Sinun Mika Heikkilä osakkeesi

Taalerin salkunhoitaja Mika Heikkilä esitti Sijoitus Investissä oman unelmaosakkeensa. Unelma osake:
Tuttu ymmärettävä toimiala
Hyvä ymmärrettävä johto, joka kertoo mitä tullaan tekemään jotta pärjätään jatkossa.
Tuote joka parantaa maailmaa mielellään megatrendi (esimerkki ilmaston muutos).
Osaaminen hautatunut muun alle, kukaan ei halua osaketta (Sijoitusmessujen kuulijoista ei kukaan nostaisi kättä, että omistaa.)
Tämä arvosijoittaja Heikkilän unelmacase. Mikä on sinun mielestäsi Mika Heikkilä osake?
Heikkilä itse listasi kolme osaketta, jotka ostaisi nyt jos aloittaisi: Sanoin put your mounth where your money is. Sanotaan minne sijoittanut.
Taaleri
Arvomarkan suurin Stora Enso
Mikromarkan suurin Exel

Edit: Lisäilkää siis ketjuun mielestänne Mika Heikkilän unelma osakkeen kriteerit täyttäviä osakkeita.

5 tykkäystä

Seurasin Mikan toimia aikaisemmin hyvin tarkasti, mutta en koe informaatiosta enään mitään hyötyä.

1 tykkäys

Mikä on muuttunut?

1 tykkäys

Nordea

2 tykkäystä

Linkki kyseiseen esitykseen:

Sauli Vilénin poiminnat (videolla kohdasta 27:06 alkaen):

  1. Revenio
  2. NoHo
  3. Kamux
1 tykkäys

Osakepoimijat joo o… jos sallitaan kritiikkiä. Saulin videopoiminnat omassa salkussa ei ole ihan pelkkää timanttia olleet mitä muistelen että nostanut esille ja Mikan terä tuntuu tylstyneen eikä vähiten Nordean myötä. Virheitä sattuu toki.

Mikä on mun ”Nordea”-osake vai MH-osake? Nojoo irvailu sikseen. :grin::v: MH-osake on Elecster, Apetit, Fiskars, Oriola, Rovio… Toki näitäkin yhdistää sitten turhan moni negatiivinen asia ja arvostus ymmärrettävästi nykyinen surkean performoinnin takia. Ehkä jos laadukkaammista pitäisi nostaa niin arvostuksen takia Remedya pantataan turhaan Controllin takia.

1 tykkäys

Minua eniten häiritsee se että virhettä ei voida myöntää vaan jatketaan pos näkemystä vaikka kaikki muut ovat huomanneet neg kehityksen. Siksipä en voi sulkea analyyseistä henkilökohtaista etua pois. Luotan ainoastaan itseeni jolloin voin myös syyttää itseäni tappioista.

2 tykkäystä

Uponor
Exel
Kemira

Alkuvuodesta olivat sellaisia ehkä vielä selvemmin. Kaikki kolme nousseet syksyn aikana, joten ehkä alkaneet kiinnostaa muitakin.

3 tykkäystä

Älkää dissatko osakepoimijoita. Harvat löytävät pelkkiä timantteja, mutta oikeastaan jo muutama sellainen salkussa saa ihmeitä aikaan. On aika lievästi sanottuna hyvä fiilis, kun löytää aliarvostetun osakkeen, jonka tulevaisuuteen uskoo. Ja siten pääsee aallonharjalle :slightly_smiling_face: Osasta pitää sitten irroittautua, mikä ei ole ihan yksinkertaista, koska sitä kiintyy… mutta osasta voi pitää kiinni forever.

7 tykkäystä

Tää on minun salkun under the radar midcap MH osake. Kaikki yllä mainitut kriteerit täyttyvät ja lisäksi matala velkaantumisaste, hyvä orgaaninen kasvu, korkea ROE/ROI ja parin rosentin osinko. :slight_smile:

3 tykkäystä

Glaston, Apetit

2 tykkäystä