Tekninen analyysi ja treidaus -opiskeluketju

Sähköpostiin tuli tarjous TV:n uusimiseen, jossa alennukset näemmä hakkaa viimevuoden Black Friday tarjoukset. Esim. premium -70% vs. Black Friday silloin -60 %. Alennusta ei näemmä löydy tradingview sivuilta eli ei taida saada alea ilman linkkiä. (En viitsi jakaa koska en tiedä voiko saman linkin kautta tilata useampi.) Kumminkin tämä “European sale” on voimassa 16.-22.10. joten kannattaa laittaa viestiä aspaan josko saisi saman tarjouksen itselleen mikäli ei linkkiä ole saanut

Hintaan tulee verot lisäksi eli todellinen premium
US $267.57

E: löytyi koodi jolla pitäisi saada ale
Discount code: EUFLASHSALEX2023

8 tykkäystä

Mielenkiintoista - mulle tuli tarjous US-asiakkaille syyskuussa, mutta ei tätä European. Eikä sitä pysty edes ostamaan jatkoksi näköjään, mulla on voimassa vielä ensi kesään saakka, kun näitä BlackFriday-tarjouksia on tullut aina otettua. Pitää odotella taas BF:ää, kiitos tiedosta kuitenkin!

2 tykkäystä

Kyllä minä sain tämän ostettua jatkoksi. Nykyinen voimassa vielä 114 päivää ja tämä meni sen perään

2 tykkäystä

Sulla oli ilmeisesti joku heidän lähettämä linkki käytössä?

Joo, ostin sähköpostiin tulleen linkin kautta, enkä varsinaisesti käyttänyt tuota koodia. Ehkä selittyy sillä… Mutta luulisi jos laittaa viestiä aspaan että kuka tahansa saa saman mahdollisuuden kun kampanja on kerran päällä

Onko näihin gappeihin jotain nyrkkisääntöä kuinka näitä tulisi tulkita? Kuinka kauas gappia edeltäviä päiviä tulisi katsoa gapin alareunan määrittämiseksi?

Itse olen kuvitellut, että gapin alareuna Embracerin tapauksessa on 13.2.2018 korkein hinta eli 16,833.

5 tykkäystä

Jep, daily gapin alareuna on mulla on 16.834
Ei näihin mitään sääntöjä ole - tunnetuilla ja paljon vaihdettavilla (esim. Apple) voi olla merkitystä kauaksikin taaksepäin, varsinkin jos gappi on iso. Näillä OMXH/S jne pörssin pienemmillä kohteilla en näe juurikaan arvoa. Voihan joku hyvin viritetty algo sen hakea, mutta sehän riippuu konffaajasta, minkä arvon sille laskee. Kyllä tässä vaan pitää joko odottaa käännettä ja/tai pilkkoa ostot useampaan erään, jos pohjaonginta kiinnostaa.

10 tykkäystä

Kuulunee tänne paremmin. Tästä puhuttu varmaan kymmeniä kertoja ja löytynee haulla vakiovastaukset.

TL;DR: samoja kuvaajia jaettu ennenkin ja ostoja tehty mm. viime perjantaina. Kumma kun ei ystävälliset vihjeet käyttökelpoisista välineistä tulevaa käyttöä varten kelpaa. :thinking:

Ei nyt jaksa pidempään perustella tätä TA ei mukamas toimi tarinaa vastaan, niin otetaan yksi esimerkkiosake, Neste. Sen etryt ja exitit:


(Sorry mulla on Nordea ni ei saa mitään kivoja kuvia vaan pitää itse merkkaa TV kuvaajaan, mut ainakin yhden kaupan mainitsin osto-myynti ketjussakin näistä ni on jotain todisteita…)

20 tykkäystä

Hienot treidit, näin jatkossakin. Vie aikaa oppia löytämään itselle ne hyvät menetelmät, mutta sen jälkeen aika suoraviivaista!

15 tykkäystä

Joo oon ihastunut ihan tuohon simppeliin parallle channelsiin logaritmisella asteikolla. Tää Neste oli vaan niin malliesimerkki kun lyhyessä ajassa 2 kertaa kävi osumassa tuossa arvioidussa kanavassa. Kiitos itsellesi tuosta TC korostamisesta. Näistäkin molemmat triggeröitiin tuolla perusteella 5M/1H/1D charteilta. :blush:

14 tykkäystä

Lisäksi voit seuraavaksi tutkia, miten megaphone auttaa tilanteissa, jossa range laajenee.

5 tykkäystä

Olis muutenkin mukavaa, että vaikka tänne laiteltaisiin esimerkkejä omista onnistumisista tai epäonnistumisista. Niistä sais mukavaa keskustelunaihetta ja muille arvokasta tietopohjaa.

20 tykkäystä

@Since1878 voi myös kertoa esimerkeillä, miten TA ei toimi - mitä se sitten ikinä tarkoittaakaan.

6 tykkäystä

Onkohan tää tänne, mutta wtf onko tradingview nostanut hintoja + lisännyt verot päälle? Yleensä otttanu ton plus jäsenyyden tälleen black friday hinnoilla niin saanu sen ~170e vuodeksi.

1 tykkäys

Lähinnä tuohon on lisätty verot. Alkoivat jossain vaiheessa laskuttamaan ALVia suomalaisilta.

2 tykkäystä

No voi hittolainen :grimacing:

1 tykkäys

(siirretty Piensijoittajan työkalut)

1 tykkäys

Jos teet haun vaikka “Botit”, niin pitäisi löytyä parempia ketjuja aiheeseen!


21.61 breakout, daily trend change up

  • jotta weekly TC olisi mahdollinen, nousun pitäisi jatkua tästä ylöspäin reilusti, jotta HL:lle jää tilaa. Tämä vie sitten aikaa, todnäk ensi vuoden puolelle saakka
20 tykkäystä

Lämmin kiitos @DayTraderXL, kun ystävällisesti jaoit havaintosi täällä foorumilla. Osittain sen perusteella päädyin ostamaan 7777 kappaletta yhtiön osaketta. Lämmin kiitos myös @_TeemuHinkula, sillä hänen ansiostaan olen päätynyt tutkimaan juuri tuota osaketta.

Seuraan mielenkiinnolla, miten shorttipositioiden summa kehittyy. Tänään, kun tarkistin tilanteen, niin rekisteröityjen lyhyeksi myyntien summa oli 9,18% [Lähde: Ruotsin finanssivalvonta].

Missä kohden arvioisit seuraavan vastustason olevan?

Lisäys: Myin positioni pois, sillä osakekurssi on noussut lyhyessä ajassa poikkeuksellisen paljon. Ostin tilalle pienen seurantaposition. Tarkoitukseni on etsiä uusi entry point lähitulevaisuudessa.

2 tykkäystä