Tecnotree sijoituskohteena

Itse en usko, että ostoja tehdään, vaan rahat käytetään uusien palveluiden kehittämiseen ja implementointiin, sekä uusien asiakkuuksien hankkimiseen ja käynnistämiseen.

4 tykkäystä

Minulla on myös mutu että TT jatkaa siitä missä Cognitive Scalen rahat loppuivat. Voi olla sovittu kaupan yhteydessä. Eikös CS:n perustaja toimi Tecnossa? Toisaalta jos eteen tulee yhtä edukas tarjous niin voiko siitä kieltäytyä?

1 tykkäys

Samaa mietin…. Mikä teknologia hyödyttäisi / täydentäisi Tecnoa niin paljon, että kannattaisi ostaa? Kilpailijan ostamiseen 40 milliä on aika vähän ( ellei muita järjestelyjä). Toivottavasti jotain uutista pukkaa pian. Itse toivoisin merkittäviä uusia diilejä uusien asiakkaiden kanssa😌

4 tykkäystä

Joku myi ison määrän osakkeita päivän lopuks :face_with_raised_eyebrow:
-5% ilman uutisia alas kurssi

12 tykkäystä

Itse käsitin, että Cognitive Scale ei ollut kovin kannattava yritys, kun Tecnotree sen osti. Saattaa olla, että CS:n tuote ei ollut vielä valmis skaalautuvaan liiketoimintaan ja jokaisen eri kehitysalueen toteutus tehtiin projektiluontoisesti.
Kun Tecnotree integroi Sensan osaksi BSS-stackiä, vaatii se varmasti omaa räätälöintiä samoin kuin CognitiveScalen eri asiakassegmentit.

Kun Tecnotree ilmeisesti jatkaa Cognitive Scalen liiketoimintaa, vaativat oletukseni mukaan eri asiakassegmenttien ratkaisut vielä paljon työtä, että liiketoiminta saadaan kannattavaksi.

Oma arvaus on, että suuri osa tulevista AI-investoinneista menee Congnitive Scalen tuotteiden loppuun saattamiseen ja sen liiketoiminnan saamiseksi kannattavaksi. Toivottavasti olen väärässä ja CS:n stack on jo nyt rahasampo

4 tykkäystä

Mielenkiintoinen myyntiaika ja isoblokkimyynti (371.5k kpl). Jännä, ettei tippunut enempää.
Nythän tuo on taas mukavasti ostohinnoissa IMO.

15 tykkäystä

Tecnotree päässyt top10-listalle Kauppalehden vertailussa tasearvon ja oman pääoman tuoton perusteella.


Juttu oli jo 12.9 maksumuurin takana. En nyt saa tähän linkkiä. Tecnotreestä ei jutussa muuta mainintaa.

21 tykkäystä

Liittyen Tecnotreen DiWa:n ja MTNn kanssa yhteiseen maksuliikenne liiketoimintaan:

Brookfield käynyt kesällä ostoksilla ja ostanut/ostamassa Afrikassa maksuliikenteen parissa toimivat 2 yritystä Magnatin ja Network Internationalin. Brookfieldillä on ollut kyky skaalata omat bisneksensä hyödyntäen konserninsa muita kykyjä tukien uusia bisneksiään. Kertooko kilpailun kiristymisestä vai siitä että Brookfield näkee arvoa Afrikan maksuliikenteessä ?

1 tykkäys

Nyt Jorma Nieminen haalii jo kolmannen firman kautta Tecnotreen osakkeita. 4capes Oy lisännyt 65 000 osaketta viime kuussa, omistus nyt noin 165 000 osaketta. Olis mahtava kuulla Niemisen mietteet Tecnotreestä ja mikä on syy osakkeiden ahmimiselle :wink:
Niemisellä jo yhteensä 7886 579 osaketta. Itelle merkkaa paljon mitä " isot pojat " tekee ostojen ja myyntien suhteen. Kannattaa seuraavien kuukausien aikana pitää silmällä Niemisen ostoja.

37 tykkäystä

Menin vähän ennen kymmentä katsomaan mitä tarjouksia on sisällä ja meinas mennä kahvit väärään kurkkuun lukiessani firman kuvausta.

Eihän tuo voi mitenkään pitää paikkaansa, että pohjoismaat olis päämarkkina-alue.?

19 tykkäystä

Vähän off-topicina itse TT:hen, mutta ilmoitin tästä datantarjoaja Millistreamille. Meillä on tuo sama kuvaus uudella sivustolla, joten olisi hyvä että tuo vastaisi paremmin todellisuutta. Hyvin spotattu!

