämä aiheutti todennäköisesti sen, että moni sijoittaja ei enää sijoita kyseiseen yhtiöön.” ”Valehteli medialle”, ”osti yrityksen ja edellinen toimitusjohtaja perusti vain spinoff-yrityksen” jne. Mitä näitä virheiksi tulkittavia tapahtumia nyt toimarit tekevätkään.

Nuo adjektiivit voi vähän avata kuvaavammin. Muutoin ne ei oikein tuo lisäarvoa keskustelulle muutakuin kirjoittajaa harmittaa.

23 tykkäystä

Jätetään haukkuminen koirille ja ollaan ihmisiä. Kyllä toimitusjohtajaa voi kritisoida selkeäsanaisesti, mutta foorumin tason kannalta on parempi, että sääntöjen kohta 1 pysyy nykyisessä muodossaan ja kohtaa myös valvotaan.

25 tykkäystä

Otetaanpas tämä “case Voxtur” parempaan tarkasteluun. Ehkä ylläpito voisi tarkastella asiaa uudestaan.

En aio kerrata tähän kaikkea kahvihuoneessa keskusteltua, mutta lyhykäisyydessään: Ennen hermostumistaan toisen käyttäjän tyhjään viestiin/provosointiin, bännätty käyttäjä ei tehnyt mitään foorumin sääntöjen vastaista. Hän toi julki mielipiteitään siinä missä kuka tahansa muu. Ei pump and dumpia vaan vahvoja mielipiteitä – viestejä bännätyllä käyttäjällä oli vuodesta 2021 melko vaatimattomat 85 kappaletta.

@Massimo tiivisti ketjun tunnelmia mielestäni hyvin kahvihuoneen keskustelussa. →

(HUOM. Äänestyksessä äänestäjien nimet jäävät näkyville. Äänestä ainoastaan, jos osallistut Voxtur-ketjun kirjoitteluun/seuraat yhtiötä aktiivisesti)

Käyttäjän Colin_Fisher estäminen oli oikein.
  • Kyllä
  • Ei
0 äänestäjää

Edit. Kirjoittaessani tätä viestiä asiaan oli jo reagoitu. Jätän äänestyksen kuitenkin auki. Ainakin Voxtur-ketjun aktiivien mielipiteet asian suhteen avautuvat paremmin.

Edit2. Ilmeisesti ylläpito on sulkenut äänestyksen (miksi?) tai tekniikka petti. Mutta loppu hyvin, kaikki hyvin. Jään kauhulla odottelemaan ketjun seuraavia postauksia. :slight_smile:

6 tykkäystä