Tekninen analyysi (ei kyselyitä)

Kyllä mä osittain olen näistä kertonut, enemmän siellä kysely-palstalla, mutta en kaikkia, koska se vaatisi paljon aukipurkamista, jotta niiden kombinoinnin merkitys avautuisi.
Tarkoitat varmaan noita RSI-lankoja (RSI Levels - abdomi:n tekemä, jotka itse konffaan ohuiksi). Tykkään siitä, näen yhdellä isolla ikkunalla kerralla paljon asioita eli en tarvitse erillistä RSI-alaikkunaa.

  • langat kertoo suoraan RSI arvon välillä 20-30 (oversold) ja 70-80 (overbought)
  • nämä vois joku siirtää sinne kysely-palstalle
16 tykkäystä

Palautin taas tänään Embracer treidin, kun vuoden 2018 gap (16.834-19.166) tuli melkein täytetyksi. Mm. ostajien puuttumisen ja oletettavasti innokkaiden veromyyjien ansiosta shorttareilla on ollut helpohko homma painaa Embracer pohjaan ja lähipäivinä on seurannassa, saako osake gapin pohjasta mitään tukea, mennäänkö suoraan läpi alemmille tasoille vai sahataanko tyypillisesti hetki gapin sisällä.

Vahvana nousupäivänä 4.10. Embracer nousi suht tarkasti gapin ylälaidasta n. 19.100Sek ja teki muutamassa päivässä pienen n. +17% pompun, joten ajatuksena on, että joku muukin seuraa kyseistä gappia sekä miten osake siihen reagoi. Katsotaan toisiko perinteinen/mahdollinen lokakuun lopun tai loppuvuoden vahvuus yhtään kaivattua tukea kasvusektorille. Osari on TradingView:n mukaan 16.11.2023.

Edit: Tarkennettu gap:n ylä ja alalaita, eli gap ei täysin virallisesti vielä täytetty. Omat pilkit keltaisten viivojen kohdalla.

17 tykkäystä

Itsekin aloitellut ostot, mutta en näe tuolla gapilla suurta merkitystä, ollaan vuoden 2018 tasoilla, enkä usko niitä enää seurattavan. Monthly ja daily oversold, weekly noin 16.3 tasolla. En usko, että käänne tulee ennenkuin growth-sektori lähtee ylipäätänsä nousuun, riskiraha välttelee toistaiseksi ostoja. Tämän kanssa kannattaa olla varovainen ennenkuin daily TC on tehty.

  • @Thiebault 4.10. indeksit pohjasi ja lähti nousuun, joten uskoisin, että se oli merkittävämpi tekijä. Mutta toki gappejä seuraan itsekin.
  • edit2: daily gapin pohja on muuten 16.834 ainakin mun chartissa
15 tykkäystä


TESLA tarjosi tänään vauhtia ja vaarallisia tilanteita. Itse en shortannut, vaan odotin pienen TF:n isoa ylimyyntitilannetta (1/2/5min) ja siitä parilla skaalauksella longiksi. Long tarjosi tällä kertaa huomattavasti paremman intraday profitin.

Ollaan edelleen daily oversold, joten pienikin jäähtyminen yön aikana/premarket voi tarjota huomenna shorttipaikan, koska tukea on enää oikeastaan 200 (psyko) ja 180 tasoilla.

13 tykkäystä


Yöllä kryptot valvotti ja niiden jälkiseuraus näkynee tänään isona volana mining/välitys/korttiyhtiöissä, jotka on kryptojen kanssa kytköksissä. Charttiesimerkkinä post/premarketista RIOT. Uskoisin, että tässä tulee paljon shorttejakin mukaan, joten eestaas mennään.

7 tykkäystä


Treidausmielessä kontraus kohdistuu pikku hiljaa näihin hittiä ottaneisiin Israel-kytkös yhtiöihin. INMD on saanut osansa - on vain ajan kysymys, kun nämä raketoi toiseen suuntaan. Harmi, kun ei pääse ETF:iin käsiksi (IBKR/Nordnet).