Edit: Nyt fiksattu meidän sivulla, toivottavasti Nordnet myös päivittää noita välillä :slight_smile:

21 tykkäystä

@Fundeeraaja tuossa ylempänä pohti mahdollista arvoa Afrikan maksuliikenteessä.

Afrikan 5G -verkko kattaa tällä hetkellä noin 8% markkinasta ja paikalliset teleoperaattorit investoivat sen skaalaamiseen. Asia vaikuttaa olevan niin, että a) itse markkina skaalautuu voimakkaasti, sekä b) Tecnotreen toimittamat ratkaisut skaalautuvat skaalautuvan markkinan sisässä.

Samaan aikaan meillä täällä pohjolassa ei ole edes tarkkaa tietoa, miten;

A) Tecnotree aikoo käyttää vaihtovelkakirjoilla keräämänsä 43 MEUR?

B) Saako Tecnotree MTN:n kanssa tehdyistä sopimuksista, tai osasta niistä, jatkuvaa kassavirtaa riippuen tilaajien, käyttäjien ja transaktioiden määrästä?

Näihin kahteen kysymykseen olen nyt kuukausikaupalla etsinyt vastausta, mutta mistään ei kuulu mitään. :sweat_smile:

27 tykkäystä

Oletteko samaa mieltä, että Padman suunnitelluista/luvatuista ostoista jäi vielä uupumaan 2.5miljoinaa lappua, kun tuli tuo anti homma sekoittamaan kakkien meidän tankkaajien päitä?

7 tykkäystä

Itse fundeeraan yleisesti globaalia markkinaa. Afrikka on yksi kasvavista markkinoista ja ne ovat ohittaneet korttivaiheet maksuvälineenä. Moni asia ostetaan mobiilisti ja yhtiö on mukana tässä bisneksessä. Populaation määrä on valtava, joka tietää miljoonia käyttäjiä ja se vain kasvaa. Nyt alkuun varmasti on mennyt euroja kehitystyöhön ja toivottavasti se tuottaa hedelmää. Uskon intialaisten tehokkuuteen ja tekemiseen, mut ilmaisoptiot ovat olleet liian messevät aikoinaan. Toki silloin kurssitasotkin ovat olleet todella alhaiset. Muistetaan, et Padma osti osakkeita kohtuu potin 0,74 eurolla.

8 tykkäystä

Ei taida olla mielipidekysymys. Mutta kyllä Padma ei ole vielä ostanut kaikkia lappuja mitä ilmoitti ostavansa. Muistaakseni viime osarissa CFO sanoi, että CEOn ostoaikaikkuna ehti mennä umpeen. Vieläkään ei ostoja ole kuulunut, joten taisi jäädä lupaus lunastamatta…

3 tykkäystä

Paljon Padma osti ja paljon jäi ostamatta? Paljonko hän merkkasi debentuurilainaa? Oliko sulla näitä tietoja? Muistan ton ostohinnan. Nythän lappua saisi pörssistä paljon halvemmalla.

Kyllä… Padmalla iso potti 0.74 ja Kyöstillä 0,78. Itse sain laskettua keskihinnan juuri noille haminoille. Nousin junaan aikanaan 1,41 tasolta joten tämä mörniminen ei ole tässä kohtaa haitannut. Kuukausittain lisää kunnes osakkeen hinta ylittää 0,6e.

7 tykkäystä

Googlettamalla löytyy.

15 miljoonaa ilmoiti ostavansa:

Puolet on ostettu:

Kannattaa vielä käydä katsomassa video, jossa aihetta käsitellään:

3 tykkäystä

Padma on laittanut 23 Meur omaa rahaa Tecnotreehen vajaan neljän vuoden aikana. Lisäksi käytännössä saanut alle sentin keskihintaan osakkeita, joiden markkina-arvo oli saantohetkellä noin 8 Meur ja tänään on noin 8,7 Meur.

Luvatusta 15 miljoonasta osakkeesta on 2,5 mjiljoonaa vielä ostamatta. Eli noin 1 Meur pitäisi vielä Padman laittaa omaa rahaa likoon, jotta lupaukset olisi pidetty määrällisesti.

29 tykkäystä

Oikein hyvää infoo ja kiitokset. Oliko niin, et debentuurilainalla sai osakkeet vajaan 60 sentillä ja warret sit kaupan päälle 90 sentillä? Joku vois kuvitella, et halvat osakkeet miinus verot vois olla noin 5,6 millii (lähdevero ehkä 30%) eli laittanut omia rahoja n. 2,3 millii kiinni plus debentuurilaina 15 millii. Jos nyt lasken äkkiseltään oikein.

On vahva usko ja paras tietämys yhtiöstä sekä erinomaista sitoutumista. Samaa tekemistä toivoisi myös kaikilta muilta pörssiyhtiöiden toimareilta.

10 tykkäystä