Smart Eye - King of automotive’s Interior Sensing AI?

Säikähtämisestä puheen ollen tuli mieleen toi perjantain pieni sukellus? Onko tässä syytä huolestua muiden tekiöiden takia että sukeltaminen jatkuisi?

Vakuutus mainittu, vakuutus mainittu!

What are your hopes for the implementation of driver monitoring systems in commercial vehicles in the future?

"As long as there are cost-efficient systems available, we hope to work with our customers to implement driver monitoring systems and, in turn, prevent unnecessary accidents.

But I think it’s important to note that this also becomes a question of sustainability. Sustainability is an incredibly important issue that we always need to consider, and the damage caused by road accidents is very harmful to the environment. So, apart from reducing injuries and costs, driver monitoring systems become a natural part of our work with sustainability."

Kyllähän tää varmaan laskee, kun tuloja diskontataan aika pitkältä tulevaisuudesta ja korot samalla nousee jenkkilässä, mutta ei itseäni niin hirveästi kiinnosta lyhyellä tähtäimellä. Paitsi ehkä ostomielessä jos saa fyrkkaa jostain irrotettua.

ps. pelästyin että tuo mainittu vakuutusyhtiö oli ruotsissa joku snägäri, mutta sehän itseasiassa on oikeasti ruotsin isoin vakuutusyhtiö:

16 tykkäystä

Tuoreesta Redeyen Neonode-kommentista. Tosiaan Neonoden core taitaa olla muualla, mutta katsotaan tulevatko kovemmin tähän mukaan.

In the new Remote Sensing segment, Neonode claims it has a disruptive software solution for DMS and interior sensing that can run on the cheapest processor and the cheapest cameras, i.e. having the lowest system cost. Car OEMs have a lot of other requests for their DMS cameras besides the mandated safety functions that Neonode supports (e.g. seatbelt sensors, adaptive HUDs, audio control and climate control etc.). Many of these functions do not need eye tracking. Competitors that have done DMS for years have larger real data sets to train their algorithms with. Neonode instead relies on synthetic data to shorten development cycles.

Nevertheless, Neonode’s Remote Sensing is essentially a start-up with no royalties before 2024 at the very earliest (Redeye’s estimate). Neonode says it is talking to several OEMs that have previously chosen competing solutions. All of them were in a hurry and had few choices when they made their first selections. Deadlines are still tight. The EU Commission still refuses to give respite to the car OEMs. The first customer is the hardest, but Neonode thinks after that, the word will spread. We have not assigned any value to Remote Sensing at the moment and view it as optionality.

5 tykkäystä
9 tykkäystä

Tästä ei ole paljon foorumilla kait hypetetty? Ilmeisesti kukaan ei osaa varsinaisesti odottaa mitään ihmeellistä tai ollaan tietämättömiä kuin ellun kanat mitä kilpailukentän mullistavaa sieltä nyt voi tulla?

6 tykkäystä

Lähinnä pelottaa, että vie fokusta perus DMS henkilöautoille -kilpailutuksista.

Isot Seeing pojat naureskeli lähikaupan nurkalla meikäläiselle kun hehkutin tätä. Kuulemma siellä ollaan jo tehty tätä pitkäääään ja oltu vakuutusyhtiöidenkin kanssa kimpassa.

Mutta sanoisin että lähtökohtaisesti tämä voi yllättää vain positiivisesti. En tosin usko esim. että mitään diilejä tuolla tullaan julkistamaan (uskon että jos niistä tiedetään niin niitä olisi pitänyt julkistaa silloin kun tieto niistä on tullut.

3 tykkäystä

Oliskohan siellä viime kevään design winnejä kohta tulossa julki… :wink: Cipialla lähdössä hommat käyntiin Kiinassa… taisivat rekrytä väkeäkin tuossa äskettäin.

Tämäkin Cipian Tier1 vaikuttaa vähän eksoottisemmalta.

12 tykkäystä

Translator-linkki

https://h7s6eopcq3eq3jlwoq4ubm5phm--www-avanza-se.translate.goog/placera/redaktionellt/2021/03/08/aktierna-i-techmiljardaren-hakan-roos-portfolj.html

Håkan Roos: The tech billionaire’s portfolio

22 tykkäystä

14 tykkäystä

Sieltä torstaina toinen streami heti AIS launchin perään.

Tässä streamissa klo 13.30

Ja se AIS launchi on klo 10.00

8 tykkäystä

Harvemmin näihin mitään niin maata mullistavaa saadaan pakattua, koska suurimmat uutiset ilmoitetaan pörssi tiedotteella anyways :slightly_smiling_face:

6 tykkäystä

Juu meikä ja muut spämmii tänne nii balj matskuu.

Mitä ajatuksia herättää sus toi muuten, et Cipia kahmas voittoi?

Otin pois. Maili saapui spostiin enka ollut katsonut edellisia viesteja. Pahoittelut :slight_smile:

@Aston_Livingstone nakojaan mainitsi jo aiemmin Cipiasta.

3 tykkäystä

Ei ole Nion Nomi, mutta mikähän laite tossa Smartin esittelyvideolla mahtaa olla…?

3 tykkäystä

Design ja estetiikka viittais aasiaan.

Tää on https://www.roobo.com/en/

DOMGY - Intelligent Pet Robot

9 tykkäystä

Mediaseurantaa…

13 tykkäystä

Onko tuo esiteltävä AIS siis jälkiasennettava seurantasysteemi?

3 tykkäystä

Finally, I get to show you what we’ve been working tirelessly on for the last two years.

On Thursday, March 11th, 09:00 CET, I will be unveiling the AIS in a live online launch.

The idea for a system like the AIS goes all the way back to when we founded Smart Eye, 22 years ago. Since then, our eye tracking software has become world leading in driver monitoring systems for passenger cars all over the world. And now, the time has come to extend our technology to the vehicles where I think it might make the greatest difference.

The AIS is Smart Eye’s first complete driver monitoring system for commercial vehicles and the aftermarket. I couldn’t be prouder of the incredible level of quality and performance i displays, and I can’t wait to show it to the world.

Join me for the live launch event by signing up here: AIS: Driver Support for Fleet and Aftermarket - Smart Eye

Kyl’maar

20 tykkäystä

Hyvältä näyttää jos tässä Hyundaissa on Smart eyen systeemit. Kysyntä on ollut todella kovaa.

10 tykkäystä