SSH Communications Security sijoituskohteena

Oy Suomi Ab:ssä hommaa riittää

2 tykkäystä
1 tykkäys

Tietoturvayhtiö SSH Communications Securityn yhtiökokous on valinnut hallituksen uudeksi jäseneksi Tuomo Louhivuoren.

Muut jäsenet ovat Henri Österlund, Kai Tavakka, Christian Fredrikson, Catharina Candolin. Österlund valittiin puheenjohtajaksi.

Yhtiökokous valtuutti hallituksen päättämään yhteensä enintään neljän miljoonan osakkeen osakeannista.

Myös omien osakkeiden hankinnasta päätettiin yhtiökokouksessa. Yhtiökokous esitti valtuutusta antaa hallituksen päättää yhtiön vapaaseen omaan pääomaan kuuluvilla varoilla enintään kahden miljoonan yhtiön oman osakkeen hankkimisesta. Määrä vastaa noin 4,9 prosenttia yhtiön kaikista osakkeista.

Valtuutukset ovat voimassa seuraavaksi pidettävään varsinaiseen yhtiökokoukseen saakka, kuitenkin enintään 30. kesäkuuta 2025 asti.

Outo ilmoitus SSH:lta kun ilmoittavat Juha Mikkosen kuolinpesän omistusosuuden laskeneen alle 5 pinnan (sama lukema mikä ollut jo pitkään omistajalistauksessa) mutta onkin sitten ollut rekkarissa piilossa toinen mokoma (rekkariomistus siis siirtynyt perintönä pojille), minulle siis täysin uutta tietoa tämä piilo-omistus…Timo ja Accendo olivat tiedossa mutta siellä tosiaan oli about 2M minulle aiemmin epäselvää lappua.

https://view.news.eu.nasdaq.com/view?id=b2b905d55f2bd64a8c40b78b2bd0d2934&lang=fi&src=listed

5 tykkäystä

SSH Communications: Interim CEO Rami Raulas presents at Redeye Profitable Microcap Growth Companies Event 2024 – 27 March

https://www.redeye.se/video/event-presentation/891576/ssh-communications-cfo-michael-kommonenpresents-at-the-redeye-profitable-microcap-growth-companies-event-march-29-2023

1 tykkäys

SSH omistajalista 31.3.2024. Näyttää varsin lupaavalta koska paljon lisääjiä.
Suurin lisääjä Helsinkiläinen LagoKapital Oy +26741 osaketta.

2 tykkäystä

Eikös Lago Capital ole lähinnä tunnettu markkinatakaajana?

En tosin tiedä onko SSH:lla sopimusta markkinatakauksesta.

Mikäli on - nuo osakkeet ovat kiertoon.

En näe kovin positiivisena mikäli markkinatakaaja on suurin omistuksen kasvattaja, olkoonkin että kyse ei ole kun muutamasta kymppitonnista.

Toisessa kupissa nimittäin painaa se, että jos markkinatakaaja joutuu ostamaan, se kertoo, että ostopaine on hyvin vähäinen.

1 tykkäys

"Omien osakkeiden hankkimista koskevan valtuutuksen nojalla voidaan hankkia yhtiön vapaaseen omaan pääomaan kuuluvilla varoilla enintään 2.000.000 yhtiön omaa osaketta. Omia osakkeita voidaan hankkia myös muutoin kuin osakkeenomistajien omistamien osakkeiden suhteessa (suunnattu hankkiminen).

Osakkeiden hankintahinta on enintään hankintahetkellä yhtiön osakkeesta julkisessa kaupankäynnissä maksettava korkein hinta.

Hallitus esittää omien osakkeiden hankkimista koskevaa valtuutusta käytettävän muun muassa yhtiön pääomarakenteen kehittämiseksi, yrityskauppojen ja muiden järjestelyiden rahoittamiseksi ja toteuttamiseksi, yhtiön osakepohjaisten kannustinjärjestelmien toteuttamiseksi tai muutoin yhtiöllä pidettäviksi, edelleen luovutettaviksi tai mitätöitäviksi. Osakkeiden hankinta alentaa yhtiön jakokelpoista vapaata omaa pääomaa.

