Tekninen analyysi (ei kyselyitä)


Tämä olisi ehkä järkevin näkökulma tähän tilanteeseen (high eiliseltä). Jos shorttien koveeraus jatkuu, niin tuo 195.6 pitäisi olla ihan realistinen lyhyelläkin aikavälillä. Tätäkö hait?


Vahva korjausliike eilen, muutenkin energiasektori oli vähän vaisu. Ostelin tuolta pohjalta varovasti aloitusposition ja lisäilen tänään, mikäli laskee lisää tai lähtee nousemaan. Molemmat sopii tällä hetkellä. Energiasektorin noususta ensi vuodelle on paljon positiivisia arvioita.

2 tykkäystä


FCEL on tiukkenevassa 1H EQ:ssa, mikä on positiivinen asia treidaajan näkökulmasta. Breikki jompaan kumpaan suuntaan on hyvin suurella todennäköisyydellä tänään tapahtumassa. Laittelin omat seurantatasot näkyviin horisontaaliviivoilla. Itse en ota huomioon post tai pre market arvoja, koska vaihtomäärät on hyvin usein niin pieniä vrt normaaliaikaan.

  • olen siis varautunut treideihin kumpaankin suuntaan
3 tykkäystä


Onpa ruman näköinen avaus SPY:lla.

1 tykkäys

Juuri tuota hain ja kurssi on juuri tuon 180,80 Sek alapuolella nyt, vaikka käväisi 182,80 SEK. Tässä sellainen juttukin taistelee nykyisellään shorttareita vastaan, että Riksbanken nosti korkoa ja SEK vahvistuu muita valuuttoja vastaan.


Tämän kohteen vaihtomäärät on pudonneet jostain syystä todella pieniksi. Yrittää nyt murtautua tiukasta EQ:sta ylöspäin 1H:lla katsottuna.

1 tykkäys

My bad - unohdin sen, että tänään on SPY osingon jako, joka taisi olla 1.5$ luokkaa. Ihmettelinkin, että miten noin raju pudotus ilman mitään näkyvää uutista. Tänään kannattaa siis seurata SPX:ää, kunhan pörssi avautuu.

1 tykkäys

Tämä BE popsahtelee täällä forumeilla aina välillä. Onko noi useat vireillä olevat ryhmäkanteet sen osalta puitu ja olalla kohauteltu?
https://duckduckgo.com/?q=bloom+energy+class+action&t=brave&ia=web

1 tykkäys

Ryhmäkanteita löytyy kaikista yhtiöistä, jotka on lähiaikoina tehneet isompia laskuja. Itse en pääsääntöisesti kiinnitä näihin mitään huomiota. BE:n osalta en ole nähnyt mitään oleellista tähän liittyvää. Jos joku löytää, niin mielellään tänne kommenttia.

2 tykkäystä

Quadrable witching day / NYSE - ottakaa huomioon!

1 tykkäys

Btw Nokiassa päätöshuutokaupassa poikkeuksellisen suuri volyymi - 24 M kpl.

1 tykkäys

Kyllä, mutta näistä on mahdoton päätellä oikeastaan mitään, varsinkaan näin vuodenlopussa. NYSE:ssä ei mitään kehitystä suuntaan tai toiseen. Myös Ericssonilla sama juttu.

1 tykkäys

1 tykkäys

Piiiiikkuisen RSI kuumottaa. Mutta ei se mitään, tällä kertaa kurssit nousevat loputtomiin!

Eiks niin? :sweat:

3 tykkäystä

1 tykkäys


Tällainen osui haaviin tänään. Positio on pienehkö, joten varaa on lisäillä, jos putoaa lisää.
Tälle odotan ensi vuodelle nousun jatkoa. Joskus treidistä kehittyy pidempi sijoitus, jos entry osuu hyvin.

4 tykkäystä

Ekaa kertaa teknistä tutkiskelen. Tekisi mieli ottaa konecranesia pitkään salkkuun, mutta hieman epäilyttää toi 10 vuoden trendin tuki jossain 25 eurossa vaikka lyhyenä näyttäis 26.94 tai 27 olevan jonkunlainen tuki. Pitkänä nyt liike olis alaspäin, mutta mites toi tammiralli ja ost muuttaa näkymiä. Muutoin pitkässä näyttäis olevan jonkinmoinen jatkuva nousukanava jos noin pitkillä 10v näkymillä on merkitystä? Onko näkemyksiä? Tuleekohan toi kuva kännyllä kunnolla näkyviin ja olenko edes hajuilla?

2 tykkäystä


Muokkasin vähän tuota Nokialle hahmottelemaani trading rangea, niin näyttää pysyvän aika nätisti tuossa kanavassa. Niin kauan kun ei päästä tuosta trading rangesta pois, niin olen edelleen skeptinen Nokian nousun suhteen, mutta tarkkailen kyllä silmä kovana.

5 tykkäystä

Tuota 3.29 tasoa saattaa muutama silmäpari tuijottaa taas huomenna :face_with_monocle:

2 tykkäystä

Ihan oikeanlainen kuukausinäkymä sinulla on, channel on kuitenkin nouseva.


Itse lähinnä lähdin ottamaan treidin viimeisten fundauutisten myötä (tilaukset USA:n armeijalta).
1H:lla on liikuttu toistaiseksi 27e pinnassa ja jos ei tästä nouse, vaan lähtee putoamaan, oma stoppari heittää minut ulos. Seuraava selkeä tukitaso kun löytyy vasta 25e:stä.
Tammirallien varaan en itse treidi- tai sijoitustavoitteita aseta, koska ne voi olla hyvin osakekohtaisia.
Enemmän itse ainakin lähdin kokeilemaan, josko pohjat olisi tässä. Jos ei, niin sitten odotellaan rauhassa.

2 tykkäystä