Tekninen analyysi (ei kyselyitä)

Meillähän olisi tällainenkin palsta, jossa yksittäisiä treidejä olisi tarkoitus tarkemmin käydä läpi. Laitoin tuon oman treidiesimerkin tähän ketjuun, kun tätä palstaa ei ole juurikaan käytetty, mutta sinne tietty olisi minun se pitänyt sijoittaa. Mutta voihan Johannes ne sinne siirtää.

Jos sininen pallo oli buy, punainen sell ja sl musta viiva, vwap vihreä, niin tuohan oli aivan loistava skalppi omasta mielestäni. Itse haen ostopaikkaa trend changesta, enkä silloin ole niin kiinnostunut tuon yksittäisen candlen muodosta. Parhaimmillaan se hammer syntyy kuitenkin ihan pohjilla, mutta kuten näillä vola-kohteilla, botit usein yrittää polttaa stoppareita ja vähän myöhemmät candlet voi mennä hieman aikaisemman pohjan allekin (jos ymmärsin oikein tarkoittamasi candlen tuossa vähän ennen ostoa).
Itse luotan ema12 lähtökohtaisesti, mutta näistä on monella henkkoht variaatioita. Eli seuraan sen breakouttia noissa entry-haku tilanteissa. Kun päästään 2min/5min TF:llä TC:lle, niin en mielelläni anna sulkea sen alle (sell signal usein). Itse katselen exit:iä tilanteesta riippuen myös ema12 kautta (myyn usein puolet pois, kun 5min/15min ema kohdataan - mutta siihen vaikuttaa muutkin tekijät). vwap on ihan ok myös, usein haen jatkotreidiä sen avulla (position lisäys takaisin tai kokonaan uusi treidi). Korrelaatiot pitää olla luonnollisesti seurannassa (SPY/QQQ tyypillisesti).

• edit: yleisesti ottaen ennen entryä pitää olla selvillä, mikä on target, position suunniteltu koko (jos skaalaa) ja SL sekä tarkoitus (lyhyt skalppi, vähän pidempi intraday treidi, swing jne). Ja näistä ei pitäisi enää sitten poiketa, se ei yleensä johda hyvään lopputulokseen
18 tykkäystä