Tattooed Chef TTCF

Sehän se: Tattooed Chef Announces the Scheduled Launch of Its e-Commerce Site

1 tykkäys

Firmalla menee odotettua paremmin, mutta kurssista pyyhitty 7 usd mergerin jälkeen. Olen seurannut tätä TTCF Tattooed Chef Inc - Ordinary Shares - Class A — Stock Price and Discussion | Stocktwits ja tosiaan SPAQ:lle usein käy näin. Shorttihyökkäys Mergerin jälkeen. Tankkasin tänään 150kpl lisää. On melkein liian hyvää ollakseen totta että firma puskee posaria ulos mutta pörssikurssi romahtaa. Tällaisen kasvun yrityksiä ei luulisi saavan tällä valuaatiolla mutta minkäs teet ostetaan lisää :wink:

2 tykkäystä

Onko jotain dataa tähän että kyse shorttihyökkäyksestä eikä vain voittojen kotiuttamisesta?

Olihan tämän vuoden ennusteet jo tiedossa tuohon 10$ hintaan, jolla Itella / Tattooed Chef vei diilin läpi Forum Mergerin kanssa. Nyt näyttää että nämä ennusteet hieman ylitetään, mutta en silti osta +100% arvostusta.

1 tykkäys

En osaa sanoa saako jostain luotettavaa ajankohtaista dataa shorteista. Kaikki tiedot mitä löyty oli syyskuun lopusta millä ei tee mitään kun ennen mergeriä.
Esim. https://www.nasdaq.com/market-activity/stocks/ttcf/short-interest

Mitä tulee valuaatioon niin IPO:t tuntuu olevan jenkeissä näissä trendiosakkeissa niin että ekana pörssipäivänä vähintään tuplaa kurssinsa. Ei näitä vaan saa suomipoika sillä alustavalla kaverihinnalla.

Tämä puhdasta mutua mutta olen nähnyt miljoona presentaatiota kasvufirmoilta missä myynti mukamas kasvaa 100% vuodessa. Suurin osa on kusetusta alkuunsa, osa yrittäjistä vaan hönöjä. Harva toteuttaa. TTCF kuitenkin ylittämässä. Kun ostat SPAQ 10usd niin toivot että kohdeyritys on hyvä ja pitää sanansa. Hinta lukittu ajat sitten. TTCF H1 ja Q3 olivat erinomaiset mikä nosti FMCI kurssia. Mielestäni tälle nousulle on ollut selvät perusteet. Riskit pienentyneet kun firman lupaavat luvut olleet realistiset.

100% vuodessa kasvava firma ansaitsee valuaation mitä arvosijoittaja ei voisi hyväksyä. Mutta 500milj usd market cap, myynti viimeistään 2022 tuossa? Kannattavuus paranee myynnin kasvaessa ollen nyt jo selvästi voitollinen. Ei mikään turskapaja hurjasta kasvusta riippumatta.

Bonuksena johto/alkup yrittäjät omistavat 58% firmasta SEC filingsin mukaan. Vois sanoa että ovat samassa veneessä, eikä tarkoitus vedättää valuaatiota ylös. https://ir.tattooedchef.com/static-files/d5f9f78b-08f8-4db7-a4d4-ed265bb80ad6

1 tykkäys

Pidän firmasta, pidin myös treidistä 13 → 23, mutta tämän hetkinen valuaatio on mielestäni aivan liian yläkanttiin. Oli kyse kasvuyhtiöstä tai ei, niin kyse on loppupeleissä pakastetuista tai tuore ruuista. Tattooed Chef ei ratsasta samalla alaa mullistavalla tasolla kuin BYND, Just, tai Oatly. Kaksi jälkimmäistä ei toki pörssissä (vielä).

Firma tekee coren hyvin ja olen aikaisemmin jo kehunut markkinointia sekä hyvää kasvua. Investor presen sivulta 28. on hyvin havainnollistettu tätä alaa ja mediaani kertoimia. 2021 ennusteilla joiden voi viimeisten lukujen valossa mielestäni odottaa toteutuvan, oli Tattooed Chef arvostettu revenue multiple täysin alan mediaanin mukaan 2,2x vs 2,2x. Ja adjusted EBITDA multiple reilusti mediaanin yli 16,1x vs 11,4x.

Kun ottaa huomioon nykyisen kurssitason eli 100% nousun siihen jolla SPAC diili on viety maaliin, niin on tässä aika paljon leivottu tulevaisuutta sisään ja verrataan vähän turhan rohkeasti BYND ja vastaaviin.

