SPAC merger companies - vaihtoehto IPOlle

Bill Foley:n mukanaolo riitti itselle ottamaan pienen position tästä BFT:stä!

3 tykkäystä

Hammasta purren katson nyt muumibussin nousua. Myin oman position 12$. Never diss profit, mutta nyt täytyy ottaa vähän rohkeampi suhtautuminen tähän kuplaan. Laput silmillä ja talla pohjaan vaan :joy:

2 tykkäystä

Yllä osa oli tutkinut THCB + Microvac mergeria, mihin lopputulemaan päädyitte @Meri @_ANDY ja muut pattereista? En ole pitkällä tähtäimellä mukana, lähinnä treidimielessä, mutta olisi kiva tietää pitääkö treidinä säkkiä sontaa vai onko tuossa oikeasti jotain? :grinning_face_with_smiling_eyes:

No perkele :japanese_goblin:ostaa pitäis… mutta tuo hinta karkas alotuksessa :angry: :angry:…kaikkee säätöö menossa :crazy_face: :grin:. Tuliko riittävän selvästi asia ilmaistua @Badwithmoney :grin:

5 tykkäystä

“Kuulin vähän juttua” että energia-oraakkelit väijyvät ostopaikkaa lapun pompattua avauksessa…

Myy siis vaan, äkkiä, niin pääsee ostoksille (ei myyntisuositus, korkeintaan myyntipyyntö) :wink:

1 tykkäys

Sen mitä itse tutkinut, niin olen bullish ainakin toistaiseksi. Omistan tätä hintaan 11.40usd. Lievää hypeä alkaa tämän ympärille myös tulla tuolla missä seuraan. Kunhan saadaan DA niin tietää miten pitkään tätä pidän. Voi olla mergerin ylikin. :man_shrugging:

3 tykkäystä

Minä hyppäsin mukaan jo kohtuu kokoisella positiolla 12,48$ kun tuli alas 13:sta :grinning_face_with_smiling_eyes: No katsotaan mihin tämä sitten vie. Ei ole muita SPAC:eja nyt salkussa.

Mulla oli aikaisemmin sääntönä, että pre-merger spac:eja ei oteta salkkuun yli 11$, mutta ajat on niin erikoiset, että täytyi muuttaa tätä strategiaa. Stoppari vaan tiukalla.

3 tykkäystä

Itelläkin spacien määrä taas kasvanu, apxt, nga ja lähdin mukaan myös tuohon thcb. Jos tällä kolmikolla katseltaisiin tällä erää tilannetta

2 tykkäystä

Tää on aika timanttinen sääntö :+1: VGAC alkaa olemaan hilkulla että hiipisi salkkuun 11 paikkeilla.

2 tykkäystä

TRNE merger vote huomenna, tikkerin vaihtoon päivä-pari, ja välittäjästä riippuen pidempään…

Juu jos pitää mergen yli niin kannattaa valita välittäjä, jonka kanssa nuo onnistuu myynti saman päivän aikana. Itse en pidä, jos en ole oikeasti longina mukana, koska saattaa mennä 2-3 päivää että saavat tickerin vaihdoksen jälkeen osakkeet kaupankäyntiin.

2 tykkäystä

Tais mennä Canoo mönkään, kun SPAQ-hengessä ajattelin lisätä vasta päivä-pari ennen mergeä :smiley: Noh, jos se vielä dippais tuosta 11 - 12 pintaan…

1 tykkäys

http://www.microvast.com/cgi-sys/suspendedpage.cgi
sivut nurin hmm. Voisikohan olla päivitystä tulossa tai sitten vaan ruuhkautunu

1 tykkäys
1 tykkäys

Nyt alkais olee siellä päin hinta missä oltiin alotuksessa.

E: Lisäsin vielä pienen satsin, katsotaan mitä huominen tuo tullessaan.

1 tykkäys

Olen koittanu tähän nyt perehtyä tähän spaccihommaan. Kerroppas kun sulla on tuommonen 11 dollarin raja että kun tuolla nordnetissä löytyy alle 10 dollarin näin pikaisella penkomisella niin eikö semmonen ois periaatteessa melko riskitön? vai mistä sulla on tullu tuo 11 dollaria

Edit: ja nyt tajusin että oisin voinu tän laittaa jonnekki kysy ja vastaa palstalle, mutta menköön nyt tämän kerran. antakaa anteeksi

1 tykkäys

Teoreettinen downside on ennen mergeä on redemption hinnan tuntumassa (yleensä 10 - 10.30$), joten jos ottaa suht. tuntuvan kokoisen position kohteeseen joka treidaa alta 11$, niin voi hieman laskea kuinka paljon ottaisi takkiin jos lähdettäisiin rommailemaan.

2 tykkäystä

Et kuitenkaan osta aina alle kympillä? Ymmärtääkseni siis jos merge ei onnistu niin tuon kymmenen dollaria saa aina takas. Eli tätä arbitraasimahdollisuutta tässä mietin. Toki varmaan melko shaissea nuo jotka ei millään nouse, mutta toki riskitön tuotto nousumahdollisuudella lähes riskittömästi kuulostaa jotenki niin hyvältä että en voi olla täysin ymmärtänyt tätä.

Riskit on kuitenkin sen verran korkeat, että pienet arbitraasituotot ei näissä itseäni houkuttele. En tiedä kuinka helppoa rahoja olisi oikeasti lähteä hakemaan osakkeita vastaan, joten todennäköisempää saattaa olla että myyt myös alle redemption hinnan jos SPAC hajoaa.

Alle kympin en muista ostaneeni kertaakaan, mutta muutamaa joilla LOI, mutta markkina rommaa alta, olen saanut lähempää kymppiä.

2 tykkäystä

Hyvä myös muistaa, että julkaisuun saattaa mennä sen pari vuotta ennen merger -julkaisua. Ns. Opportunity cost sitoutuneesta pääomasta juoksee koko ajan.

Välittäjästä myös kiinni, miten redemption -oikeudet toteutuu, jos haluaa käyttää lunastusoikeuksia. Siinä tuo @Badwithmoney mainitsema myynti on validi pointti

Olennaista on kohdeyritys, -toimiala ja erityisesti SPAC sponsorit. Hyvä muistaa myös, että muut kuin US-markkinan SPACit ei välttämättä saa huomiota, vaikka kohde olisikin hyvä.

Edit: on tullut tuota ~10$ hintaan ostoa tullut muutama kokeiltua. Yksi erittäin hyvä, jonka myin suoraan julkaisuun. Pari mennyt vähän sinnepäin ja yksi odottamassa salkussa. Tuota ensimmäistä lukuunottamatta olisi ehtinyt mukaan myöhemminkin.

4 tykkäystä