Targetin Q3-tulos jäi odotuksista ja ohjeistusta laskettiin loppuvuodelle.
Liikevaihto kasvoi hieman, mutta vertailukelpoinen myynti pysyi lähes paikallaan ja lisäksi kannattavuus heikkeni korkeampien toimitus- ja työvoimakustannusten vuoksi. Digitaalinen myynti kasvoi vahvasti, erityisesti nopeiden toimitusten ansiosta, mutta kivijalkamyymälöiden myynti laski. Yhtiö raportoi kasvua kauneustuotteissa sekä ruoka- ja päivittäistavararyhmissä, mutta harkinnanvaraiset kategoriat kärsivät.
Toimari Brian Cornell korosti liikenteen ja digitaalisen myynnin kestävyyttä, mutta myöntää, että korkeat kustannukset ja “varovainen” kuluttajakäyttäytyminen painoivat tulosta. Yhtiö valmistautuu joulusesonkiin painottaen arvoa ja pitkän aikavälin tavoitteita.
https://x.com/CmgVenture/status/1859212717103427992