7 tykkäystä


Dollarin vola on kovaa, eilen oltiin jo 4H OS. Tämä suunta ei tiedä bulleille hyvää NYSE:n avausta ajatellen.

8 tykkäystä


Eipä taida käytännön ainoat tukitasot riittää aamun avaukseen Rinkuloilla.

19 tykkäystä

Edelleen ollaan isosti yli myyty… Tuota vihreetä viivaa ei saatas rikkoa alas. viikko tasolla, jos päätetään vihreelle niin voisi olla hyvä rekyyli tulossa noin 37 tasolle

osto alue 30-32 edellyttää ettei tuota vihreetä taikaviivaa rikota alas… Sen jälkeen vauhtia voitas hakea tuolta 28 paikkeilta.

8 tykkäystä

Pitkää hahmotelmaa Nokian Renkaisiin. Mahdotonta sanoa että mistä löytyy tuki, mutta itse olen kaavaillut että mikäli lasku vielä jatkuu, eli nykytaso pettää, 5,45-5,85 € alueelta voisi hyvinkin löytyä tukea.

23 tykkäystä


Viimeinen vuosi pyyhitty pois, voidaan resetoida tilanne? :cold_face:

17 tykkäystä


Sammakko kellahti selälleen - jos 30-taso ei pidä, selän alle rasvaa ja liukumaan kunnolla…

37 tykkäystä


Svedujen rakentajien aatelistokin putoaa kuin kivi vedessä, weekly oversold

22 tykkäystä


Tältä näyttää, kun perintäfirman business sakkaa ylisuureen velkakuormaan ja pienentyneisiin tuloihin, kassa palaa ja kuluja yritetään nyt viimeisessä hädässä karsia. Monthly/Weekly/Daily oversold.
Monthly tukitaso 49.10 löytyy vuodelta 2009.

25 tykkäystä


Kauppa se on kun kannattaa? 14-tasolla ollaan monthly oversold, ehkä sieltä taskuun?

42 tykkäystä

Kiitos DaytraderXL, Lexus ja muut. Tämä topic on ihan timanttia ja yksi parhaista tällä saitilla. Olen oppinut hurjasti ja kokoajan lisää. Kiitos kun jaksatte olla aktiivisia.

74 tykkäystä

Samaa mieltä, mahtavaa tekemistä aktiiveilta! Hattu päästä :tophat:

11 tykkäystä


Sitä se on kun tilauskanta heikkenee = näkymät utuiset. VALMT on 47% vuoden 2022 alusta laskenut.
Kosketettiin tukitasoa KOLMEN vuoden takaa - kun ei metsäsektori vedä, niin se näkyy täällä rajusti. Ei taida venttiilibusiness pelastaa, mutta toisaalta toki arvostustaso on alhaalla. Aiheesta vai ei?

27 tykkäystä

Nokian Renkaiden pulkkamäkeä jarruttaa ensiviikolla irtoava osinko, joka on prosentuaalisesti osakekurssiin verrattuna varsin houkutteleva. Arvelisin pulkkamäen jatkuvan osingon irtoamisen jälkeen jopa reippaammin. :man_shrugging:

7 tykkäystä

Päivän Traders’ Clubista mielenkiintoinen screenshot Jukan yhdestä treidistä joka ei mennyt ihan putkeen:

Tullut törmätty itse monta kertaa ihan samaan nyt laskumarkkinassa, eli ei voittoa ja vain pankki tehnyt rahaa; yksittäinen tuki tai taso on ollut ihan paperia kun sitä on tultu testaamaan toista kertaa. Pelkkä TC ei ihan kauheasti vielä lupaa mitään.

Tämän vuoksi, ilman selkeää double bottomia tai tuplakosketusta tukitasoon/pivottiin/trendiin/jne. ei ole longeja tullut kauheasti availtua. Onneksi tämä vain harrastus jota tehdään kun päivätöistä jää aikaa yli.

Tämä ei nyt siis mitään kovin uutta ja ihmeellistä, mutta “mukava” huomata samankaltaisten kokemusten parissa muitakin. :slight_smile:

18 tykkäystä