Suomen Hoivatilat sijoituskohteena

Eikös Inderesin enneuste ole 12 kk:n päähän? Lähinnä ajattelen, että jos 12 kk:n päästä on arvostus 16 euroa, niin mikä se on viiden/kymmenenen vuoden päästä? Sillä perusteellahan ostaja tekee tarjouksensa?

Eihän tuo 16 euron tarjous ole kovin korkea pitkällä tähtäimellä ajateltuna, jos Hoivatilat jatkaa toimintaansa nykyisellä tasolla, koska se tarkoittaa hyvää kasvua myös jatkoon. Joten preemio ei ole korkea, toki näitä arvostuksia voi laskea monella tavalla. NAViin verrattuna toki on, mutta Hoivatiloja ei kannata arvostaa liikaa sitä kautta, koska kasvupotentiaali on niin hyvä ja näytöt sen hyödyntämisestä kovat. Todennäköisesti 16 euroon on silti tyytyminen.

3 tykkäystä

Hoivatilojen siirtyminen Aefidican omistukseen on käytännössä varmaa. Haluaisin pysyä Hoivatilojen omistajana Aefidican kautta. Osaako Inderes sanoa miten Belgia kohtelee osinkojen lähdeveroa? Ei huvittaisi alkaa kikkailemaan ja hakemaan omaansa takaisin Belgian verottajan kautta…

2 tykkäystä

Juu, kuten Jesse hyvin tuossa yllä summasi, niin nyt näyttää vahvasti siltä, että yli 16 eeron ei päästä eikä kilpailevia tarjouksia ole näköpiirissä. Kuten setä tässä ketjussa jkv. aiemmin opetti, niin markkina kertoo mihin ollaan päätymässä: aiemmin markkina piti 14.75 eeroa liian alhaisena ja kurssi pysyi sitkeästi yläpuolella (eikä siis kannattanut myydä). Nyt kurssi on liimattuna 16.00 eeroon eli markkina ei usko enää hinnan nousevan.

Masse-setä, FA, eikun Hoivat myyntiin ja masset kirstun pohjalle odottamaan uusia seikkailuja :muscle: :dollar: :dollar: :dollar: :muscle:

3 tykkäystä

Ah niin tykkään kun on mahdollisuus ottaa voitot 2020 vuodelle!

3 tykkäystä

Masse-setä kotiutti Hoiva-voitot jo nyt, kun joku perhana on mennyt armon vuonna 2019 tekemään sedän Lehto-lapuilla ja vähän muillakin sen verran tappioita, että oli pakko saada vastapainoon hyvät voitot. Nyt homma in balance! :ok_hand:

Masse-setä, FA, suntioko on sedän lappuja miinuksella myyskennellyt??

5 tykkäystä

Nyt on siis LUPA myydä, jos tarve verottajaa muistaa tänä vuonna. :+1:

1 tykkäys

Juuri näin! :slight_smile:

Masse-setä, FA, masselaisten sääntöjen noudattaminen on vaurastumisen alku :wink:

Pakko ite holdata ensi vuoden puolelle

Verokeinottelija! :stuck_out_tongue:

1 tykkäys

Minun kohdalla tarkoittaa, että verottaja on jo saanut verottaa voittoja!

Oliko tähän kellään näkemystä/kokemusta?

Sellainen kysymys tullut mieleen, että jos ostotarjous on hyväksytty niin milloin voi odottaa osakkeiden katoavan salkusta. Tai voiko tähän vaikuttaa itse? Voisin ottaa tämän vuoden verotukseen vielä kyseiset tuotot.

Kaipa ne pitää myydä laitaan jos haluaa tämän vuoden verotukseen, en tiedä aiheuttaako se jotain rajoitteita että on jo tarjouksen hyväksynyt tosin. Oisko rahat tullut tammikuun 1-2 viikolla, jos ei lisää käänteitä enään tuu.

2 tykkäystä

Eiköhän tuo 16,00€ riitä tältä erää itselle.
Katsotaan myöhemmin jos täytyy palata asiaan. Toki enemmistöosakkaan alla voi olla nihkeetä…

Itsekin hyväksyin tarjouksen. Ihan hyvä että voitot menee ens vuoden verotukseen

Onkos teille tullut hyviä ideoita, minne sijoittaa Hoivatiloista vapautuvat rahat? Mulla on vaikeuksia löytää mitään järkevän hintaista ja fiksua kohdetta. Titanium voisi olla muuten, mutta omistan jo sitä kohtuu painolla. Toki muutkin kuin hoiva bisnes käy, vinkatkaa jos mielessä hyviä vaihtoehtoja :slight_smile:

3 tykkäystä

Täällä olen jo kuukauden tapellut saman ongelman kanssa. Ehkä tällä hetkellä mielenkiintoisin minulle olisi Talenom. Kova kasvaja mutta silti suht alhainen P/E (verrattuna näihin revenioihin ja Qt)

4 tykkäystä

Talenom jo salkussa, yhtiöllä on kyllä hyvä tarina, minkä itsekin ostin puolisen vuotta sitten :ok_hand:

1 tykkäys

Suosittelen tutustumaan Attendoon. :wink: Osakkeeseen on hoivakriisin jäljiltä ladattu paljon pahaa, vaikka alan kasvua tukee väestön ikääntyminen ym. yleisestä taloustilanteesta riippumattomat tekijät.

2 tykkäystä