Tekninen analyysi (ei kyselyitä)


Sopimusvalmistajiin on luotto mennyt (ml. Incap ja Note), BUY?

14 tykkäystä


En laita futuista charttia, koska rolli vääristää tilannetta, mutta olen itse hakemassa tästä eteenpäin shortteja. Ihan selkeän heikko perjantai toistaiseksi ja laitan pelikoneen kiinni, jotten tuhlaa tokeneita.

19 tykkäystä


Harmittavan lähellä käytiin omaa sell orderia, mutta jos yhtään noustaan, tämä menee myyntiin. Ostin ekan erän tuolta 15 pinnasta ja @Pohjolan_Eka myötä lisäilin, mutta itselleni alkaa olla target tässä tasolla. Onko Ekalla hyviä vasta-argumentteja?

15 tykkäystä

TA-mielessä varmaan ihan hyvä paikka myydä, enkä sen osalta lähde väittämään vastaan. Osakkeessa on nyt käynnissä tämmöinen “buy the rumor, sell the news” -tilanne, koska yhtiö on tiedottanut lähtevänsä tekemään yritysjärjestelyitä eikä kukaan tiedä, että mihin ne lopulta johtavat. Vaihtoehtoja riittää koko Magnoran myynnistä aina osien myyntiin, mutta mahdollisesti myös omistusosuuksien lisäämiseen osaomisteisissä yhtiöissä kuten Helioksessa.

Mielenkiintoisena detaljina yhtiö perusti keväällä pöytälaatikkofirman nimeltä Magnora Utvikling AS (englanniksi Magnora Development AS), jonka toimitusjohtajaksi on nimetty viime kuussa muuan Erling Magnus Solheim. Hän toimi aiemmin norjalaisen PlayPulsen toimitusjohtajana, joka myytiin elokuussa.

Minulle on hieman epäselvää, että mitä kaikkia järjestelyitä tässä sitten lopulta tehdään ja onko esimerkiksi tarkoitus ostaa Helios pois firman founderilta ja siirtää Erling hoitamaan sitä osuutta Magnoran bisneksestä, mutta jotain isoja järjestelyitä tässä on lähikuukausina tulossa. Itse haluan katsoa tämän kortin loppuun, sillä yhtiön johdolla on erinomainen träkki arvonluonnista tekemällä onnistuneita sijoituksia ja yritysjärjestelyitä. :sunglasses:

21 tykkäystä


DAX on sikäli mielenkiintoinen daily tasolla, että se näyttäisi yrittävän tehdä daily HL:ää.

Hourly ei vahvista bullish näkemystä, koska selkeästi aletaan taipumaan edellisen LH:n edessä. En pitäisi itse longia yli viikonlopun, samalla viikkonloppuja seuraajille!

35 tykkäystä


Legendaarinen Macys - laskeva channel yläosan rangessa ei ole ihan houkuttelivin TA:n näkökulmasta, mutta PE (TTM) 4.4 laittaa uskomaan, että kyllä tässä vielä potentiaalia on. Daily on niin oversold,että otin kiinni aloituspositiosta.

22 tykkäystä


ATH, ylöspäin mennään?

28 tykkäystä


Ikuinen shorttikohde, 200 lähestyy taas.

13 tykkäystä


PE 17 ei varsinaisesti pankille ole hyvä lukema, mutta … mulle riittää 70 target (monthly MA20).

14 tykkäystä


Shortti otettu kiinni, lisään ylälaitaan saakka, jossa suljen. Ison riskin liike nousevaa veturia vasten. Luotan TA:han tässä kohteessa, target 37.

27 tykkäystä

Optimistisempi tulkinta on, että Intel saattaa olla palaamassa alueelle, jossa se oli ajanjakson 2018 - 2022 (kevät). Olen longina. :slight_smile:

7 tykkäystä

Pitää muistaa, että nämä on aina treidejä, mitä tänne laitan. Sulla on varmasti ihan järkevä näkemys tulevasta, en ota siihen kantaa.

14 tykkäystä

Intel. Nousutrendin ylälaidan voi piirtää myös tuon ohuen keltaisen viivan mukaan. RSI ei ole yhtä yliostettu kuin edellisissä huipuissa.

12 tykkäystä

Ruotsin vaatemarkkina kasvoi elokuussa ja tämän uutisen siivittämänä H&Mssä toteutui IH&S. Itse nappasin longin jo tuolta MA100selta/trendilinjalta/tukitasolta. Targetti 184.

18 tykkäystä

2/3 osui ihan kivasti. Intel nyt ylhäällä 7% ja Crowdstrike 3.5% ostohinnasta. Zoom sen sijaan ei lähtenyt liikkeelle ja scratchiin meni. Holdaus jatkuu kunnes squeezista loppuu vauhti. Samalla setupin haulla ostin myös Smartsheetiä, +4% ja Confluencea +2%. AAPN sen sijaan -5%, juuri keikkuu mun stoppirajalla.

6 tykkäystä

Myytiin aika pahasti alas toi eilinen H&Mn IH&S…

Uutta matoa koukkuun. Ericsson puolestaan breikkasi 1h-tasolla olevan H&Sn alaspäin. Isommassa kuvassa käytiin tekemässä LH MA200sella. Vieläkö mennään rikkomaan edellinen LL 50?


@Lexus Jep :+1: Oma tavoitetaso on tossa 54 nurkilla missä on ollut tukea ja vastusta aiemmin eli en itsekään pidä todennäköisenä että mentäisiin enää uusiin pohjiin. Mutta katsotaan miten tää treidi etenee. Ei ollut mikään ihme, että pitkän laskutrendin jälkeen kun oltiin reilusti yliostetussa tilassa että otettiin vähän takapakkia MA200sesta, mutta voi olla, että hengähdetään vain muille lyhyemmille nouseville liukuville ja matka jatkuu ylös eli olen valmiina hyppäämään pois jos näyttääkin vahvalta.

8 tykkäystä

Ericssonia tulee seurailtua paljon, joten työnnän hieman kauhaani soppaan.

On breikannut tuosta pitkästä laskutrendistä ulos, ja luultavasti testataan breikkaus, joten SEK 53-54 on mahdollinen. Mutta pidemmässä kuvassa tämä alkaa mielestäni nyt näyttää lupaavalta.

10 tykkäystä

Heittelen nyt näitä ideoita tänne oikein liukuhihnalta. Wärre tulossa nousukanavan alalaitaan ja MA100selle, joista viimeksi otettiin hyvä nousu ylös. Jatkuuko nousutrendi? RSIn puolella tosin tehty koko ajan matalampia huippuja vaikka kurssin puolella korkeampia mikä voisi indikoida nousun hyytymisestä.

30 tykkäystä

Fortum mielenkiintoisen näköisessä tilanteessa. Edeltävä päivätason HH @ 12,645 € - sama kuin tänään.

Jos punnertaa noin 12,70-12,90 € alueen päälle, voisi tie olla auki (vähintään) lähemmäs 14 €:n hintoja.

31 tykkäystä

Kiitos kun jaat ideoitasi!
Samoin kiitos kaikille muillekin ketjun aktiiveille!
Tämä on yksi foorumin suosikkiketjuistani teidän ansiostanne :slight_smile:

23 tykkäystä