Suomalaisten pörssiyhtiöiden tunnusluvut

Harrastuksen vuoksi haluaisin pyörittää vähäsen suomalaisten pörssiyhtiöiden tuloksia ja taseita n. 3 viimeisen vuoden ajalta. Olen jo jonkun aikaa etsinyt mistä saisin kyseisen datan suht. edullisesti, mutta enpä ole vielä onnistunut löytämään. Olisiko ideoita?

1 tykkäys

[url]http://www.nasdaqomxnordic.com/osakkeet[/url]

Tuolta löytyy Morningstarin raportit, jotka sisältävät valtavat määrät nippelitietoa yrityksistä. Klikkaa PDF:ää yhtiön nimen vierestä. Paras ja tarkin tieto löytyy kuitenkin aina yhtiön vuosikertomuksesta. Monet yhtiöt julkaisevat vuosikertomuksissaan 5 tai 10 vuoden katsaukset kehityksestä. Niitä kannattaa seurata myös.

1 tykkäys

Jos haluut katsoa eteenpäin, niin osakevertailsuta voi ladata Exceliin (paina “Lataa Excelinä”-nappia) tän vuoden ja ens vuoden ennusteet kaikista niistä noin 110 yhtiöstä mitä Inderes seuraa Helsingin pörssistä: Inderes osakevertailu | Inderes: Osakeanalyysit, mallisalkku, osakevertailu & aamukatsaus

Pitää varmaan koodata toi exportti myös 3 vuotta taasepäin toteutuneille datalle ku sitä kerran kysellään… TODO… Se data kyl löytyy meiltä esim yhtiösivuilla näytetään se tossa taulukossa 2015 asti. Revenion yhtiösivu nyt esimerkkinä: Revenio Group | Inderes: Osakeanalyysit, mallisalkku, osakevertailu & aamukatsaus

1 tykkäys

Piti tätä jossain vaiheessa kysyäkin, mutta unohdin. Olisi tosi hyvä lisä. :slightly_smiling_face:

2 tykkäystä

Kai sitä vois ens viikolla sit tehä :smiley: ellei tuu jotain yllättäviä akuutticasejä tai joku analyytikko häiritsee mua >.>

7 tykkäystä

Tää ois kiva. Pääsee itse Excelis pyörittelee. Kiitos!!

1 tykkäys

Tulee ens viikon tiistaina toi datan exportti liveksi. :slight_smile:

3 tykkäystä

@Lampen @Ostolohi Sain tän nyt jo aika pitkälle. Mut mietin mitä kaikkia tunnuslukuja te haluutte? Vai puuttuuko joku merkittävä? Tää siis päivittyy aina automaattisesti ja sen voi itse ladata osakevertailusta aina kun tarvii :smiley:

3 tykkäystä

Kyllä tossa aika hyvin kaikki on, jos joku vielä nii EV/EBIT olis jees. :slightly_smiling_face: Tai oikeestaan ite käytän EBIT/EV muodos (prosentteina) mut se on helppo kääntää manuaalisesti itekin nii ei väliä kummin päin.

1 tykkäys

Mä lisäsin vielä P/B ja vielä EV/S ois kiva

Nyt on sitä dataa! Lisäsin sinnne P/B, EV/S, EV/EBIT, ROI, ROE. Ens maanantaina voisin laittaa jo tuotantoon. :slight_smile:

10 tykkäystä

Mahtavaa Yu! Tällaista ominaisuutta olen kaivannut jo pitkään, mutta istunut itse käsieni päällä. :smiley:

3 tykkäystä

Nice! Korjasin vielä pikkusen bugin osinkojakosuhteen kanssa… Nyt alkaa homma kasassa ^__^!

1 tykkäys

Mä ajattelin, että täällä puhutaan suomalaisyhtiöiden dataosaamisesta, joka on mielenkiintoinen aihe. Toisaalta on tämäkin hyvä palvelu!

3 tykkäystä

Muokkasin otsikkoa, niin ei tuu hämäännystä :slight_smile:

3 tykkäystä

Ens viikon maanantaista lähtien tää päivittyvä Exceli on ladattavissa osakevertailusivulta. Voi valita haluuko ennusteet vai historian.

5 tykkäystä

Pitää antaa positiivista palautetta kun siihen on aihetta. Aika harvalta yritykseltä saa näin hyvää ja toiveiden mukaista “ylimäärästä” palvelua, varsinkaan näin lyhyillä vasteajoilla. Tosi hyvää duunia tän(kin) kanssa, kiitos. :slightly_smiling_face:

3 tykkäystä

Kannattaa siis toivoa, ettei Inderesillä mee jatkossa liian hyvin. Kaikkiahan tietää miten palvelun käy, kun kasvetaan paljon :smiley:

3 tykkäystä

No, jos on kyyninen asenne kaikkea kohtaan, niin voihan sen noinkin nähdä. Mikään universaali totuushan toi palvelun heikkeneminen kasvettaessa ei luonnollisestikaan ole, ja Inderes toimii aika niche-markkinassa, jolla kasvupotentiaali nykymuotoisella liiketoiminnalla on aika rajallinen.

2 tykkäystä

Aivan käsittämättömän kovaa palvelua! Iso kiitos! :+1: Tietää mitä tekee ens viikolla töiden jälkeen!

2 tykkäystä