Sijoitusfoorumin liputuskeskustelu ja liputusten jälkipuinti

Niinkuin toimitusjohtajilta, myös foorumin käyttäjiltä on lähes kielletty kurssin kommentointi. Toki tuo WSB luo tähän pienen erikoistilanteen, mutta silti yhtiökohtaiset sivut on pääasiassa yhtiön liiketoimintaan varattu. Toki kurssiakin voi sivuta, jos pohtii arvostukertoimia tms… Mutta kai tarkoitus olisi että viestit toisi jotain lisäarvoa yhteisölle, ja mahdollisimman vähän olisi “nolla-viestejä”.

@Verneri_Pulkkinen avausviestiä voisi muokata vastaamaan uudistuneita sääntöjä. Näyttää siltä ketjun avaaja voi muokata avausviestiä vain tietyn aikaa, jonka jälkeen siihen ei voi enää koskea.

1 tykkäys

Kiitos huomiosta, päivitin ketjun aloituksen! :slight_smile:

https://keskustelut.inderes.fi/t/capman-osinkoyhtio/644/478?u=1113

Nyt täytyy kyllä kysyä arvon liputtajalta tai muilta foorumisteilta, että mitä minun olisi pitänyt tehdä välttääkseni liputuksen? Edellä oli viestejä osakeannista, mutta viestit sisälsivät niin vähän informaatiota, että niiden arvo oli käytännössä nolla. Onko tällaisessa tilanteessa väärin kysyä selvennystä hyvin epäselviin osakeantipuheisiin etenkin kun isompi osakeanti esimerkiksi Capmanin tapauksessa olisi hyvin merkityksellinen uutinen. Mielestäni on käsittämätöntä, että liputetaan viesti joka yrittää selvittää aikaisempien huonojen viestien sisältöä.

1 tykkäys

En ollut itse liputtamassa, mutta ne edeltävät (epäselvät) viestit taidettiin liputtaa myös. Ehkä sinun viestisi meni siinä mukana kun oli samaa keskustelua.

Siinä yllä oli useampikin viesti johon olisi voinut alkuperäinen kirjoittaja kuvata tilannetta one-lineria enemmän. Ollaan kuitenkin keskustelu-, ei chat-palstalla. :slight_smile:

2 tykkäystä

Itse liputettuna, en tiedä mitä viestissäni oli epäselvää. Kysyin osakeannista ja kerroin miksi en ole asiasta varma. En näe mitä enempää informaatiota olisin voinut edes antaa.

Liputin itse edeltävät viestit, sillä ne eksyivät aiheesta vähintään yhtä paljon kuin minun viestini, joka yritti selvittää mistä viesteissä oli kyse.

Nykyään paljon inderesin sijoitusfoorumia lukeneena olen tullut tulokseen, että koko liputuksesta voidaan luopua. Liputetut viestit luetaan kuitenkin, koska porukkaa kiinnostaa miksi ko .viesti on liputettu. Taitaa olla enimmäkseen niin, että liputtajat ovat niitä, jotka eivät päässeet poliisikouluun, eikä marketistakaan saatu vartijan töitä.

4 tykkäystä

Oikeesti nyt vähän rajaa tohon Capman ketjun liputtamiseen. Ihan asiallisia viestejä liputellaan ihan syyttä. Keskustelut liittyvät täysin Capmaniin, joten miksi ne liputetaan?

Joo juuri olin tulossa tänne puhumaan samasta aiheesta Capmanin ketjussa!! Aivan sama juttu kävi mulla joskus Digian ketjussakin kun puhuin yhtiön tilanteesta ja uutisista. Jos ei osakkeenomistajat saa keskustella yhtiöön liittyvistä huhuista, joita joku muu tulee sinne kirjoittelemaan niin mitä järkeä on edes olla mitään osakekohtaisia ketjuja kun niihin kommentointi, kysyminen ja keskustelu ylipäänsä on mahdotonta? Miten me voidaan saada tietoa esimerkiksi tästä liputetusta aiheesta, jos ei ole mahdollisuutta edes käydä asiaa läpi? Mun laskujen mukaan anakin 5 kirjoittajan kommentit on liputettu ilman syytä.

2 tykkäystä

Itse ainakin nostin lippuja Capman -ketjussa, koska viestit eivät tuoneet keskusteluun mitään uutta sisältöä (sääntö II). Itse ainakin olisin ensin lähtenyt tarkistamaan tilannetta, että mistä @Sfinski näkemästäsi ilmoituksesta on mahdollisesti ollut kysymys ennen kuin olisin tänne tullut huutelemaan jostain epävarmasta havainnostani. Ja sen jälkeen, kun olit asian tarkistanut - olisit voinut liittää löytämäsi tiedon siihen ensimmäiseen viestiin, jonka olit lähettänyt - mutta ei. Laitoit sen viestiketjun loppuun uudeksi (tai oikeastaan kahdeksi) viestiksi, jolloin keskustelusta ei saa mitään tolkkua - ennen kuin pääsee loppuun.

Nähdäkseni juuri tällaista “spämmäämistä” on pyritty välttämään tällä foorumilla, kun tarkoitus on, että ketjut pysyvät korkeatasoisina. On ihan eri asia lähettää käytännössä 0-tieto viesti kuin lähettää viesti, jossa kertoo, että Capmanilla on henkilökuntaoptioetu, joka voi olla myös myös muilla kuin henkilökunnalla (oikeutettu etu).

