Tekninen analyysi (ei kyselyitä)


Vaikka odotettavissa oli ihan selkeästi voittojen kotiutusta, minulle tämä oli ensimmäinen varoitus, että weekly trend change vähintään siirtyy tuonnemmaksi.
Daily trend change (down), vaikkakin siinä on tuo low-high kynttilä, mutta sitä seuraava LH tukee kuitenkin tätä. 4100 breakdown, mikä oli psykologisesti tärkeä rajapyykki. Volume on todennäköisesti hieman yli avg (vielä aikaa jäljellä postmarket), daily ema12 below close (hyvin todennäköistä).
Kaikki sektorit oli punaisena, joten mistään varsinaisesta rotaatiosta ei voi puhua. Seuraava tuki 4007.5, mutta käytännössä 4000.
Ihmettelen, jos DAX ei jatka punaisena huomenna.

39 tykkäystä

YIT ja IHS. Eli vastuksessa nyt.

8 tykkäystä

YIT: iHS näkyy paremmin weeklynä. Target 3.6 olisi kyllä kova, mutta osarin vaikutukset näkyy vasta parin päivän sisällä lopullisesti :rocket:

  • @Lexus Shorttaajat voi sulkea hyvän tuloksen jälkeen jonkin verran, mikä myös vääristää ensi reaktiota. Kunhan ostot pienenee sitä myötä nähdään, onko oikeat tankkaajat liikenteessä
10 tykkäystä


Pieni varoituksen merkki 4H down trend change, daily ema12 noin 1270 (mikä ei saisi mennä rikki).
Daily consolidation vaihe käynnissä.

17 tykkäystä

Saisiko Teslasta näkemystä :pray: Eilen avattu shortti tuli suljettua liian aikaisin ja harkinnassa olisi sen avaaminen uudestaan.

1 tykkäys

Kysymykset TA kulmasta voi laittaa sille tehtyyn ketjuun

10 tykkäystä

Terve vaan tähän ketjuun, ketjun lukijoita voisi kiinnostaa tälläinen “kooste” markkinoista mitä tehnyt viikonloppusin markkinoista.

En sikäli käsittele päivänsisäisiä muutoksia, mutta enemmän viikko/kuukausi tasolla tapahtua muutoksia/huomioita markkinoista.

Paljon chartteja aina luvassa, välillä muutakin.

@DayTraderXL Pitää hienosti ketjua yllä ja tulee vilkuiltua tännekkin. Kiitos siitä.

53 tykkäystä

@Kulta-Into_Pii Kiitokset päivityksestä, hyvän näköisiä otoksia olit poiminut. Toivottavasti osallistut keskusteluihin täälläkin, mukava saada uutta näkemystä mukaan. En todellakaan halua mitenkään dominoida näkemyksilläni!

28 tykkäystä

Mitä ajatuksia Fortumin chart väessä herättää?

Tökitään kanavan alalaitaa, rsi nouseva. Laahannut indeksiä selvästi jäljessä ja osari reilun parin vkon päässä.

weekly

18 tykkäystä


Monthly/weekly down trend, daily up trend.
Daily kapeassa rangessa, odottelee katalyyttia, ema50 nyt vastuksena. POC 13.970
Bullin näkökulmasta odottelee 14.55 breakouttia.
Muuten on niin fundan riepottelema, että TA:n arvo kauempaa kyseenalainen. Katsoisin vain lähihistoriaa. Osari edessä ja hallitus vaihtumassa, kenties johtoakin. Usein uusi hallitus uuden pj:n johdolla määrittelee uuden strategiankin. Joten … meh tällä hetkellä.

26 tykkäystä


Uusi low, vanha oli -0.841

4 tykkäystä

En ole koskaan keksinyt, miten TA toimisi Fortumille. Suomen valtiolla 51% omistus ja toiseksi suurimmalla näkyvällä omistajalla 2%, ja tämäkin valtion talutusnuorassa. Omistajat halintarekisterissä (26%) määräävät kurssin.

Viikkovolyymi palannut vuoden takaiselle tasolle, ja on jopa hieman alle edellisen 10 vuoden keskiarvon. Noin 5% osakekannasta vaihtuu kuukausittain eli käytännössä 10% vapaasta osakekannasta. Tämä on siis normaalitilanne.

Irtaantuminen Venäjältä pitää tapahtua, jotta kurssi saa eloa. Varmaan harva uskoo tässä nopeaan ratkaisuun.

5 tykkäystä

Olen itse sitä mieltä, että kaikki mistä saat dataa irti niin pystyt tulkitsemaan trendejä tai niiden muutoksia. Yleensä siihen trendin muutokseen löytyy jälkeenpäin syy ja koitan niitä kunnioittaa.

Ei fortumin osakekurssi siinä minun mielestä sen ihmeellisempi ole, vaikka omistajapohja on mitä on.

Päiväkauppaan en ota kantaa, kun sitä en tee.

3 tykkäystä

US-10y veti viime vkolla kanssa trend breakin ylöspäin, ennen tätä cpi ylitystä.

12 tykkäystä



Massiivinen 15min bear volume

8 tykkäystä

En kiistä, etteikö TA toimisi Fortumin tapauksessa. Itse en vain ole sitä tälle kohteelle saanut toimimaan. En siis vain osaa. Siksi onkin hyvin tervetullutta nähdä analyysisi. IHS validi, vaikka onkin aika vino. Ilman muuta seurantaan👍

3 tykkäystä

Eipä tuo kummonen “analyysi” ollut :grinning_face_with_smiling_eyes: Koitin vaan nostaa tasoja ylös, mitä itse seuraan ja huomannut.

Olin laittanut myös tuon saman kohdan hälyille joskus, minkä @DayTraderXL nosti esiin.

Hinta kävi sen yläpuolella tänään hetkellisesti, kun häly pamahti luuriin, mutta chartti kaipaa vielä mun silmään selkyyttä.

Ekana tuosta kanavasta pitäisi nousta selvästi ylös ja tietty hinta 200ma päälle, että alkaa nousutrendi selkeentymään, JOS siihen asti päästään.

11 tykkäystä

Yleensä, lähes aina, 9/10, enemmistö kerroista milloin enemmän on enemmän kuin vahemmistö on vähemmän, Helmikuun toinen puolisko on surkeaa, voittojen kotiuttamista ja longien rikkomista.
Kuvassa Nasse, setä saattaa olla vihainen koska löpö on ehkäpä loppumassa?
Hiukan näyttää, että otettaisiin vauhtia alemmalta tasolta.
Tuosta punaisesta vaaran vyökykkeestä ei päästy ekalla yrittämällä lävitse. Eilen tulleet luvut saivat kaiken sinkoilemaan, joten klassillisen-hieronnan-periaatteilla — läpi tai kellariin pomppujen kautta. Se tuleeko tästä vuodesta +30% vai jotain muuta ei ratkea kuin vasta kevään aikana. Tässä nyt voi koittaa omaa juttua tehdä longilla tai shortsilla.
Ei suositus, tee itse omat munauksesi ja syytä niistä kasvatusta!

14 tykkäystä

Tämä IHS sai hieman korkeamman targetin. :ok_hand:

13 tykkäystä