2 tykkäystä

“Firma tekee coren hyvin ja olen aikaisemmin jo kehunut markkinointia sekä hyvää kasvua.”

Miksi siis sallit vain keskiverron arvostuksen? :slight_smile:

Otin laidasta tätä 150kpl lisää eli hieman yli tuplasin pottini. Tulee seurattua enemmän.

Kts tuo. Mergerin jälkeen osakemäärä on 57,1 milj → 20$ = 1 142 000 000$ MCAP

Tämä siis tähän " Mutta 500milj usd market cap…"

Edit: Ja en siis missään nimessä tarkoita @Juha_K1 että TTCF huono olisi. Harvalla firmalla on ylipäätänsä näyttää tälläisiä kasvulukuja ja tekevät vielä kaikenlisäksi tulosta. On myös mahdollista, että ensi vuoden kasvu on entistä kovempaa ja peittoaa ennusteet. @Badwithmoney osittain samaa mieltä, että ei ratsasta alaa mullistavalla tasolla, mutta lähellä sitä. Ei laadukkaita/hyviä “plant-based” tuoteita ole aivan hirveästi ole kaupan ja plant-based on jatkossakin kasvava trendi, myös pakasteessa.

4 tykkäystä

Aivan, kiitos korjauksesta. Olisi pitänyt huomata, vaikutti jopa liian hyvältä ollakseen totta. Google näyttää muuten väärin tuon sitten, mutta ihan laskemalla osakemäärä * kurssi päästään tuohon. Tuo lykkää siis vuodella tavoitetta jos aattelee että PS=1.

Se näissä kasvufirmoissa on kuitenkin kivaa että kasvun jatkuessa tulee päivä kun ylihintaakin ostettu osake on edullinen. Firman “oikea arvo” kun kasvaa päivä päivältä.

2 tykkäystä

Haluan hypätä tähän takaisin kyytiin, mutta hieman maltillisemmin arvostettuna. Jos juna jää tuon treidin jälkeen niin sitten minun matkani päättyi väliasemalle eikä menty rolloon asti ja rinnebaariin :laughing:

Olen keväästä lähtien seurannut pre-merger ja after IPO SPAC:eja. Nämä heiluvat vahvasti vielä yhdistymisen jälkeenkin ja syyskuussa muistaakseni tähän soppaan liittyi vielä näihin yksinomaan sijoittava ETF (SPAK), joka aiheuttanee lisää vauhtia ja vaarallisia tilanteita.

Nyt kun vaalien alla on odotettavissa lisää volaa, tai näin ainakin itse uskon, olen pihinä ihmisenä kärkkymässä tätä kädet auki hieman alempaa :palms_up_together:

1 tykkäys

Heiluu kyllä mutta aika lailla ylimyydyltä tuntuu nyt kyllä, että kunnon short squeeze tuonee double digits nousut. Kasvu on uusi arvosijoitus tänä päivänä. Kun maailmantalous yskii nollissa niin itse pyrin tankkaamaan tämmösiä just. Mielenkiinnolla seurataan nyt.

Tänään kyllä pörssi kohtelee tätä varsin epäreilusti koska verkkokaupan avauksen pitäisi tarkoittaa entistä suurempaa kasvua ja premarketissa oltiinkin ylempänä. Mitä tapahtui? Itse veikkaan juuri jatkunutta shorttihyökkäystä. Laskun rajuus kertoo siitä. Mikään fundamentti TTCFssä ei tätä liipaissut. Miksi aiemmin makso 28 usd?

Stocktwitseissä joku veteli oikein kunnon salaliittoteorian että “suits” eli perinteisen IPO:n järjestäjät tarkoituksella tahtovat kiusata SPACeja ettei niistä tulisi liian trendikkäitä :smiley: Mitään todisteita ei esittänyt.

Lähtökohtaisesti epäilen itse aina viimeisenä shorttihyökkäystä tai manipulaatiota. Ainakaan jos tästä ei ole dataa saatavilla (jota minulla ei ole).

Tässä koko kesän ajan ja alkusyksyn monet sijoittajat ovat odottaneet merger nousua ja sieltä position myymistä. On monen firman kohdalla ollut oikein tuottoisa taktiikka. Jengi pitää kiinni osakkeista hampaat kalisten ja odottaa sitä kovinta nousu piikkiä. Ei tässä välttämättä näin, mutta katso esimerkiksi VLDR, HYLN ja tälläkin foorumilla kovassa suosiossa ollut NKLA. Kaikki ex SPAC:eja.

