Suuri IPO / kaupankäynnin ketju: tekniset kysymykset

Koska tuolla yhtiöketjussa taas kyseltiin, missä Inderes tarjoaa merkitsemiset kun IPO alkaa, niin tässäpä linkki myös tänne. Nyt ehtii vielä vajaat 10 minuuttia hakata F5-näppäintä.

https://group.inderes.fi/fi/merkitse

5 tykkäystä

TraderOnessa klikkaa oikealta ylhäältä tota henkilön kuvaa → Oikeudet ja rajoitukset.
TraderGossa oikealta ylhäältä noi kolme viivaa → Oikeudet ja rajoitukset.

OP merkintä ei näytä toimivan


onko muilla samaa ongelmaa op:n kanssa?

1 tykkäys

Mulla ei ainakaan OP toimi eikä Nordea.

Nordean kautta merkkaus onnistui äsken

Kauniisti kirjautui sisään OP:lla. Kannattaa varmaan odotella hetki, jos tuolla on vaan jotain ruuhkaa heti aamusta. Tämä Inderesin anti voidaan kuitenkin keskeyttää aikaisintaan huomenna.

Kahdeksan viestiä taaksepäin jos jaksat selata

5 tykkäystä

Hey c’moon. Oli postattu peräti pari viestiä ylempää.

4 tykkäystä

Tulee vain teksti:
”Suomalaisiln sijoituksiisi ei sovelleta oikeuksia tai rajoituksia.”

Olen kännykällä, kenties täytyy mennä läppärillä?

Joo, aikansa kun koitti niin suostuihan se viimein menemään sinne.

Tää tarkottaa että sulla ei oo suomalaisia osakkeita tai Mandatumin päässä ongelma. Mulla on käynyt aikaisemmin sama, pistä tukeen viestiä niin kertovat sen tilinumeron. Ei ole väliä millä laitteella menet, se sama ilmotus tulee kaikilla laitteilla.

Ei oo ainakaan pelkoa ylimerkitsemisestä kun näin hankalaksi tehty. Se ja tietty se aivopieru ettei OST:lle saa ostettua. Ei minulla ole sijoitettavaa pääomaa OST:n ulkopuolella, eikä sieltä kannata nostella penniäkään jotain antia varten.

2 tykkäystä

Tuo Evlin kautta tehtävä merkintä, kun täyttää tiedot, ja hyväksyy määrän millä merkitsee,

Tulee ”valitse pankkisi jotta Nordea voi käynnistää maksutoimeksiannon puolestasi”

Eikai mun käyttötililtä nyt oteta katevarausta. Rahaa on kyllä Nordnetin AOT tilillä mutta tässä kuussa täytyisi saada voitakin leivän päälle :slight_smile:

Onneksi osakkeilla käydään kauppaa pörssissä, niin saat lapioitua haluamasi määrän tavaraa OST:lle.

17 tykkäystä

Miten saat 30merkkisen aot:n numern Nordeasta?

Merkintä tulee maksaa merkinnän yhteydessä. Maksun voi suorittaa vain “peruspankeista”, ei Nordnetin AOT:lta. (sieltä ei voi siirtää rahaa kuin omalle vastatililleen).

2 tykkäystä

“-Nordean palveluissa ilmoitetaan arvo-osuustilinumero 14 tai 15 merkkiä pitkänä.
-Muuntaaksesi numeron viralliseen muotoon, sinun tulee ensin muodostaa numerosta 19 merkkiä pitkä lisäämällä tarvittava määrä nollia lukujen 02 2000 jälkeen.
-Tämän jälkeen arvo-osuustilinumeron eteen lisätään arvopaperikeskuksen tunnus APKE ja 12 nollaa, jotta siitä muodostuu 35 merkkiä pitkä.
-Esimerkki arvo-osuustilinumeron muutoksesta: * Vanha Nordean arvo-osuustilinumero: 02 2000 (00000) 97200616 > uusi numero: APKE 000000000000 02 2000 00000 97200616 (eli alkuun kirjaimet APKE ja 12 nollaa ja sen jälkeen ao-tilinnumero 02 2000…)”
Siitä laskemaan ja muodostamaan oikea koodi :slight_smile:

10 tykkäystä

Inderes IPO bugi:

Toivottavasti tämä merkintäpalvelussa oleva bugi ei vaikuta merkintään negatiivisesti. Nimi tunnistuu palvelussa automaattisesti (ainakin mobiilivarmenne) ja nimi kirjautuu palvelussa kokonaan sukunimikenttään seuraavasti:

Merkitsijän tiedot:
Sukunimi: xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx
Etunimi:

Toivottavasti ongelma huomioidaan ja merkinnät hyväksytääntästä palvelubugista huolimatta. Nimikenttiä ei voinut muokata käsin.

14 tykkäystä

Ei hätää, näin se oli myös Netumin kanssa :slight_smile:

6 tykkäystä

Netumissa oli sama. Evlin päässä siis ongelma eikä haitannut ainakaan sillä kertaa.

4 tykkäystä