Kyllä Fisker varmaan pärjäisi omillaankin, mutta sitten tie olisi pitkä. Kun alusta on jo valmiina, niin laskevat varmaan, että X miljoonaa nyt on halvempi kuin Y+Z+Å miljoonaa pari vuoden jaksolla. Ei auton alusta noin keskimäärin ole mikään myyntivaltti, oli se sitten kenen tahansa valmistama. Ainoastaan Porschella on maine oman erityisen hyvän alustan kehittämisestä. Ja arvaas kenen kanssa Volkswagen yhdistyi 2012 (tai no, volkkari on Porschen emoyhtiö nykyisin).
Fiskerillä 1,1b käteistä mergerin jälkeen, VW yhteistyö (jos/kun julkistetaan virallisesti) ja ainakin suht. kilpailukykyinen hinnoittelu Ocean SUV:lle ~30k $ veroedun jälkeen. Tarjoavat myös leasing optiota.
Kirjoitin jo toiseen ketjuun, että itselleni tässä diilissä vaikuttaa eniten Apollo Global Management:in mukana olo. Sieltä löytyy rahat ja muskelit viedä tämä homma maaliin ja tuoda markkinoille pelkästään sähköautoja tarjoava brändi.
Tuollainen originaali Fisker Karma pyörii ainakin Espoon suunnilla - komea on peli, täytyy myöntää.
Ymmärtääkseni Fiskerin jäänteet myytiin Kiinaan, jossa siitä muodostui Karma Automotive (tjsp.) ja uusi Fisker on kokonaan uusi yritys. Vaikkakin saman kaverin tekosia.
Sen verran huomiona, että SPAC -mergereissä kansainväliset yhdistelmät eivät saa niin paljon kiinnostusta kuin US-sisäiset. Ainakin Kiina-kytkökset voivat olla haastavia.
EU/Portugali Fusion Fuel osalta voi olla samoin, vaikka muuten osuukin trendeihin ja EU + Portugali tukee vetyä reippaalla kädellä.
Triterrasin ja NFIN:n johtoportaassa olevat Rick Maurer ja Srinivas Koneru ovat työskennelleet yhdessä aikaisemmin. Lisää luottoa diilin valmistumiselle myös. Ilmesesti myös jenkkilässä nämä warrantit sun muut nousseet hinnassaan. On kyllä mielenkiintosta, vaikka hinta ei juurikaan ole liikkunut.
Tätä kohdetta en varmaan lähde myymään uutisten tullessa, sen verran on potentiaalia.
CCH; n kanssa ehkä päädyn myymään osan kun julkaisu tulee, mutta ajatuksissa jättää suurinosa vielä pitkään pitoon.
Samoilla ajatuksilla, mutta positioiden tämän hetken koosta johtuen toisin päin
UTZ on yrityksenä luottoa historiaan peilaten ja huomioiden CCH:n kurssin vakauden 13,5-14$ välillä, näin on myös yleisemmin ajatus. Pitkään pitoon osinkoja ja arvonnousua odotellessa.
NFIN on liian isolla painolla pitkään pitoon, osa lähtee mergerin julkaisussa. ~30-50% jäänee odottamaan.
Myös GRAF / Velodyne Lidar on näillä näkymin jäämässä pidempään pitoon. Tein tällä jo hyvää tiliä nousussa ja treideillä, nykyinen positio on helposti “talon rahoilla pelaamista”. Vielä harkinnassa, potentiaalia ainakin pitäisi olla.
Onko @kettunen tutustunut SOAC. Grafin hylättyä purecyclen on huhuja liitetty että mahdollisesti tulisi soacin kautta. Huom siis huhuja. Siirsin vähän rahaa tuohon koska ei voi paljoa hävitäkkään ja uppside on iso jos tulee purecycle. Tässä vähän tietoa.
Hyvä nosto, SOAC on tullut vastaan muutaman kerran, kun olen yrittänyt päästä muista perille.
En tarkemmin ollut vielä tutustunut, mutta seurantalistalla oli kyllä.
