Stock Screenerit

Mikäs on tällä hetkellä paras stock screeneri tällaisen bullero-käyttöön?

Bloomberg lienee ammattilaiskäyttöön kovin tietysti, mutta ilmainen/halpa työkalu harrastelijalle?

Törmäsin tällaiseen listaan, onko kokemuksia? Minua kiinnostaa tietysti mahdollisimman globaalisti kattava data…

Stock Rover - Winner Best for Value Investors Seeking Simply the Best Screening, Scoring & Ratings System with 10+ Years of Historical Data
TradingView – Best Global Screener for Stocks, ETF’s, Forex & Cryptocurrency
MetaStock – Best for International Investors – Powerful Stock Screening, Real-Time News & Backtesting
TC2000 – Great Fundamental & Technical Analysis Scanning for U.S. & Canada Investors
Screener-co – Recommended for U.S. & International Value Investors Needing A Large Dataset
4 tykkäystä

Infront Web Traderissa on ihan jees screeneri USA:n ja pohjoismaiden markkinoille.

Minä olen pohtinut valuesignals.com asiakkaaksi ryhtymistä (Quant investing on toinen vastaava, mutta hieman kalliimpi.). O’Shaugnessyn komposiittien hyödyntäminen kiinnostaa ja ylipäätään kvantitatiivinen sijoittaminen. Voisi sopia laiskalla sijoittajalle, joka kuitenkin haluaa pyrkiä ylituottoon ja ei siten halua indeksisijoittajaksi.

Tuo on tietysti suht kallis, mutta oman salkun koolla vuotuinen kulu jäisi erikoistuneempien indeksirahastojen tasolle. Uskon, että kunnon screenerillä saisi parempaa tuottoa osakepoiminnasta kuin ilman sellaista, mutta indeksirahastojen verotehokkuus puoltaisi niitä tai pitkä jänteisiä sijoituksia laatuyhtiöihin, jos uskoo osaavansa löytää sellaisia. Laatuyhtiöiden haittapuoli on se, että kaikki etsivät niitä, joten kysyntä nostaa arvostustasot koviksi. Niiden hinnat eivät putoa mahdottomasti edes tälläisessä kriisissä.

@IRRational
Mikä työkalu mahtaa olla kyseessä tässä?

Refinitivin terminaali.

1 tykkäys

Hei!

Herättelen screeneri-keskustelua henkiin. Olen vertaillut yhtä sun toista screeneriä mutten ole löytänyt vielä yhtään joka täyttäisi vaatimukseni:

  • Tukee filtteröintiä sektorin ja teollisuudenalan perusteella
  • Tukee filtteröintiä yrityksen rekisteröintimaan mukaan ja sisältää yritykset Yhdysvalloissa ja Euroopassa.
  • Tukee filtteröintiä pörssin mukaan ja sisältää Yhdysvaltalaiset ja Eurooppalaiset pörssit.
  • Pystyy järjestämään osakkeet indikaattoreiden kuten PEG, CAPE, EBIT / Interest Expense, … mukaan. Moni screeneri osaa filtteröidä osakkeita mutta itseäni nimenomaan kiinnostaa osakkeiden järjestäminen. Filtteröinti saattaa piilottaa mielenkiintoisia sijoituskohteita juuri filttereiden ulkopuolella.
  • Mahdollisuus rakentaa omia mittareita atomisista talousluvuista (esimerkkinä: TradingView ei näytä tarjoavan EBIT / Interest Expense mittaria. Näissä tapauksissa olisi hyödyllistä jos voisin itse määrittää mittarin jonka suhteen osakkeet järjestetään. Eli ottaa EBIT:n ja Interest Expensen, jakaa ne toisillaan ja järjestää suurimmasta pienimpään)

Ei haittaa jos screeneri maksaa, mutta hinnan pitäisi olla vielä harrastelijasijoittajalle järkevä. Tämän lisäksi mielellään tukee maksutonta trialia jotta pääsee kokeilemaan käytännössä ennenkuin tekee ostopäätöksen.

Börsdata on pitkälti tuohon kelpaava. Omia mittareita ei suoraan saa luotua, mutta voit exportata exceliin ja luoda siellä omat säännöt/mittarit.

Kiitos @Sfinski!

Näyttää lupaavalta. Jotain käpyjä tuossakin on. Jatkan tutkailua mutta näyttää siltä että filtteröinti teollisuudenalan tai sektorin mukaan bugaa. Sen lisäksi en onnistunut ainakaan vielä löytämään EBIT / Interest Expenseä mutta ehkä ratkaisu on juurikin tuo mitä ehdotit eli että exportoidaan tiedot exceliin ja sitten lisätään tarvittavia mittareita käsin.