Sijoitusvirheet

Suurin sijoitusvirhe on puhtaasti rahassa mitattuna se, kun olen tarvinnut rahaa muihin kohteisiin enkä myynyt kaikkea heti kun sain osakkeet käsiini (perinnöstä). En kuitenkaan pidä tätä varsinaisena virheenä. Uskon ajallisen hajauttamisen voimaan niin ostoissa kuin myynneissä. Nyt olisi ollut parempi myydä nopeasti mutta vastaavassa tilanteessa joskus jatkossa yrittäisin ajallista hajauttamista ennemmin kuin kertarysäystä. En pidä tätä virheenä, vaikka rahaa menikin vaan jälkiviisasteluna

Endomines: olen hävinnyt kolme tonnia. En pidä tätäkään virheenä (vielä). Tiesin, että kestää että tuotanto saadaan täyteen vauhtiin ja että Ameriikan projektit on riskisiä. On mennyt kutakuinkin kuin aanailin, vaikka markkinat ei ymmärräkään… No jos muut kriisit pahenee niin kulta voi olla turvasatama. Pidän ja odotan ja olen tietoinen että tämä voi olla virhe.

Harvia ja Tecnotree. Tässä ei ollut mitään järkeä ja rahaa meni. Suurin motiivi ostoihin jälkikäteen katsottuna oli turhautuminen ankeaan markkinaan. Harviaa ostin halvemmalla kuin mallisalkkuun ja olin omasta mielestäni ovela. Ensin ostin 35 € nurkilta muutamassa erässä ja myin pois kun oli tultu 28 €:oon. Kun lasku jatkui niin ostin 21 € takaisin ja luulin taas olevani viisas, kun ostin halvemmalla. 18 € jälkeen luovutin. Meni n 3 teur. Tecnotree, no pitää hajauttaa ja tecnoja kuuluu olla salkussa kun muillakin on. Ja siinä on tecno jo nimessä ja tätäkin sai halvalla. ostin 0,8 e tienoilta ja luovutin 0,6 € kohdilla, meni 1,5 kteur.

Ei ollut järkeä siinäkään, kun ostin vuosi sitten Quuttia hintaan 158 €. Peruteluna se kun Merja Mähkä suositteli Hesarissa. Onneksi sieluni selkeytyi jo seuraavalla viikolla ja myin ne pois pienellä voitolla. Ostos oli virhe mutta rahat säästyi. Harvia ja Tecnotree olivat virheitä jotka veivät rahaa ja Harvia kahteen kertaan.

https://keskustelut.inderes.fi/t/inderesin-kahvihuone-osa-5/33096/6118?u=pope

30 tykkäystä