Tecnotree sijoituskohteena

Tarkoitan sitä että käsittääkseni ollaan siinä tilanteessa että muutamat isot asiakkaat tuovat sen ison rahan firmalle. He toimivat alueilla missä korona ei ole ohi vaan jyllää edelleen ja porukkaa kuolee. (Länsimedia ei tästä enää jaksa kirjottaa kun ketään ei kiinosta korona). Eli heidän pelikenttänsä ovat riskisillä alueilla minun silmään. Eli jos tecnon asiakkaat kärsii, voi siitä kärsiä tecno. menettämällä vaikka yhden ison kalan → liikevaihtoon tulee iso lovi.

Tecno tekee hyvää duunia kun pyrkii saamaan lisää asiakkaita ja näin laajentua. MUTTA pitäisikö tämän näiden tietojen pohjalta olla p/e 25+ yhtiö? Ehkä jos vaan pienet sijoittajat omistaa mutta millä luvuilla instikat ottavat riskiä.

Tämä on riskilappu niin kauan kunnes tecnolla niin paljon asiakkaita että ei haittaa vaikka välillä muutama voi tippua pois.

Sitten viimisenä päälle se että aina kun yrityksen pitää laajentaa alaa on sekin jo todella iso riski. Ei ole kokemusta yms… paljonko tämä vie euroja? Onko sille vielä oikea aika? Miettikää ku patenputki päättää tehdä myös putkiremonttien ja hananvaihtojen lisäksi sukituksia. Voi patella mennä hetki että homma skulaa.

En negistele vaan jäähdyttelen. Itse omistan tätä sen verran että taidan kuulua etusivulle omistajissa. Itse en vaan tykänny siitä kun tähän iski hirmu hypet.

E: oon sit laiska kirjottamisen suhteen ja teen sen puhelimella niin varmasti pirusti virheitä

35 tykkäystä