Heitit varmasti heittona Scanian mutta en malta olla kirjoittamatta, että Smart Eyella on oletettavasti DMS Design Win Scanian omistajan Tratonin kanssa. Scania on myös läheinen kumppani SEYEn kanssa, joten heidän kanssaan olettaisin pullien olevan hyvin uunissa. Kehittelevät yhdessä turvallisuusjärjestelmiä, vaikka ei se tietenkään tarkoita sitä, etteikö muiltakin voisi tulla Design Winejä tai muita kumppanuuksia.
Seeing Machines, tai ainakin Colin ja fanipojat, ovat hehkuttaneet AIS-tuotteensa Guardian 3 edelläkävijyyttä muutaman vuoden ajan. Kauppa ei ole kuitenkaan käynyt ja koittavat nyt saada jakelua Mitsubishi Electricin kautta, jolle myivät viidesosan yhtiöstään.
Seeingin vahvuus on toimitettujen määrien raportointi kvartaaleittain. Edellinen neljännes tuotti pettymyksen sekä DMS-, että AIS-toimituksissa.
Olikohan Q3 tulosjulkistuksen yhteydessä, kun Martin kertoi, että Smart Eye tekee 14 bussivalmistajan kanssa yhteistyötä. Nyt julkistettu Ayats on toivottavasti pienimmästä päästä näistä. Valmistavat vuositasolla alle 500 ajoneuvoa. Seeing Machinesin lisäksi kilpailua tarjoavat ainakin Cipia ja Neonode. Euroopassa myydään vuodessa noin 40 000 linja-autoa.
Erikoiset kurssiliikkeet ollet Smartilla ja Seeingillä tällä viikolla. Smart Eye on mennyt kovasti ylös ja Seeing Machines kovaa alas. En ole tunnistanut tähän liittyviä uutisia, Onkohan jotain tekeillä vai loppuviikko sitten toisin päin.