Tekninen analyysi (ei kyselyitä)

Kiitos. Pitänee katsoa huominen vielä jos jos oikein kirmaa lähteä mukaan. Kemira toinen missä aika selkeä channel ja päivästä parista kiinni seuraava nousu jos oikein tulkitsen käppyröitä.


Mielenkiintoista, että myös kulta on noussut joulukuussa, osakkeiden lisäksi. Yleensä menevät eri suuntiin, joten liekö tässä jotain korjauksen ennakointia ilmassa vai putosiko vain muuten niin paljon marraskuussa? Volyymi on ollut laskevaa syyskuusta lähtien, joten painoarvo loppuvuodelle sen myötä pienempi.

5 tykkäystä

VIX futuurit myös pienessä nousussa :thinking:

2 tykkäystä


Muilenberg eroaa…

3 tykkäystä

737 MAX + kämmäily Starlinerin kanssa taisi olla liian kova kombo. Se on sitä vastuunkantoa…

1 tykkäys


TSLA “maaginen” Elonin 420 lähestyy…

Aikoinaan kun oli se pössyttelydraama ja osake niias pitkälti alle 200$, harkitsin… olisi pitänyt :smiley:

1 tykkäys


Gap lähestyy

3 tykkäystä


45k osaketta syötiin hetkessä 420:ssa

3 tykkäystä

Nesteelle muodostumassa golden cross 1h TF:lla.
Minkälaista arvoa tuolle uskaltaa antaa, kun on kuitenkin yliostettu samaan aikaan?
Toki tuli myös hyviä uutisia USA:sta eli yliostettu syystä.

2 tykkäystä

Otin cranesia eilen iltahuutarista mällin ja sitten juoksin nousun perässä yrittäen lisätä ja vasta 28:sta palatessa sain toisen erän 27.85:ssä mihin se melkeen sitten lopulta jäikin. En myynyt pois kun en keksi miksei nousis reilustikin vaikka perjantaina varmaan se sama 28 on jonkinlainen vastus, mutta uskosin että siitä päästään yli.

Kemirassa tuntuu olevan vielä yks alaspäin pomppu tulossa kun ei millään jaksa yli 13.49 tason jäädä ja otin siitä pikku stoplossin vaikka se jäikin sitten mun myyntihintaan huutarissa. Jos laskee niin kimmokkeesta uus yritys. Siinä kuitenkin mun silmiin selkeempi kanava ylöspäin eikä takapiruja kai muita kuin joku oliko carnegien downgreidaus?

2 tykkäystä

image
image

Hyvää joulunaikaa kaikille TA-palstalaisille!

19 tykkäystä

Odottavan aika on pitkähkö. Hopea:

1 tykkäys


Monthly HL vahvistuu tasolle 1445.707 - tämä tukitasona antaa mahdollisuuksia pidemmälle treidille/sijoitukselle.

Itse en oikeastaan ota huomioon näitä crosseja daily tai weekly aikajännettä pienemmillä eli en 1H:lla laske näiden varaan. Nesteellä on lupauksia antava viiden päivän 1H nousutrendi takana, mutta on jo 4H:lla yliostettu. Mutta voi tuon uutisen vuoksi hyvin vielä jaksaakin nousta, koska 1H:lla RSI ehti jo jäähtymään.
Itse kuitenkin näen tilanteen vähän ylivenytettynä jo, hankala tältä tasolta ottaa treidiä ilman vähän isompaa korjausliikettä 4H:lla. Itse aliarvioin uutisen vaikutuksen, enkä enää sitten lähtenyt juoksemaan perään.

4 tykkäystä

Laitetaanko 1000 viestiä rikki ennen vuodenvaihdetta? Kyselkää vapaasti!

4 tykkäystä

Mitä ajattelet kuunvaihdeilmiöstä teknisen analyysin kannalta, voisi ajatella, että olisi vaikutusta käppyröihin esim. siten, että yliostotilanne rauhoittuu instituutiomyyntien ajaksi ja voi taas jatkua sen jälkeen. Voivatko nämä kuunvaihdemyynnit johtaa jopa vääriin signaaleihin joissakin tapauksissa!? Tähän toki on varmaan vaikea antaa yleispätevää vastausta. Kävisikö esimerkiksi vaikka Neste, jonka ylempänä mainitsitkin. Oma arvioni on, että voi vielä olla nousuvaraa vuodenvaihteen jälkeen edellyttäen toki, ettei yleinen markkinasentimentti äkkinäisesti muutu.

Lisäys:Muokattu tekstiä tarkennuksin.

2 tykkäystä

Voisin lätkäistä vähän chartteja tänne jos halutaan 1000 viestiä rikki :smile_cat: Minkälaiseen kehitykseen olet valmistautunut pörssivuonna 2020 (SPY ja OMXH nyt pääasiassa)?

Ja lisäkysymyksiä: Mitä kautta päädyit treidaamisen ja TA:n maailmaan? Kuinka vanhana havaitsit kiinnostuksesi teknistä analyysiä ja osakemarkkinoita kohtaan? :smile_cat:

2 tykkäystä


Vincit kiinnostaa seuraavaan vuoteen yhtenä pienempänä yhtiönä. Inderesin nykyiseen tavoitehintaan ihan mukava nousuvara, ja sen mitä olen ymmärtänyt fundasta, niin pitäisi olla näkyvissä jonkunlainen käänne yhtiössä. Päivätasolla olisi mahdollisuus gap filliin 4,87-4,61. Viikkotasolla olisi hyvä saada tehtyä HL 3,87€ ylle, ja sitten rikkoa nykyinen LH 5,50€, mihin fundan puolesta pitäisi olla mahdollisuus.
Tämä olisi ehkä vähemmän TA-painotteinen osto, jos tämän toteuttaisin.

3 tykkäystä