Sijoitusfoorumin liputuskeskustelu ja liputusten jälkipuinti

https://keskustelut.inderes.fi/t/harvia-foorumi-eli-haarumi-kansainvalista-kasvua-ja-hyvinvoinnin-megatrendeja/471/7112?u=ashwanga

Vaihtoehtoinen “Cilindro -kiukaiden laatu parantunut ja saa kehuja asentajalta” teksti sopivalla videolla tuskin olisi liputettu. Harmittaahan se on kun ei tuotetta kehuta ja sovi narratiiviin.

2 tykkäystä

Foorumilta löytyy ketju mihin näitä kokemuksia voi jakaa Omat kokemukset yhtiöistä -ketju

2 tykkäystä

Kyseessä on kuitenkin varsin informatiivinen video yhtiön tuotteiden todellisesta laadusta, joka on vahvasti sidoksissa Harvian laatubrändiin, eikä mikään “Tänään Kamuxissa näytti tyhjältä” -nollaviesti. Tuo liputus on mielestäni täysin perusteeton.

27 tykkäystä

Kyllähän tuo video liittyy paljon enemmän aiheeseen kuin saunan kuva jonku julkkiksen Instagramissa. Mielenkiintoinen video. En olisi liputtanut, vaikka en tiedä voiko videon pienellä otannalla tehdä isoja johtopäätöksiä. Nuohan on vieläpä 250e:n halppiskiukaita.

Ehkä liputtajilla oli ajatuksena, että keskustelu lähtee offtopic- raiteille tyyliin: “minun ja kaverin Clindro kesti sen ja sen verran”. Olin kyllä ällikällä lyöty, että tuon hintaista kiuasta korjataan tuntitolkulla. :open_mouth:

6 tykkäystä

Pakko kommentoida sulle sellaista, että olet ahkera keskustelija ja sut näkee aina siellä, missä joku väittely tms. on käynnissä, mutta et näytä koskaan osallistuvan yhtiöketjuihin tuomalla siellä näkemyksiäsi. Oletko siis ammattiväittelijä? :star_struck:

18 tykkäystä

Suoraan sanottuna on naurettavaa vaatia että TA kuvat tai henkilökohtaiset kokemukset piilotettaisiin johonkin niihin erikseen keskyttyviin ketjuihin. Tämä on Internet. Kyllä tänne viestejä mahtuu. Jos joku on niin paappa ettei osaa sivuuttaa viestiä joka ei itse kiinnosta niin kannattaa päivittää atk taidot 2020 luvulle :slight_smile:

Joku moderointitaso on ok ja jos esim joku kiuaskeskustelu lähtee useiden viestien inttämiseksi niin se häntä kannattaa siirtää oikeaan ketjuun. Sen sijaan joku relevantti yksittäinen kommentti kokemuksista yhtiötä kohtaan siten että sen osaa extrapoloida laajemmalle tasolle on oikein hyödyllinen. Samoin TA kuvat on mielenkiintoisia vaikkei niitä jumalan totena ottaisikaan.

Mun mielestä täällä on tietynlainen “KL keskustelupalsta” -trauma. Eli kun siellä se on mennyt ihan pelletouhuksi monessa keskustelussa niin sit täällä yritetään olla turhankin natseja sen suhteen mikä kuuluu minnekin ketjuun.

7 tykkäystä

Lippu liehuu taas!

Jamppa5 kirjoitti Ålandsbanken-ketjussa:

“Yhtiössä missä omistus on noin keskittynyttä, yhtiökokous nimenomaan on kumileimasin :wink:

Juurikki vastasi:
“Ota huomioon yhtiöjärjestyksen julma äänileikkuri. Ei ole paljon hyötyä isoista omistuksista yhtiökokouksessa. - -”

Eksyy kuulemma aiheesta. Missä yhtiöiden yhtiökokouksista pitää puhua, jos ei yhtiöketjussa? Kyse on kuitenkin faktasta, jolla on isosti merkitystä sen suhteen, kenellä firmassa on todellinen päätäntävalta, jos vaan haluaa sitä käyttää. Vaarallinen tieto liputetaan?

22 tykkäystä

Voisitteko yrittää pitää Pörssien suunta -ketjun puhtaana näistä typeristä viesteistä. Kyseessä on foorumin viimeisiä korkeamman laatutason omaavia keskusteluketjuja ja nyt viime kuukausina siitä on tullut melkein Kahvihuone 2.0

https://keskustelut.inderes.fi/t/porssien-suunta-osa-2/12591/9450?u=pohjolan_eka

Edit: ja tällä kirjoituksella siis viitattiin noihin alla näkyviin viesteihin, jotka @Sijoittaja-alokas siirsi tähän ketjuun.

17 tykkäystä

Vertaus Aigeian tallien tyhjennykseen lannasta muinaisessa Kreikan tarustossa viittaa siihen, että markkinoiden tilanne on sekasortoinen ja vaikea hallittava. Tekstin mukaan tämä tilanne on jatkuvaa ja loputonta.

