Tammiralli ja muut kalenterianomaliat

Onko @rahpak tiettyjä kohteita jo kiikarissa?

Toki joitakin. Lähinnä Neste, Marimekko, Noho, Kemira, Eezy, Vincit ja Siili. Kamuxia ja Relaisia jätin aro-osuustilille.

3 tykkäystä

Vincitissä oli eilen jäävuoritoimeksianto blokkaamassa kurssinousun yli 5 euron. Veikkaan, ettei sitä ole enää torstaina ja kurssi käy lähentelemässä 5,50e tasoa.

3 tykkäystä

Juu, ostakaahan nyt heti vuodenvaihteen jälkeen niin maar perskuleesti niin saadaan kurssit kunnon nousuun. Joku ne teille sieltä nousseen kurssin huipulta sitten myy …

Masse-setä, FA, setä ja joku vähän tunnetumpi pokeristi ajattelee näistä jutuista ihan samna lailla :slight_smile:

4 tykkäystä

Tuota 15min aikaa kutsutaan huutokaupaksi. Pörssi etsii silloin hinnan, jolla suurin määrä toimeksiantoja saadaan toteutettua (kunnioittaen tietysti osto- ja myyntitoimeksiannoissa olevia hintoja). Kaikki toteutettavat kaupat toteutuvat tuohon yhteen hintaan.

Olen itse suosinut ostoja/myyntejä huonon likviditeetin osakkeissa nimenomaan avauksesta, koska silloin myös vastapuolella on aika paljon porukkaa. Löytyy likviditeettiä, spreadi yleensä kohtuullinen ja ajattelen, että hintakin on tälläisessä huutokaupassa oikeampi, koska osanottajia on enemmän vs. Päivän aikana tapahtuva kaupankäynti.

Sitten jos olen vaikka valmis maksamaan osakkeesta yli nykyisen kurssin (kurssi vaikka käynyt siellä parin päivän sisään, kiire, hinta jostain syystä niiannut avauksessa ilman syytä jne…) niin voin laittaa hinnan toimeksiantoon vähän ylemmäs jotta varmasti saan laput, mutta parhaassa tapauksessa saatan kuitenkin saada osakkeet edullisemmin jos myyjiä riittää ja he painavat hinnan alas.

Tämä tapa ei sinänsä eroa limit toimeksiannosta mitenkään muuten kuin että likviditeetti avauksessa on parempi niin saa sitten usein paremman hinnan.

4 tykkäystä

Nyt kun Trump tekee kiinan jäärien kanssa kauppasopimuksen, niin onko kinkyt vaatineet Huawein pääsyä jenkkilään?

Tammiralli mutta Nokia jälkeen kontraa ?

1 tykkäys

Enpä usko, että Huawei pääsee enää jenkkeihin vaikka mikä kauppasopimus tulisi. Ei tuo ole pelkästään kauppasodan pelinappula, ja jenkit arvostavat sen verran enemmän turvallisuusasioita kuin eurooppalaiset.

1 tykkäys

No niin. Päästään pokeri-miehen kanssa vähitellen myyntihommiin :wink: Pienet yhtiöt nousu-uralla, kuten monet niin ennustivatkin.

Masse-setä, FA, pikavoitot tästä sijoitusviihteestä on ihan ok näin vuoden aluksi :black_joker: :black_joker: :black_joker:

3 tykkäystä

Julistan tammirallin alkaneeksi, ainakin oma salkku vihertää kivasti :money_mouth_face:

2 tykkäystä

Ihan hullua menoa. Joulukuun alussa oli jo epäuskottavan hyvä vuosi, sitten joulukuu oli yhtä rallia ylöspäin ja nyt tämä. Käsien päällä istuminen vaikeutuu päivä päivältä.

2 tykkäystä

Muistakaa myös se, että lähes heti tammirallin jälkeen alkaa osinkokiima. Vielä ehtii mukaan.

9 tykkäystä

ja 15.1.2020 allekirjoitetaan ensimmäisen vaiheen kauppasopimus USA:n ja Kiinan välillä. Yeah!

3 tykkäystä

Talvi on ollut niin vähäluminen, että itse odotan mäenlaskukelien alkavan lähiaikoina.

5 tykkäystä

Melkoista menoa. Tarkoitus oli kyllä vaan seurata sivusta, mutta katsotaan nyt. Robit on ollut salkussa neljä kauppapäivää ja nousut vähän vajaa 30% :grimacing:

7 tykkäystä

Taisi joidenkin Tammirallifantasiat saada kolauksen, ainakin kun seuraa Rapalaa ja Vincitiä. Kiire päästä lapuista eroon. Täytyy myöntää, että Rapalaa itsekin ostin hieman rallia ajatellen, mutta omalla hinnallani(2,58) uskallan kyllä pitää lapusta kiinni ja odottaa (toivottavasti) myönteisiä uutisia. Voihan toki olla järkevääkin myydä nyt, koska kurssikäyttäytymisestä ei kukaan tiedä etukäteen.

2 tykkäystä

Joo voihan se noinkin olla :upside_down_face:

Itsellänikin on vielä Rapalaa, mutta ison osan jo keventelin. Ihan vain siksi, kun mieleästäni Rapala ei ole enää niin hyvä sijoitus tällä hintaa kuin oli 2,60€
Vincitistä kyllä pidän kiinni.

1 tykkäys

Itse olen valmis lisäämään Vincitiä, mikäli laskettelee vielä reilusti. Rapala tarkkailussa siinä mielessä, että ATL on 2,55, ja ollaan hyvin lähellä sitä.

5 tykkäystä

Up up!
Nostetaan jälleen ajankohtaiseksi käynyt ketju.
Mitä osakkeita odotatte loppuvuoden 2020 salkunsiivoukseen tai veromyyntialennukseen?
Mitä osakkeita seuraatte ostomielessä mahdollista alkavaa joulupukki- tammirallia odottaen?

Vai onko nämä mielestäsi peruttu tulevalta vuodenvaihteelta?

1 tykkäys

Itse veikkaan että tullaan näkemään ennennäkemätön tammiralli. Loppukuusta sitä tulee vielä buustaamaan jenkkien uusi tukipaketti.

2 tykkäystä

Tänään taas jenkki-indeksit hakkaa uutta ATH lukemaa ja pörssi irtautuu enemmän ja enemmän reaalimaailmasta, eli jos tästä oikeasti saadaan aikaan vielä tätäkin Biden/rokote-rallia kovempi joulupukki- ja tammiralli, niin pitääkö alkaa valmistautumaan sen jälkeem kunnon rommiin vai jatketaanko vaan nousua ainiaan🤔

3 tykkäystä