Tekninen analyysi (ei kyselyitä)

Itse muuten tykkään SP500-indexin sijaan seurata SP500 futuureita sen vuoksi, että ne on arkena auki koko ajan, jolloin niiden kautta saatava informaatio on “täydellisempi”. NYSE:n ulkopuolinen liike on tässä sentimentissä aika merkittävää, koska uutisia kertyy kaikkialta maailmalta - varsinkin virusuutisoinnin osalta.

9 tykkäystä

Itsekin katson yleensä vain futuureita, mutta otin tuon SPX:n tähän sen vuoksi, että SPX näyttää paremmin gap upit ja downit. Tuo Island Reversal oli minulle uusi kuvio ja tulee ehkä paremmin esiin SPX:llä.

2 tykkäystä

@DayTraderXL miltä vaikuttaa sepe futuurin liikkeet tältä päivältä? Onko shorttipaikka edelleen tähtäimessä?

3 tykkäystä

Kyllä, mutta oikean olkapään muodostuminen vie aikansa. Jotta siihen ehtisi syntyä kaarevuutta, se voi viedä huomiseen, joten vielä on liian aikaista ennakoida, jos haluaa ottaa varman päälle, kuten minä.

7 tykkäystä

Jos tuo hs muodostuu niin 4h näyttäisi tuon necklinen about 2760 ja jos tuon rikkoo mihin asti haette profittia? Onko tuonne 2620-2640 tasoille asti realistista?

4 tykkäystä

6H:lla 2626.2 tukitaso löytyy, joka on aika lähellä ma50:tä, joten sun range on minusta oikein hyvä!

2 tykkäystä

H&S profit target on sama kuin pään korkeus hartialinjan rikkoutumispisteestä alas. Tässä pään korkeus olisi noin 115 pistettä.

2 tykkäystä


Suunnitelma on luotu ja nyt seurataan, miten päivä kehittyy.

Mikäli bull volyymi vrt eiliseen on merkittävästi suurempi, olen bullish ja valkkaan mahdollisimman vahvan veturin kohteeksi. Muussa tapauksessa saatan olla sivussa tai haen korkeintaan lyhyitä parin minuutin skalppeja.

4 tykkäystä

Daytrader ja moneywalker kiitos mielipiteistä, jotakuinkin kaikkien haarukka samassa suunnassa suunnilleen joten katsotaan toteutuuko!


Vaikuttaisi, että 4H kertoo oikean olkapään muodostumisesta jo nyt - itse odotan tästä seuraavaa pomppua ja haen sieltä shorttia, SL +2812

12 tykkäystä


Tämän tyyppinen kehitys olisi aika ihanteellinen omasta näkökulmasta, 15min LH syntyisi tuonne tasolle (periaatteessa mitä lähemmäksi tämän päivän high:ta, sitä parempi). Silloin marginaali SL:ään jäisi pieneksi, mikäli H&S ei toteutuisi vielä, vaan rikottaisiin tuo nykyinen olkapään ylätaso.

7 tykkäystä


QQQ rikkoi eilisen high:n, pieni vaaranmerkki shorttia ajatellen. Teknot on tulessa eikä tunnu sammuvan…

18 tykkäystä

KIITOS, näitä teidän gurujen chartteja on ilo seurata ja yrittää oppia siinä samalla jotain. Keep up!

7 tykkäystä

Samaa mieltä. Vaikka @DayTraderXL välillä tuntuisi yksinpuhelulta, niin jatka ihmeessä kirjoittelua tänne. Varmasti moni näitä lukee ja näistä saa hyvää näkemystä omillekin pohdinnoille. Keep on good work!

34 tykkäystä

Piirsin pari viivaa 14 päivä: 13.4 lopetuksen ja 14.4 avauksen väliin. Hyvin sahaa tuota väliä, mutta miksi?

Samaan aikaan XLF jatkaa valumistaan, nyt ollaan rikottu jo 7.4 low. Seuraava tuki päivätasolla on MBB 20,82. 1H:lla ollaan MA200 tuntumassa, EMA4:n ja VWAP:n alapuolella, selkeässä laskutrendissä mennään. QQQ pyörii 1D VWAP:n tuntumassa.

5 tykkäystä

S&P:n isommista sektoreista XLV pistää silmään, kehitys ollut pohjista jopa QQQ:ta vahvempaa:


Bearit varmasti saa bearish continuationia kunnolla vasta sitten kun XLF ja QQQ laskee samaa aikaa, myös XLV:hen laskun pitäisi mielellään tarttua

2 tykkäystä


Uskomantonta liikettä läpi päivän. SPY:lla mentiin 280-275.8, noin 1.5% rangessa, alas-ylös-alas-ylös.


Etukäteissuunnitelma toimi hyvin - odotin avauksen laskusta nousua mahdollisimman lähelle lähtöpistettä, josta sain hyvän shorttipaikan - kuten tavoittelin stopparin vuoksi. Stoppariin ei tarvinnut turvautua, vaan suljin shortit double bottomin kohdalla, kun pystyi näkemään, ettei se mene rikki.

Samat shortit olisi kutakuinkin voinut toistaa uudestaan, mutta koska alkoi tulla uutista Trumpin uutistilaisuudesta tänä iltana, niin en halunnut ottaa riskiä, mitä uudella 2Busd tukipaketilla taas saadaan aikaan osakekursseissa. Rahakone laulaa sen verran korkealla sopraanolla, että on parempi pienentää riskiä ja katsoa aamulla tilanne taas uusiksi. Viikonloppua vasten tuo H&S ehtii pysyä kasassa huomista iltapäivää ajatellen.

19 tykkäystä

Oli Sepe longi jäänyt yön yli auki ja aika kiva yllätys yöllä. Tuntuu vieläkin markkina olevan aika bull, aiotteko hakea shortteja jo vai mennäänkö suoraan yli 2900? Itse tekisi mieli antaa lappujen olla longina vielä tuonne plus 2900 ainakin mitä olette mieltä? Tuntuu jotenkin liian vahvalta shortille omasta mielestäni kun tuo vajaa HS jäi toteutumatta.

1 tykkäys

Hyvin piti tuon gapin väli toisen päivän.

3 tykkäystä