Verkkokaupasta oli tieto jo useita kuukausia, uskon että se on ollut priced in jo pitkään.

1 tykkäys

Aika näyttää. SPAC:ien kohteet on värikkäitä. TTCF on tästä listasta ainakin jo oikeaa katteellista myyntiä omaava yritys. Suurin riski on ehkä siinä että siitä maksaa ylihintaa jos nyt uskoo että pörssi päivän hinta on väärä. NKLA kohdalla on jopa totaalinen kusetusriski. Siinä maksat pelkästä hypestä. Vähän offtopiciks meni.

1 tykkäys

Lisäsin eilen itsekin tonnilla. Oma positio on vielä verrattaen pieni, 3,5 pinnan tienoilla, mutta en haluaisi silti näitäkään roposia hävitä . Arvostus on hitusen korkealla elintarvikeyritykseksi, mutta kasvu on vahvaa ja yritys jo nyt tuottava. Positiivisia ajureita ovat myös tuore verkkokauppa ja Walmart hyllypaikkojen merkittävä kasvu (arviolta 50% liikkeistä vuoden loppuun mennessä).

Eniten mietityttää se kuinka arvokkaaksi yritys tullaan lopulta määrittämään. Ruoan valmistus ei ole kovin skaalautuvaa, vaan valmistuksen yksikköhinta on jokseenkin vakio ellei lähdetä investoimaan suuria summia vaikkapa uusiin tuotantolaitoksiin ja automaatioon. Lisäksi kilpailu on kovaa eikä tatuoidulla kokilla taida olla muuta vallihautaa kuin brändi ja laadukkaat tuotteet. Tästä huolimatta olen mukana ja saatan vielä lisäillä mikäli hinta tästä vielä laskee.

Mutulla sanon, että pandemia-aika voi olla eduksi terveellisen ruokabrändin lanseeraamiseen. Jengi on lähinnä kotona ja ihmisillä on enemmän aikaa tehdä ruokaa ja huolehtia itsestään. Ainakin terveysteknologiatuotteet (Peloton, ym.) myyvät kuin viimeistä päivää. Ehkä myös laadukas kasvisruoka?

3 tykkäystä

Päivä aukesi aika hurjaan, tämän kirjoitushetkellä 8,5% laskuun. Mitään uutisia en firmaan liittyen löytänyt eikä shortteja vaikuta olevan paljoa liikkeellä, joten oletan että osa kotiuttaa voittoja ja loput panikoi. Tässähän tulee taas tartu putoavaan puunkoon -fiilis, mutta pitäydyn toistaiseksi sivurajalla.

Tuo linkkisi takana oleva shorttidata on päivätty 12/31/2019… Oma arvio että moninkertaistunut tuosta, ei oikeat omistajat myy näillä hinnoilla. Kenties paniikkimyyntejä voi olla toki mukana mutta se johtuu toki ensimmäisestä. Odotellaan uutta dataa shorttien osalta.

Oho ja käsi pystyyn virheen merkiksi. Katsoin vaan kurssin vieressä olevaa aikaleimaa. :lying_face:

Rumaa kyytiä tänään -15%. Verkkokauppa ei yksistään voi näköjään mitään kun markkinat on toista mieltä. Vai olenko missannut jonkin negatiivisen uutisen?

Ei uutisia verkkokaupan lisäksi. Hyvää kasvua luvassa. Ostin 200kpl lisää. Omistan tätä jo 600kpl. En uskonut pääseväni näin edullisesti vielä mukaan mutta pakkohan se on pörssin alakulo hyödyntää. Tämä on korkean betan osake ja jenkkilässä sepellä paniikkimyynti meneillään, mikä selittää osansa? Yhtä kaikki mikään yhtiössä tapahtunut asia ei perustele 40% laskua huipuista. Nyt vaan Q3-katsausta peliin ja verkkokaupan lukuja kehiin.

5 tykkäystä

Lisäsin itsekin eilen vähän avauksen jälkeen. Harvoin on tarjolla kasvuyhtiötä, jonka tarinaa tukevat myös taloudelliset tiedot. Yoy kasvu 104% ja tiedossa on kasvua tukevia asioita. Voittoakin tehdään.

1 tykkäys

@jaska1 Pitäisikö tuosta otsikosta editoida Forum Merger pois, kun yhtiö on itsenäisenä pörssissä?