GRAF oli tosiaan Purecyclen kanssa huhuissa. Purecycle sai kuitenkin pääomaa bond-markkinalta, joten en sen pohjalta akuuttia listautumistarvetta näkisi. Ei tosin sulje pois, mutta huomioitava kuitenkin
Sinänsä SOACin kohdealat ovat kiinnostavia ja varmasti herättää kiinnostusta. Aikataulu mainittu Q4-2020 / Q1-2021, jos tuosta materiaalista voisi jotain päätellä. Kohdeyrityksen julkaisuaika alkaisi olla melko lähellä sen pohjalta.
Pitipä sitten laittaa samoin tein Mandatumiin avauspyyntö, kun ei ollut vielä kaupankäynnin kohteena.
Näitä on tullut puolen tusinaa pyydettyä avaamaan muutaman viikon sisään. NONissä näyttäisi löytyvänkin jo.
Mandatumille avaukset on saanut 2-3 päivässä, kun pyyntö kiertää Saxo Bankin kautta.
Mutta siitä syystä muutama SPAC lojuu muuten melkein kokonaan tyhjennetyllä NON AOT:lla…
Mandatumille liian pieniä tai matala likviditeetti - tai ei vaan ollut vielä auki oston hetkellä.
Apexilla pitäisi olla kohtalon hetki lähellä, IPOsta on pari vuotta.
Edit: Otetaanpas takaisin, siis vuosihan tuosta vasta on… Toinen vuosi siis vielä aikaa ja valinnanvaraa kohdeyrityksissä ainakin tarpeeksi. Softaa, teknologiaa, alustaa jne.
Suurin SPAC koskaan on lähdössä tulille, kaupankäynti pitäisi alkaa uniteilla ilmeisesti huomenna. Bill Ackmanin Pershing Square Tontine Holdings (PSTH, PSTH.U)
Alun perin piti olla 3Bn$, mutta näyttäisi nousseen 4Bn$
200M osaketta @20$
Jotain isoa siis tuomassa markkinalle. Ackmanilla on kova track record, erittäin mielenkiintoista nähdä mitä tästä rakentuu.
PSTH muuten löytyy jo nyt ainakin Mandatumilta Uniteja ei, ja ilmeisesti menee vielä jonkin aikaa, ennen kuin PSTH alkaa kaupankäynnissä common share -lapuilla. Eli kunhan unitit on pilkottu warranteiksi ja common shareksi, niin sitten alkaa näkymään, jos tuon oikein olen tulkinnut.
Itse odotan edelleen WV yhteistyötä. Se on erittäin merkittävä jos haluavat lunastaa asiakkaiden (ja sijoittajien) odotukset kansanhintaisesta laadukkaasta SUV:sta.
B2C business on uutena tulokkaana aina äärimmäisen vaikea, mutta onneksi Fiskerillä on nimeä ennestään. WV diili tulisi vielä buustaamaan tätä.
En ole vielä ostanut, mutta katse harhailee vähän jo ostohousujen ja silitysraudan suuntaan.
Kai sammutit jo raudan? Tai toisaalta, niissähän on automaattisammutus nykyään Pointtini on, että noita ev:ta tulee nyt abt kokoajan markkinoille, miten Fisker voisi noista erottua, varsinkin kun ekat tulee “ehkä” ulos 2022. Yhteistyö VW:n kanssa voi olla ihan hyvä asia, varsinkin kun näitä platformeja jaetaan yleisesti eri automerkkien välillä. Mutta VW:lla on jo skoda, seat, audi ja Lambo omassa valikoimassaan . Miksi eivät niihin sijoittaisi enemmän kuin johonkin jo kerran kaatuneeseen firmaan? Ihan ajatuksena vaan.
ymmärrän. Mutta sitten kuitenkin EHKÄ kannattaa (tai minä ainakin olen niin tehnyt, mikä toki ei merkkaa mitään ) sijoittaa nyt jo revenueta/autoja tuottaviin EV-firmoihin. NIO esim. Uusia asiakkuuksia on helvetin vaikeaa tuolla alalla saada, mikäli sinulla ole annettavissa PALJON uutta. Olemassa olevia asiakkuuksia voi pumpata suht helposti, mikäli tuote on vaan kunnossa.