3 tykkäystä

Tämän liputuksen perustelut halusin kyllä tietää…

1 tykkäys

Voi liputtaa, mutta mielenkiintoisesti en saa itse henk.koht. ilmoitusta minkä pitäisi kehottaa muokkaamaan viestiä.

Muokkasin sitä silti hieman, ja annan muiden moderaattorien ratkaista itse lipun. :smiley:

7 tykkäystä

Siirrän parempaan paikkaan.

@Mututuntuma:n viesti:

Meinasi mennä ohi koko viesti. Tämähän se onkin hyvän tavan mukaista vääristellä toisen kirjoituksia vaivihkaa. Otin kantaa nimenomaan siihen, että pipoa pidetään ylipäätään minkäänlaisena todistusaineistona. Sen lisäksi kuvailin hyökkääjää tolloksi, jolle olisi sopinut se, että hänellä on eri laitaa kannattavan bändin pipo päässä.

Minulle on ihan sama kummalta laidalta joku yksittäinen pahoinpitelijä on. Lainaamastani Benin kommentista selvisi myös iso osa motiivista, joka oli hyvinkin rasistinen. Kyllä tuon perusteella hyökkääjää voi sanoa rasistiksi, olkoon edelleenkin kummalta laidalta tahansa.

Tämän asian tiimoilta fiilis on kuin lukisi jotain murha.infoa. Siellä ilakoidaan jos rikoksen tekijä tai uhri on ulkomaalainen ja täällä riemuitaan jos tekijä on vasemmistolainen.

Ei ole niin. Liputukset eivät johdu mistään asiallisesta kysymyksestäsi vaan kaikesta muusta tekstistäsi. Suunnilleen jokainen viestisi keskittyy vasemmiston haukkumiseen. Epäilet salaliittoja jostain tänne palkatuista nimimerkeistä ja lainailet omia liputettuja viestejäsi uudelleen ja uudelleen.

Etenkin viimeaikaisista viesteistä päätellen suurin osa ketjun lukijoista ja kirjoittajista eivät taida olla mitään raudanlujia politiikan ja talouden (eikä maahanmuuton) ammattilaisia, jotka osaisivat antaa järkeviä vastauksia muun muassa sinun kysymyksiisi. Minä en ainakaan tiedä juuri mistään mitään ja sen takia käytänkin vaalikoneita, joista yritän etsiä itselleni sopivaa ehdokasta ja puoluetta.

Laittelen kahvihuoneen puolelle, koska tässä on niin sekasikiö aiheita laidasta laitaan ja vain pieni osa liittyy enää vaaleihin. Se ketju on muutenkin niin tukossa jonninjoutavuuksista, etten viitsi enempää tukkia.

29 tykkäystä

Kun Tecnotreen ketjussa luki Handelin asenteellisen viestin, herää pakosta ajatus että ehkä viestin liputtaminen ei aina riitä jos turha päänaukominen on tarkoituksellista, eikä välitetä seuraamuksista. Nyt viesti jo poistettu, siksi kuvakaappaus.

4 tykkäystä

Miten nämä on arvioitu kuuluvan Tesla- ketjuun?

4 tykkäystä

No henkilö, kun väittää vastauksesi eksyvän aihesta, ei itse ymmärrä asiasta tuon taivaallista.
Ilmeisesti olet loukannut liputtajaa jossain viisaudellasi tai sitten taas on ollut jollain huono päivä.
Mun mielestä liputtajan nimi/taiteilijanimi pitäisi tulla esiin.

1 tykkäys

Pienet kehut moderoinnista - about minuutissa poistui viestini. Sen laitettuani arvasinkin niin kyllä käyvän…

Minä jo haaveilin, että Voxturin Q4- raportti on tullut ulos, koska ketjussa oli noin 30 uutta viestiä. Siellähän olikin läjäpäin sisällöttömiä viestejä, joista ehkä pari saattaa kuulua yhtiöketjuun. Ilmeisesti tuolla on joku vapaamielinen chat- päivä menossa pitkästä aikaa.

1 tykkäys

Voxtur-ketjussa 30 uutta ala-arvoista sisällötöntä viestiä, joista yhdessä kritiikkiä uskonlahkoa kohtaan, loput seurakuntalaisten kirjoittamaa löpinää keskustelun tasosta. Arvaatkaa mikä viesti poistui alle kahdessa minuutissa? :sweat_smile:

Kyllähän sieltä muitakin viestejä on poistettu. Hyvin sä kyllä yrität provosoida porukkaa. :hugs:

8 tykkäystä

En ehkä ole ihan yhtä mieltä kanssasi siitä ovatko viestit joissa keskustellaan yhtiöstä keskustelemisesta ja keskustelun paikasta sekä olemassaolosta ala-arvoisia taikka sisällöttömiä… sinun viestisi taas ketjussa toistuvasti ovat halventavia ja pilkkaavia keskustelijoita kohtaan sekä täysin sisällöttömiä itse yhtiötä kohtaan. Aivan kuten tämäkin viesti johon nyt vastaan. Ainoat asiat jota itse yhtiötä kohtaan kykenet sanomaan ovat roskafirma ja kusetusfirma kanadasta.

9 tykkäystä