Päätöksiä omien osakkeiden hankkimisesta ei saa tehdä siten, että yhtiöllä tai sen tytäryhteisöillä hallussaan tai panttina olevien omien osakkeiden yhteenlaskettu määrä ylittää yhden kymmenesosan kaikista osakkeista. Hallitus päättää kaikista muista osakkeiden hankkimiseen liittyvistä seikoista."
Yhtiöllä on näköjään tarkoitus saada kaupankäyntiin vauhtia.

Minulle on tullut tutuksi arbin metsästäjänä kaksoislistatuissa (Esim. Nextstim kun oli vielä listattuna Tukholmassa niin pelasi näiden kahden välillä) mutta on ilmeisesti ollut, kuten mainitsit, markkinatakaajan roolissa tunnetumpi?
Mikäli toimisi markkinatakaajana, pitäisi tulla pörssi-ilmoitus markkinatakauksen aloituksesta.

1 tykkäys

Myös osakeantien takaajana ollut useammassa tapauksessa.

1 tykkäys

Tää sama valtuutus löytyy jokaisen yrityksen jokaisesta yhtiökokouksesta.

2 tykkäystä

Ok, kiitos - vahvistit ettei markkinatakaussopimusta ole käytössä.

Eipä sovi arbitraasiinkaan tai osakeantitakaukseen.

Niin tai näin - mistään sitoutuneesta osakkeenomistajasta ei ole kyse ja pikkurahojahan nuo. Jotain pientä näkemystä kait kyseessä kun mikään em.vaihtoehdoista ei istu tässä tapauksessa.

2 tykkäystä

Lago palvellut myös shorttaajia lainaamalla näille osakkeita, mutta tästäkään tuskin kyse kun noin pienistä määristä kyse. Ei sillä etteikö SSH voisi jotakin houkutella short-kohteena kun arvostus on korkea eikä kasvu oikein lähde vaikka värinä on välillä hyvinkin kovaa.

2 tykkäystä

Semmosta olen ihmetellyt viime aikoina liittyen suurimpiin omistajiin ja siihen liittyen oma harhaluuloni Timo Syrjälän omistuksesta kun minulta on aikanaan mennyt ohi (tai olen unohtanut) tuo Juha Mikkosen tuplasti isompi omistus kuin olin laskenut ja se aiheutti sitten vajeen Syrjälän omistuksessa: Syrjälä liputti 21.6.2016 (via Acme) omistusosuuden ylittäneen 5%:n liputusrajan mutta ei ole liputtanut omistusosuuden putoamisesta alle 5%:n ja sitä jäin ihmettelemään eikä KL:n puolella asia ketään kiinnostanut eikä varmaan täälläkään mutta minua nyt vaan sattuu ihmetyttämään.
Syrjälä omistaa omalla nimellään reilut 300K ja rekkarissa on vapaana 1,2M lappua kun vähentää Accendon ja Mikkosen poikien omistukset eli jää reilusti alle vaadittavan 2 040 652:n. Ei kait nuita muualla voi olla enää piilossa, päättelen?

Pitäisikö sitten laittaa viestiä Ramille asiasta…eihän tuo iso rike ole mutta kyllä nuo liputukset pitää hoitaa kuntoon…Syrjälän yhteystietoja minulla ei ole.

SSH Communications Security uudistaa organisaatiotaan tehokkuuden ja kasvun vauhdittamiseksi

https://www.ssh.com/investors/exchange-releases-fi/single?slug=ssh-communications-security-uudistaa-organisaatiotaan-tehokkuuden-ja-kasvun-vauhdittamiseksi

3 tykkäystä

Olipa informatiivinen ja lupauksia herättävä summaus alkuvuodesta ja jatkostakin Raulakselta. Organisaatiomuutos vaikuttaa loogiselta ja myös asiakkaalle merkittävää lisäarvoa luovalta ratkaisulta. Saapa nähdä nimetäänkö Raulas pysyväksi toimariksi. Muutaman haastattelun perusteella vaikuttaisi hyvinkin potentiaaliselta vaihtoehdolta.

SSH Communications Security: Interview with Interim CEO Rami Raulas (Vaatii ilmaisen rekisteröinnin/kirjautumisen)

1 tykkäys