Moderaattorithan sitten viime kädessä päättävät mitä tekevät lipuille: jättävät lipun, poistavat viestin tai liputtamisen. Ne ovat vain yhteisön jäsenille tapa ja mahdollisuus tuoda esille, ettei viesti/viestit olleet onnistuneita - ainakaan kyseisen liputtajan mielestä. Peace & out. :v::hugs:

4 tykkäystä

Eikö sun olisi pitänyt ensin itse tarkistaa? Miksi se on muiden velvollisuus? Mä näen spämmäämisenä sen että tulee kirjoitelemaan asiasta josta ei tiedä mitään, en sitä että muut kyselee LISÄTIETOJA siitä.

Eli keskustelupalstalle ei saa tulla kysymään jostain epävarmasta asiasta? Luulisin että täältä tiedon hakeminen on se yksi päätarkoitus. Tietysti yritin itse selvittää asiaa, mutta kun en saanut tätä selville Mandatumin sekavuudesta johtuen, kysyin sitä foorumilla.

Sen jälkeen kun löysin tietoa Capmanin sivuilta, minun olisi pitänyt liittää se vanhaan liputettuun viestiin, kun keskustelu oli jo edistynyt, ja jolloin se olisi jäänyt piiloon ketjun lukijoilta? Syy että tieto on “kahdessa” viestissä lopussa on, että me keskustelemme Kettusen kanssa. Toisessa viestissä korostan asian, jota Kettunen mahdollisesti ei ollut huomannut. Olisiko minun jotenkin pitänyt osata tietää, että minun pitäisi tämä yksi asia monista alkaa korostamaan heti alkuun?

Näkisin että liiallinen liputtaminen laski ketjun tasoa huomattavasti enemmän, kuin meidän “spämmimme”.

Sorry, not sorry. Jatkossakin tulen kysymään kysymyksiä ja odotan sitä myös muilta. Jätetään tällaiset kukkahattuilut mieluusti Facebookin kirppiksille. Peace.

2 tykkäystä

Tiedoksi, että liputus poistuu muokkauksen jälkeen - eli ensimmäiseen viestiin olisi voinut lisätä tiedot ja ne olisivat tulleet kaikille näkyville ja liputus olisi poistunut. Ja ketju olisi seuraaville helpommin seurattavissa - ja ehkä jopa liputkin poistettaisiin.

Jos nikkini olisi miesoletettuun viittaava, niin olisitkohan @Sfinski käyttänyt termiä “kukkahattuilu”… Jännä mitä oletuksia nimimerkkienkin perusteella tehdään toisista.

4 tykkäystä

Tai sitten ne liputtajat haluavat pitää tämän keskustelu foorumina eikä oneliner chattipalstana. Elkää antako mennä ihon alle jos lippu tulee,kyllä moderaattorit sitten niitä lippuja arvioi. Peace

12 tykkäystä

Minua saa liputtaa ei häiritse, vaikka täysin samanlaiset viestit menee läpi liputtamatta, ei häiritse.
Sitten jos on ihan aiheellisia kysymyksiä osta ja myin ketjussa esim. mistä yrityksestä on kysymys, kun sitä ei löydy, niin onko ne pakko liputtaa ( ei siis minun viesti ). Luulisi porukan olevan kiinnostunut siitä, mistä firmasta on kysymys. Jos se pitää nyt sitten kaivaa jostain ketjusta, mitä ei koko firmalla ole vielä olemassa, jää tieto saamatta. Onko nyt mahdollista, että osalle on mennyt herne nenään näistä asiallisista liputuksista, ja liputuksia tehdään harmistuksissa. Itse en meinaa liputtaa ketään-muut saa tässä hoitaa tason valvontaa.

5 tykkäystä

Sen kysymyksen voi heittää esimerkiksi Kahvihuoneeseen pingaten nimimerkin, tai laittaa yv. :wink:

Tavallaan voisi kuvitella olevan ok heittää yhden kyssärin Ostin myin -ketjussa, mutta siitä tuppaa kumpuamaan oikea keskustelun suma mikä taas ei kuulu ketjuun. :slight_smile: Siksi ollut tiukka linja.

5 tykkäystä

Voisiko siihen saada markkerin “siirretty kahvihuoneeseen” vai aiheuttaako teille lisätöitä ?. Ymmärrän kyllä pointtisi ja sen valtavan työn minkä nämä kaitsemiset aiheuttaa. Olen ylläpitäjille tekemästänne työstä äärimmäisen kiitollinen! Hyvää työtä !

1 tykkäys

Voithan kysyä suoraan kahvihuoneessa lainataten viestiä toisesta ketjusta tai pingaamalla kyseisen nimimerkin.

Jos viestejä siirretään niin se näkyy jo linkkinä toisena ketjuun. Mutta ylläpidolle helpompi, ettei tarvitse siirtää. :smiley:

2 tykkäystä

Asialliset ja asiattomat kysymykset eivät kuulu osto-/myyntiketjuun. Sinne tulee hirvittävät määrät viestejä muutenkin, koska perusteluita ei vaadita niin voi vaan kuvitella mihin ketjun taso laskee jos siellä aletaan lepsuilemaan tuon asian kanssa.

3 tykkäystä